کد مطلب: 32403
 
همایش روز هنر انقلاب اسلامی در زاهدان برگزار شد
همایش روز هنر انقلاب اسلامی همزمان با گرامیداشت یاد شهید آوینی در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۹
همایش روز هنر انقلاب اسلامی در زاهدان برگزار شد
 
در این همایش که صبح چهارشنبه و با حضور مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، معاونت‌های حفاظت و هماهنگی سپاه سلمان و همچنین معاونان فرهنگی اداره کل اوقاف و شهرداری زاهدان در تالار اشراق برگزار شد یاد و خاطر شهید هنرمند مرتضی آوینی طی مراسمی گرامی داشته شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: شهید آوینی هنرمندی متعهد بود که بنیانگذار هنر اسلامی در زمان انقلاب اسلامی بوده که فعالیت‎های هنری بسیاری داشته است که نمونه بارز آمیختگی هنر و افکار بسیجی را می‌توان در آثار وی دید.

حجت‌الاسلام عباس دانشی عنوان کرد: آقای رئیس جمهور در بیانات اخیر خود ابراز داشت که ما به دسته بندی هنر ارزشی و غیر ارزشی اعتقادی نداریم زیرا هنر دارای صف بندی و جهت بندی نیست.

این مسئول ادامه داد: روحانی در مقام یک طلبه و اندیشمند اسلامی سخنی خارج از اندیشه‎های اسلامی نداشته است و منظور این است که اگر هنر جهت الهی نداشته باشد هیچ گونه ارزشی ندارد، زیرا جهت هنر الهی و رنگ خدایی دارد و هر کاری بدون خداوند متعال فانی است.

وی ادامه داد: هنر اسلامی در مرحله اول هنرمندی را که آن را خلق می‎کند را متحول می‎کند و سپس جامعه از آن متاثر خواهد شد حتی اگر سال‎های طولانی از خلق آن اثر گذشته باشد مانند آثاری چون ابیات حافظ و سعدی که با گذشته سال‎های طولانی همچنان از آنها استفاده می‎شود.

دانشی با اشاره به نام گذاری سال فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری افزود: از دولتمردان انتظار اجرایی شدن شعار فرهنگی را داریم، زیرا سیاست‎های کلی و اساسی آن از سمت مقام معظم رهبری تایین شده و بهتر است از فرصت‌های طلایی غافل نشوند و برای تحقق کلام رهبری تلاش کنند.

دانشی عنوان کرد: در هر زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی که به صورت ریشه‌ای و کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد در آخر تنها راه حل هر معضل را باید به صورت فرهنگی دریابیم که با توجه به بیانات رهبری جهش بلندی برای کشور خواهد داشت و به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهیم رسید.

در این مراسم اعضای بسیج هنرمندان طی بیانیه‌ای اعلام کردند که با تکیه بر بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای تحقق فرمایشات ایشان با تمام قوا قدم خواهند برداشت.

سیستان و بلوچستان دارای تمدنی هزاران ساله است که در سطح ملی، پرورش شهدای پرافتخار با حماسه‎های ماندگار و مردمی که با مردانگی و ایثار توانسته‎اند در قالب هنر و سبک زندگی اسلامی زندگی کنند و از مسیر الهی منحرف نشوند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark