کد مطلب: 44824
 
کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
هدف از برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب و تقدیر از مقام شامخ شهدای دانشجو و خانواده های معزز آنان است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
 
کنگره شهدای دانشجو
به گزارش زاهدانه، علیرضا بندانی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان و رییس کنگره شهدای دانشجوی استان، ظهر امروز (27 بهمن) در نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان که در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب و تقدیر از مقام شامخ شهدای دانشجو و خانواده های معزز آنان روز سه شنبه 28 بهمن در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح می شود و تا آذرماه 94 ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به مشارکت تشکل‌های دانشجویی استان در اجرای برنامه‌های کنگره بیان کرد: این کنگره فضایی مناسب برای همکاری و گردهمایی همه تشکل های دانشجویی استان با گرایش های سیاسی متفاوت بر محور شهدای انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و وجه تمایز آن نسبت به سایر انقلاب ها و جنبش‌ها همین تأثیر آن بر فرهنگ و اعتقاد انسان هاست.
علیرضا کیخا مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان و دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجوی استان نیز در این نشست اظهار داشت:: ما به دنبال یک حرکت فرهنگی در دانشگاه هستیم که بتواند تکمیل‌کننده پازل اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باشد؛ بنابراین درصد برآمدیم که با هم‌فکری رؤسای دانشگاه‌های استان برای اولین بار اتفاقی مبارک رخ دهد.
وی به برنامه‌های کنگره اشاره کرد و گفت: در طول برگزاری کنگره از بهمن 93 تا آذر 94 برنامه های متفاوتی در نظر گرفته شده است که برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی، رونمایی از حکم نمادین فارغ التحصیلی شهدای دانشجو، رونمایی از کتاب شهدای دانشجوی استان، دیدار با خانواده‌های شهدای دانشجو و رونمایی از نماهنگ ویژه کنگره شهدای استان با همکاری گروه موسیقی نبض مهم‌ترین آن‌ها هستند.
دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تا کنون صد نفر از شهدای دانشجوی استان شناسایی شده‌اند اما در دسترس نبودن یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل بر سختی کار افزوده است.
کیخا در ادامه عنوان کرد: طبق توافقاتی که صورت گرفته است، اختتامیه کنگره شهدای سیستان و بلوچستان، آذرماه 94 در دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark