کد مطلب: 62337
 
پیست زاهدان غیراستاندارد است؛
تب اتومبیل‌رانی در جای خالی پیست ایمن
در زاهدان رشته اتومبیل‌رانی علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است درحالی که پیست این کلان شهر استاندارد نیست.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، توسعه رشته‌های ورزشی نیازمند فراهم شدن امکانات مورد نیاز است و بی‌شک عدم تأمین این امکانات مشکلاتی برای علاقه‌مندان و فعالان برخی از رشته‌های ورزشی به همراه دارد.

ضعف‌های زیرساختی در حوزه ورزش سیستان و بلوچستان بر کسی پوشیده نیست و می‌توان گفت ضعف زیرساخت‌های ورزشی در استانی با داشتن چندین قهرمان جهانی در رشته‌های مختلف برای ورزشکاران تبدیل به معضل شده است.

نبود پیست اتومبیل رانی و موتورسواری در زاهدان از جمله کمبود‌هایی است که از یک سو سبب روی آوردن علاقه‌مندان این رشته به تمرینات خطرآفرین در معابر عمومی شده و از سوی دیگر، امکان فعالیت این رشته در سطح کشوری را غیرممکن ساخته است.

رشته‌های ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی با طرفداران بسیارش ظرفیت بالایی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان دارد.

همچنین با وجود ورزشکاران حرفه‌ای این رشته در زاهدان نبود امکانات زیرساختی از توسعه فعالیت هیأت ورزشی اتومبیل‌رانی در استان جلوگیری کرده است.

جوانان زاهدانی سالهاست منتظر راه‌اندازی مکانی مناسب برای ورزش اتومبیل‌رانی که برای تحقق این آرزوی دیرینه منتظر همت مسئولان هستند.

شماری از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما با گلایه از به نبود پیست اتومبیل‌رانی در این کلان شهر گفتند: مسوولان مربوطه اقداماتی در جهت در اختیار گذاشتن سالن‌ها و زمین‌هایی برای تمرین علاقه‌مندان به این رشته انجام دهند؛ تا از تمرین خود سرانه‌ی افراد در معابر عمومی و به دنبال آن از اعتراض‌ها و نارضایتی شهروندان جلوگیری کنند.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: احداث پیست‌های مناسب برای تمرین و برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی در زاهدان علاوه بر توسعه این رشته و همچنین استعدادیابی می‌تواند محیطی مهیج برای شهروندان فراهم کند.

نبود مکان مناسب پیست اتومبیل‌رانی یکی از دغدغه‌های اصلی است

محمد توسلی کیا، رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نبود مکان مناسب پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری در زاهدان یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران است که پیگیری بسیاری از سوی ورزشکاران این رشته‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی مجتمع تک تازان زاهدان به دلیل عدم آسفالت مناسب هیچ گونه فعالیتی ندارد.

به گفته توسلی کیا؛ مکاتباتی با استانداری و شهرداری زاهدان درخصوص آسفالت این پیست صورت گرفته اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی سیستان و بلوچستان گفت: با بهسازی پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری در شهر زاهدان می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب استعداد‌های این خطه از کشور را شناسایی و با آموزش‌های لازم شاهد مقام‌آوری جوانان در این رشته محبوب و جذاب باشیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark