کد مطلب: 61837
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
به‌گونه‌ای عمل کنید که مردم تغییر را احساس کنند
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر به‌گونه‌ای عمل کنید که مردم تغییر را احساس کنند هم تبلیغات سوء دشمن را نقض کرده و هم دریچه‌ای برای امیدواری مردم می‌شوید.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی با حضور در محل دفتر استاندار و تبریک انتصاب، ضمن آرزوی توفیق جهت ارائه خدمت به مردم استان در مسئولیت جدید بیان کرد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با مسائل متعدد و مشکلاتی فراوان است.

امام‌جمعه زاهدان؛ تعداد بالای نیروی انسانی در استان را مایه امیدواری دانست و خواستار مدیریت درست، ارائه گزارش‌های صادقانه و پیگیری جدی مشکلات شد.

محامی تصریح کرد: روی کاغذ طرح‌ها و مصوبات خوبی ارائه می‌شود؛ اما چالش اصلی اینجاست که کمتر عمل می‌شود و برخی گزارش‌ها واقعی نیست و با آنچه در واقعیت صحنه اتفاق افتاده متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به سرمای کم‌سابقه هوا در منطقه سیستان و خسارت‌های وارد شده به مردم به‌خصوص کشاورزان خواستار ارائه گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات صورت‌گرفته شد.

وی گفت: برخی مدیران استان چندان حس و حال کار و فعالیت را ندارند؛ برخی دیگر نیاز به تلنگر جهت انجام کار و برخی نیز باانرژی و انگیزه بالا به‌صورت جهادی در حال فعالیت هستند؛ اما معضل اصلی مدیرانی هستند که گرفتار مافیا بوده و حل مشکلات مردم به نفع آن‌ها نیست که باید به حال این مدیران فکری شود و اجرای برنامه‌های مدنظر نیاز به تیمی هم‌پا و همراه دارد.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: اگر بتوانید در شرایط سخت کنونی به‌گونه‌ای عمل کنید که مردم تغییر را احساس کنند کار بزرگی است؛ زیرا سختی‌های اقتصادی و تبلیغات سوء دشمن باعث شده مردم نشاط و امید نداشته باشند و این احساس تغییر هم تبلیغات دشمن را نقض کرده و هم دریچه‌ای برای امیدواری مردم می‌شود.

محامی خاطرنشان کرد: در سمت استانداری سیستان و بلوچستان کار سختی را عهده‌دار شده‌اید؛ اما امیدواریم با نیت خیر و سابقه جهادی خود خدمات بیشتری به مردم ارائه کنید ازاین‌جهت که در مواجهه با مردم احساس شرمندگی داریم و شایسته مردم نیست که با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کنند هرچند که برخی مدیران نیز برای حل مشکلات مردم تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

در منطقه سیستان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پاسخ به سال آیت‌الله محامی مبنی بر اقدامات صورت‌گرفته و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص شرایط جوی و خسارت‌های وارد شده به مردم منطقه سیستان بیان کرد: در سرمای اخیر حدود پنج هزار کنتور دچار اختلال شد که دستور دادیم کل آب این منازل به طور مستقیم وصل شود و آسیب دوم به گلخانه‌ها بود که سهمیه نفت جدید اعلام کردیم؛ اما در توزیع دچار مشکل بودیم که خواستار نظارت جدی فرمانداران در منطقه شدیم.

وی افزود: در منطقه سیستان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده و علی‌رغم اینکه کشاورزان هرساله محصولات خود را بیمه می‌کردند؛ اما امسال بیمه نکرده و حتی توصیه‌‌های هواشناسی را چندان جدی نگرفته بودند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark