کد مطلب: 49720
 
مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:
افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های سیاسی شکاف جنسیتی را کاهش می دهد
مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا زمانی که مشارکت سیاسی زنان در کشور افزایش پیدا نکند تاثیر چندانی را در کاهش شکاف جنسیتی نمی توانیم انتظار داشته باشیم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
 

به گزارش زاهدانه، دکتر شیرین احمدنیا در همایش تجلیل از مقام زن که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در سالن خاتم استانداری سیتان وبلوچستان برگزار شد، حضور و نقش آفرینی زنان را در ارتباط با سالی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده است مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی یکی از شاخص های آموزشی را نرخ باسوادی عنوان کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی افزایش نسبی قابل توجهی را در میزان باسوادی زنان شاهد بودیم و هم اینک نیز میزان باسوادی در میان زنان و مردان ارتقاء پیدا کرده است.

این مسئول ثبت نام در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی را از دیگر شاخص های آموزشی یاد کرد و ادامه داد: امروزه شاهد حضور زنان در مجالس قانون گذاری، در مقام عضو کابینه و در راس دولت هستیم که این موارد نیز از شاخص های سیاسی این قشر از جامعه به شمار می آید.

مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از جمله شاخص های اقتصادی را مشارکت زنان در نیروی کار، میزان برابری درآمد زنان و مردان در ازای کار یکسان بیان کرد و گفت: بنابر آمارهای رسمی زنان حدود 15 درصد در مشارکت اقتصادی سهیم هستند.

وی در پایان بیان داشت: تا زمانی که مشارکت سیاسی زنان در کشور افزایش پیدا نکند تاثیر چندانی را در کاهش شکاف جنسیتی  نمی توانیم انتظار داشته باشیم.

انتهای پیام/

 
Share/Save/Bookmark