کد مطلب: 53553
 
آخرین خبرها از عملیات نینوا ما می‌آییم؛
داعش آب 30 محله شرق موصل را قطع کرد/ هلاکت معاون ابوبکر بغدادی
گروه تروریستی داعش که در مقابل پیشروی‌های نیروهای عراقی تضعیف شده است، آب 30 محله در شرق موصل را قطع کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
 

به گزارش زاهدانه به نقل از السومریه نیوز، حسام الدین عبار، عضو فرمانداری استان نینوا، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش آب مناطق آزادشده در ساحل چپ موصل را قطع کرد.

وی از وزارت دارایی خواست مبلغی را برای تامین هزینه خرید تانکرهای حمل آب در جهت کمک‌رسانی به مردم و انتقال آب برای آنان اختصاص دهد.

عضو فرمانداری نینوا افزود: تروریست های داعش آب آشامیدنی 30 محله آزادشده در ساحل چپ در شرق موصل را قطع کرده است و تنها 10 محله آن هم با قطعی بسیار آب آشامیدنی در اختیار دارند.

وی گفت: منابع آب که در منطقه غابات هستند و محل تامین آب ساحل چپ هستند هنوز در دست تروریست های داعش است.

منطقه استراتژیک دیگری که هنوز در ساحل چپ تحت سلطه تروریست های داعش است، منطقه‌ای نزدیک کلیسای "حاوی" می باشد که منبع تامین آب سواحل چپ و راست است.

همچنین به گزارش یک منبع امنیتی در فرمانداری استان نینوا، در حمله هوایی نیروهای ارتش عراق به مرکز موصل "ابو لؤی" معاون ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، به هلاکت رسید.

به گزارش این منبع، نیروی هوایی ارتش عراق با همکاری اداره اطلاعات، منطقه "اصلاح الزراعی" را در مرکز موصل هدف قرار داد که به هلاکت 5 تروریست داعشی منجر شد.

در این عملیات "ابو لؤی" معاون ابوبکر بغدادی و رئیس پلیس گروه تروریستی داعش در استان نینوا و همچنین "ابو حربی" مسئول کشاورزی و دامپروری تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.

رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال عراق بر مرکز سربازگیری تروریست های داعش و مرکز رسانه ای آنان در محله فلسطین در ساحل چپ به صورت کامل مسلط شدند.

وی افزود: نیروهای عراقی توانستند در ادامه عملیات خود محله فلسطین را به صورت کامل از چنگ تروریست های داعش آزاد کنند.

در عملیات نیروی هوایی ارتش عراق در ساحل چپ همچنین چندین کارگاه بمب سازی متعلق به تروریست ها در منطقه رشیدیه هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق همچنین مقر تروریست ها ملقب به "نیروی ضربت " را در محله "حدباء" هدف قرار دادند.

در این عملیات نیز " احمد مزعل عجمی ملقب به ابو سعید انصاری" که دارای تابعیت سعودی و مسئول ارتش تروریست های داعش در موصل و "حازم محمد مسوول ملقب به ابو سنان" که مسئول نظامی نیروی ضربت و " محمود اسماعیل عبدالله خاتونی ملقب به ابو لیث خاتونی" مسئول عوامل انتحاری عرب بودند، به هلاکت رسیدند.

نیروی هوایی ارتش عراق در ساحل راست و در محور شمال غربی نیز چند کارگاه بمب‌سازی تروریست های داعش را در مناطق شیخان علیا و محطه الرابعه منهدم ساخت.





انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark