کد مطلب: 49675
 
گزارش زاهدانه از مهمترین عامل پشت پرده طلاق؛
تجمل گرایی و چشم وهم چشمی عامل گسترش طلاق در جامعه
یک کارشناس مذهبی چشم وهم چشمی و تجمل گرایی را از عوامل اصلی طلاق عنوان کرد و گفت: ایجاد تنش و خشونت های اجتماعی، هرج و مرج های خانوادگی و فاصله طبقاتی از دیگر علل فروپاشی در زندگی است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
 
به گزارش زاهدانه، این روزها تجمل گرایی ، فخر فروشی و چشم و هم چشمی در بین خانواده ها مرسوم شده بگونه ای که این مهم یکی از پدیده های نابهنجار اجتماعی و یک بیماری روان شناختی است که پیامدهای زیانباری بر اقتصاد سالم خانواده و جامعه برجا می گذارد از اینرو تجملگرایی یکی از بزرگترین آفتهای زندگی به حساب می آید که گاها باعث فروپاشی کانون گرم خانوادگی نیز می شود.
در این راستا یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه چشم و هم چشمی یکی از سبک های زندگی مدرن است، اظهار داشت: تجملات و هزینه های غیر ضروری در زندگی روزمره به خصوص در هنگام ازدواج جوانان از جمله عواملی است که منجر به بروز اختلافات و ایجاد تنش بین خانواده ها می شود.
میثم درانی با بیان اینکه تجملگرایی انسان را از معنویات و یاد خدا غافل می کند، افزود: قرآن کریم از تجملگرایی و ناز پروردگی به عنوان اسراف یاد می کند و در آیات مختلف آنرا موررد نکوهش قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه تجملگرایی باعث افزایش توقعات افراد به ویژه زنان می شود، گفت: در گذشته افراد با هر شرایطی زندگی می کردند و از یکدیگر توقعات خاصی نداشتند اما امروز مردان بعلت شرایط کار و اقتصادی امکان برآورده کردن همه انتظارات زنان را ندارند که این مهم باعث شده تا زنان بعلت رقابت های ناآگاهانه و زیاده خواهی اقدام به فروپاشی زندگی خود کنند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: چشم و هم چشمی، تجمل گرایی و اسراف از جمله عواملی است که دوام زندگی زناشویی را کم می کند از اینرو بهتر است افراد توقعات خود را پایین آورده و به دنبال زندگی ساده و به دور از تجملات باشند.
درانی سست شدن باورهای مذهبی را یکی از خطراتی عنوان کرد که باعث فروپاشی و تهدید خانواده ها می شود، از اینرو اظهار داشت: هر گاه مرد و زن روابط خود با خدا را فراموش کنند در واقع به دست خود کانون گرم آشیانه شان را نابود می کنند.
وی چشم وهم چشمی و تجمل گرایی را از عوامل اصلی طلاق عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد تنش و خشونت های اجتماعی، هرج و مرج های خانوادگی و فاصله طبقاتی از دیگر علل فروپاشی در زندگی است.
این کارشناس مذهبی در پایان تک فرزندی بودن را عاملی برای تجملاتی بودن فرد عنوان کرد و بیان داشت: امروز والدین تک فرزندی بودن را انتخاب کرده اند تا فرزندانشان در زندگی احساس کمبودی نداشته باشند اما این مهم خود عاملی است تا آنها به سوی تجملاتی رفتار کردن سوق داشته باشند و در زندگی با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark