کد مطلب: 62292
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:
آینده‌ای روشن در انتظار سیستان و بلوچستان است/ وزارت نیرو از منابع آبی استان هیچ اطلاعی ندارد/ در بحث دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه هستی
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر استاندار اتفاقات مهم و خوبی در حال رقم خوردن است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، حسینعلی شهریاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آیت‌الله سلیمانی علاوه بر ارتباطات مردمی بسیار خوب در بین مردم و در مراسمات مذهبی حضور فعال و مستمر داشتند، اظهار کرد: آیت الله سلیمانی یک فرد کم نظیر و یکی از موفق‌ترین نمایندگان ولی فقیه در کشور و نماینده خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان بودند که‌امیدواریم هرچه سریعتر سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی مشخص کنند ضارب با چه هدف و انگیزه‌ای‌ایشان را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف نماینده‌ها پاسخگویی به مردم است و باید شفاف صحبت کنند، افزود: مسائل و کار‌های اجرایی در حیطه اختیارات دولت است و باید اجرا کنند و مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس مجری نیستند بلکه قانون‌گذار هستند و دولت باید قوانین را اجرا کند و نماینده‌ها فقط می‌توانند مشکلات مردم را پیگیری و به دولتمردان اطلاع‌رسانی کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید مقام معظم رهبری در طی دو مرحله از نمایندگان خواستند که در انتصابات استانی دخالت نکنند و عدم دخالت نمایندگان در انتصابات مسأله مهمی است و به این معنی نیست که نمایندگان حق نظارت ندارند.

وی ادامه داد: پیگیری مشکلات مردم از طرف بنده باید با سند و مکتوب ارسال شود چراکه با شایعه و شفاهی موردی را پیگیری نخواهم کرد.

وی ادامه داد: انتظاری که ما از دولت رئیسی پس از گذشت دو سال در سیستان و بلوچستان داشتیم محقق نشده و اتفاق نیافتاده اما با تغییر استاندار اتفاقات مهم و خوبی در حال رقم خوردن است که نتیجه آن در دو سال آینده محقق خواهد شد.

شهریاری گفت: این فضای ناامیدی که در جامعه ایجاد شده باید با اقدامات در دست اجرای استاندار به مردم انعکاس داده شود تا‌امید در جامعه تزریق شود.

وی اظهار کرد: حادثه ۸ مهر برای همه ما یک حادثه تلخ بود و فضای وحدت آفرین استان را تحت تأثیر قرار داد و کام همه مردم را تلخ کرد در هر دو گروه آدم‌های افراطی و تند رو بودند و هدفشان دعوا، اختلافات قومی و مذهبی بود که موفقیت‌آمیز نبود و این مسأله به صورت جدی پیگیری شد و طی فرموده مقام معظم رهبری که افرادی که در آن حادثه از دنیا رفتند شهید و مجروحین جانباز اعلام شود و حضور تیمی از دفتر رهبر انقلاب برای دلجویی از مردم به استان اعزام شد نشان از اهمیت و پیگیری این موضوع را دارد.

وی ادامه داد: اما اگر به ما و مردم با توجه به ارتباطات مردمی و نقش ریش سفیدان و معتمدین اجازه می‌دادند، ما مردمی مشکل را حل می‌کردیم، پیشنهاد داده شد اما موافقت نکردند و خوب مدیریت نشد و در این حوادث مولوی مظلوم خاش را به شهادت رساندند.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به عدم حضور در کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان اذعان کرد: برای ساخت یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حال حاضر باید هزار میلیارد بودجه صرف کرد و نمی‌توان با بودجه عمومی دولت ساخت و یکی از دلایل عدم حضورم نبود بودجه برای این بیمارستان است.

وی افزود: بیمارستان‌های شهر زاهدان فرسوده است و در کمیسیون ماده ۲۶ قرار شد، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان‌های خاتم، بوعلی، علی اصغر و بهاران شود و هم اکنون مطالعات خاک و نقشه‌برداری در حال انجام است و درحال حاضر هزار تخت در بیمارستان‌ها موجود داریم و بسیاری از این تخت‌ها خالی است.

وی ادامه داد: چابهار در بحث درمان با مشکل بسیار جدی روبه رو است و باید پیگیری شود و بیمارستان ساخته شود، در ایرانشهر از جا‌های مختلفی کمک خواهد شد.

شهریاری با اشاره به ساماندهی شهر توسط مخابرات و کابل دزدی پیمانکاران اظهار کرد: مشکلات کابل دزدی در اکثر نقاط شهر وجود دارد و حتی طی جلساتی با استاندار وقت این مشکلات مطرح شد تا مخابرات یک فکر اساسی کند و به وزارت خانه هم این مشکلات اطلاع و منتقل شده است.

وی گفت: استاندار به تمامی مدیران چند ماه مهلت داده و عملکرد‌ها رصد خواهد شد پس از آن درخصوص اقدامات مدیران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: قول‌هایی که مسئولین در خصوص اقدامات خود در برخی محلات دادند در حال انجام است مثلاً فاضلاب خیابان‌های هیرمند، سیستان و ولیعصر و شهرک دامداران در شورای شهر در دستور کار است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری حقآبه سیستان تشریح کرد: از زمان مجلس نهم و حضور ظریف وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس و سخنرانی که انجام دادند هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفت و در مجلس دهم هم همان صحبت‌ها تکرار شد و کارشناسان بار‌ها متذکر شدند با دیپلماسی ضعیف این آقایان هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت و پس از نطق سرگزی نماینده زابل ودرخواست استیضاح وزیر امور خارجه توسط نمایندگان سیستان رقم خورد و من هم امضا کردم.

وی گفت: طی جلسه با استاندار و انتقال آب از دریای عمان قرار شد در چندین نقطه از شهرستان‌ها این اقدام صورت گیرد و در تأمین آب زاهدان با توجه به حفرچاه‌هایی که انجام شده مشکلی برای آب نداریم مهم‌ترین مورد در خصوص آب این است که وزارت نیرو از منابع آبی استان هیچ اطلاعی ندارد.

شهریاری با اشاره به کمبود دارو در کل استان تصریح کرد: از اینکه گفته شود دارو کمبود نیست، واقعیت ندارد و از نظر ما مردم بهترین قضاوت‌کننده هستند چراکه در میدان حضور دارند و می‌توانند شفاف واقعیت‌ها را عنوان کنند و با توجه به رصدی که ما انجام دادیم در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مشکلات بسیاری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در روز‌های پایانی سال طی یک نامه فوری درخواست جلسه فوری برای کمیسیون بهداشت و درمان برای سال ۱۴۰۲ داشتم که پس از چند روز در یک جلسه تمامی مشکلات و نگرانی‌هایی که در سال جاری داشتیم به رئیس جمهور منتقل شد.

وی افزود: در یک جلسه‌ای که با تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و واردکنندگان دارو، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، اطلاعات سپاه، بیمه تأمین اجتماعی سلامت و نیرو‌های مسلح برگزار شد خیلی شفاف موضوعات مطرح و نگرانی‌های جدی را اعلام کردند، پس از آن جمع‌بندی جلسه در خصوص کمبودات دارو و تجهیزات و مشکلات جدی استان به وزارت خانه منتقل شد.

شهریاری اذعان کرد: در خصوص تأمین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی اگر قرار باشد با ارز ۲۸ هزار تومانی و ارز آزاد تجهیزات وارد کشور شود نه بیمارستان‌های دولتی نه بخش خصوصی توان خرید نخواهند داشت و نمی‌توانند تعرفه‌های پزشکی را بالا ببرند تا بتوانند از پس مخارج هزینه‌های تجهیزات برآیند و باید یک فکر اساسی در این خصوص انجام داد.

وی گفت: ۹ دستگاه دیالیز، ۱۳ دستگاه‌مانیتورینگ دستگاه سونوگرافی پورتال، سه دستگاه اکو رادیولوژی پورتال، سی تی اسکن ۱۶۰ اسلایس، تجهیزات اتاق عمل، جراحی قلب، ‌ام ار‌ای بیمارستان خاتم، ۲۸ تخت خواب ویژه نوزادان، ۲۲ تختخواب بزرگسالان با تجهیزات کامل برای‌ای سی یو، دستگاه پت اسکن، درخواست نردبان بزرگ برای آتش نشانی و دستگاه رادیو تراپی تا یک ماه دیگر نصب می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark