کد مطلب: 51988
 
در شهر چه خبر؟
جولان سگ های ولگرد سبب اعتراض شهروندان شد/ فرماندار زاهدان: سگ های ولگرد جمع آوری می شود
فرماندار زاهدان گفت: در راستای ایجاد رفاه عمومی و آسایش خیال شهروندان مبنی بر حضور سگ های ولگرد در سطح شهر، تا قبل از بازگشایی مدارس سگ های ولگرد معدوم و جمع آوری می شوند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
 
به گزارش زاهدانه، این روزها جولان سگ های ولگرد در سطح شهرستان زاهدان از خیابان های امیرکبیر گرفته تا معلم، سعدی، کریم آباد و حتی مهرشهر و زیبا شهر سبب گلایه و نارضایتی اکثر شهروندان شده است.
مشاهده سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های شهر به خصوص در مهرشهر دغدغه والدین را در آستانه بازگشایی مدارس چند برابر کرده بگونه ای که در تمامی مجتمع های مهرشهر وقتی صبح می‌شود و شخصی قصد خروج از منزل داشته باشد، سگ‌هایی را می‌بیند که به صورت گله‌ای در حال پرسه‌زدن هستند، که در این حالت یا باید دونده ماهری باشند و خود را از معرکه نجات دهند، یا دل را به دریا زده و آماده مقابله شوند و یا اینکه از همان راهی که رفته‌اند به خانه‌ بازگردند.
از طرفی معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد سبب شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است که این مهم می طلبد مسئولان شهرستان زاهدان چاره ای اساسی برای آن در نظر بگیرند تا شاهد حادثه ای تلخ برای شهروندان نباشیم.
در این راستا فرماندار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه خصوص جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر اظهار داشت: وجود سگ های ولگرد و بعضاً آلوده به ویروس در سطح شهر باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد.
مجتبی خانجانی افزود: در این راستا با هماهنگی دستگاه های مربوطه و نظارت مستقیم فرمانداری کار جمع آوری و معدوم سازی سگ های ولگرد و بدون شناسنامه در زاهدان آغاز شد.
وی در ادامه جهت رفاه حال عمومی و آسایش خیال شهروندان زاهدانی گفت: تا قبل از بازگشایی مدارس، این مشکل حل خواهد شد بگونه ای که دیگر خانواده ها از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.
فرماندار زاهدان ضمن تشکر از شهروندان بابت اعلام و بیان مشکلات، از آنها خواستار آن شد تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 33215171 در میان گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark