کد مطلب: 30126
 
مردم از وضع تخصیص سبد کالا ناراضی‌ هستند نیازمندان واقعی محروم شدند
نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از وضعیت تخصیص سبد کالا ناراضی هستند، زیرا بخش بزرگی از نیازمندان واقعی از دریافت کالا محروم شده‌اند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
به گزارش زاهدانه،نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی در مورد بازتاب‌های توزیع سبد کالا با اشاره به اینکه نفس این کار و هر اقدام دیگری که به پشتوانه یک مطالعه کارشناسی صورت می‌گیرد،‌ به خودی خود،‌ مطلوب خواهد بود، گفت:‌ نکته‌ مهم، شیوه اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای توزیع سبد کالا نسبت به اعطای یارانه نقدی، این است که یارانه نقدی که به‌منظور هزینه شدن برای برخی کالاهای خاص ارائه شده بود، ممکن بود به مصارف دیگر برسد و هدف دولت در کمک به خانوارها برای کالاهای ضروری تحقق نیابد.

احمدی گفت: سبد کالا همچنین از افزایش نقدینگی و در نتیجه تورم، جلوگیری می‌کند، اما در صورتی ثمربخش است که به طرز صحیحی به اقشار مردم، تخصیص یابد.

وی به حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: به‌عنوان مثال در این حوزه که اکثر مردم،‌ کشاورز هستند، برخی مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند، در حالی که در شهرهای بزرگ‌تر به برخی اقشار متمول‌تر سبد کالا تعلق گرفته است.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است این گونه کالا به مردم تعلق گیرد، همان شیوه یارانه نقدی بهتر بود.

وی با تأکید بر لزوم تجدیدنظر در نحوه تخصیص سبد کالا، گفت:‌ مردم از وضعیت جاری تخصیص سبد کالا ناراضی هستند، زیرا بخش بزرگی از نیازمندان واقعی از دریافت کالا محروم  شده‌اند.

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبرگزاری فارس