کد مطلب: 51357
 
گزارش زاهدانه از افشاگری معاون فرماندار زاهدان؛
مافیای 25 ساله مرغ زاهدان در اختیار 10 نفر/ هرجا پای منافع در میان باشد قدرت فاسد شکل می گیرد
معاون سیاسی فرمانداری زاهدان با اشاره به رونمایی از مافیای پشت پرده شهر زاهدان گفت: 25سال است که در شهرستان زاهدان با مافیایی 10 نفره در زمینه مرغ زنده مواجه هستیم که آنها علاوه بر اینکه به دنبال سود و منفعت شخصی خود می باشند بلکه دولت و حکومت را برای رسیدن به اهدافشان به چالش کشیده اند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳
 
به گزارش زاهدانه، محمد گمرکی زاده در جلسه کمیته امنیت غذایی که در محل فرمانداری شهرستان زاهدان برگزار شد، با اشاره به موضوع جمع آوری دست فروشان از سطح شهر اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار سیستان وبلوچستان از اوایل سال 94 بحث جمع آوری مرغ زنده در دستور کار ویژه ادارات و نهاده های مربوطه قرار گرفت که تاکنون پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

کشتارگاه زاهدان غیرفعال است
وی با اشاره به فعال بودن سه کشتارگاه استان شامل کشتارگاههای زابل، خاش و ایرانشهر گفت: در راستای ساماندهی به این اوضاع اقدام بهفعال نمودن مرغداری ها به منظور افزایش در تولید و فعال نمودن کشتارگاههای استان کرده ایم که در این راستا کشتارگاه شهرستان زاهدان هم اکنون به دلیل وجود دلالان و واسطه گرهای عرضه مرغ زنده که سهامدار برخی از بازارچه ها هم هستند، بسته شده است.
معاون سیاسی فرمانداری زاهدان در تکمیل این مطلب بیان کرد: برای خلعیت این واحد تولیدی طی نامه ای به دادستان زاهدان اعلام شکایت کرده که وی طبق مهلت قانونی به مافیا گران مرغ از آنها خواسته یا خود اقدام به فعال نمودن کشتارگاه کنند یا در غیر اینصورت این واحد تولیدی به بخش دیگری واگذار گردد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 15 الی 20 تن مرغ از بیرجند و 3 تا5 تن نیز از کشتارگاه خاش وارد زاهدان می شود، گفت: اگر کشتارگاه زاهدان فعال و روزانه 10 تن تولید داشته باشد هم زمان می توانیم بحث عرضه کشتارروز را در زاهدان فرهنگ سازی کنیم.
این مسئول با اشاره به شناسایی مرکز آلوده فروش مرغ زنده در حاشیه شهرستان زاهدان واقع در خیابان شیرآباد افزود: عده ای از مافیاهای مرغ زنده در حاشیه شهرها اقدام غیرقانونی و غیر بهداشتی در این راستا انجام داده که با آنها برخورد می شود.

وضعیت پروژه ای که از دهه 70 کلید خورد
وی ضمن همکاری همه جانبه از سوی تمامی دستگاهها در امر برخورد با عرضه مرغ زنده بصورت غیر قانونی از مردم نیز خواستار آن شد تا از مراکز فروش مرغ زنده مرغ مورد نیاز خود را تهیه کرده و از سوپرمارکت ها اقدام به خرید مرغ نکند.
گمرکی زاده با اشاره به اینکه موضوع جمع آوری مرغ زنده از دهه 70کلید خورده است، گفت: تاکنون با گذشت 25 سال بعلت عدم هماهنگی بین دستگاه ها و نبود اراده جدی این امر محقق نشد اما امروز این امیدواری حاصل شده که با هماهنگی شکل گرفته بین نهاده ها این موضوع به طور ویژه حل و فصل شود.

هرجا پای منافع در میان باشد قدرت فاسد شکل می گیرد
وی در راستای تحقق این موضوع ادامه داد: باید مجموعه دستگاه های قضایی، اجرایی و انتظامی در این راستا تلاش بیشتری از خود بروز دهند تا دایره فعالیت افرادی که غیرقانونی اقدام به عرضه مرغ زنده می کنند کم رنگ و جمع آوری شود.
گمرکی زاده با بیان اینکه هرجا منافع باشد خود به خود قدرت فاسد شکل می گیرد، تصریح کرد: مافیاها شیوه های زیادی را برای رسیدن به اهدافشان در پی می گیرند که نمونه آن تفاوت قیمت 2 تا 3 هزار تومان در عرضه مرغ است.

ورود این مرغ ها به بازار مصرف دولت را ورشکسته می کرد
وی با اشاره به ورود محموله های غیرقانونی مرغ زنده که شب گذشته در این شهرستان رخ داد، تصریح کرد: یک عده برای منافع شخصی خود یک حکومت و دولت را به چالش می کشند چرا که اگر این حجم از مرغ وارد بازار مصرف می شد دولت به خاطر ساختگی بودن اختلاف قیمت ها ورشکسته می شد از اینرو می طلبد نظارت و بررسی بیشتری صورت گیرد تا از بروز چنین اقداماتی جلوگیری شود.

مرکز دپوی مرغ زنده غیرقانونی در زاهدان شناسایی شد
معاون سیاسی فرمانداری زاهدان با اشاره به شناسایی مرکز دپوی مرغ زنده غیرقانونی در زاهدان گفت: این مکان نه تنها کاربری غیر قانونی دارد بلکه غیربهداشتی نیز بوده از اینرو اقدام به تشکیل پرونده در کمیسیون می گردد یا طبق کمیسیون ماده 100 تخریب خواهد شد تا مرکز عرضه آلوده ترین مرغ زنده غیر بهداشتی و غیر قانونی این شهرستان از بین برود.
وی در پایان ادامه داد: این مرغ ها با پنج کامیون از بیرجند بارگیری و از راه های فرعی و جاده خاکی وارد زاهدان و به صورت غیر بهداشتی در محله شیرآباد این شهر نگهداری می شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark