کد مطلب: 31396
 
برگزاری پررنگ عزاداری‌های فاطمیه در سیستان و بلوچستان
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در تمامی عزادری‌ها بهتر این است که شرح مصائب پاره تن رسول‌الله (ص)گفته و نسبت به سبک زندگی فاطمی به‌عنوان الگوی امامان معصوم (ع) وجامعه ایمانی پرداخته شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
به گزارش زاهدانه،حجت الاسلام عیسی بزمانی در نشست کارگروه اعزام مبلغ و استقرار استان با عرض تسلیت ایام شهادت ام‌الائمه دختر مظلومه رسول خدا (ص) نخستین شهیده مدافع ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) به محضرمقدس فرزند برومندش حضرت امام مهدی(عج)، اظهار کرد: با نزدیک شدن به سالروز شهادت انسیه حورا و پاره تن رسول‌الله (ص) حضرت زهرا (س)، برپایی مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در هیئت‌ها رونق بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: بنابراین عزاداران فاطمی باید از یک سو مجالس سوگواری را پررنگ‌تر از همیشه در هیئات مذهبی، مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی با محوریت برنامه‌های فرهنگی، دینی، اخلاقی و قرآنی برگزار کنند و از سویی دقت داشته باشند که افراد تندرو و افراطی در محافل عزاداری‌ها ورودپیدا نکنند که عاملی برای انشقاق بین امت اسلامی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که روزبه‌روز نور اسلام و معنویت فاطمه‌ زهرا(س) آشکار‌تر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد، افزود: مردم ولایی نقاط مختلف استان همزمان با ایام فاطمیه اول و دوم با حضور در مساجد، تکایا و هیئات مذهبی با هدف ارتقای معرفت دینی و مذهبی خود برگرفته از سیره فاطمی یکپارچه به سوگواری و عزاداری خواهند پرداخت.

بزمانی با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت طلایی عید باستانی نوروز برای تبیین سیره عملی فاطمی در بین آحاد مردم جامعه بیان کرد: حرمت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در کنار سفرها و رسومات ایام نوروز باید حفظ شود و این یک وظیفه همگانی در حفظ شعائر اسلامی است.

همایش مقتل شناسی در زاهدان

همایش توجیهی، آموزشی مقتل شناسی ویژه ایام فاطمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام واضحی مدرس حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبر فارسی