کد مطلب: 31495
 
همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران در زاهدان آغاز شد
بیست و یکمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران با حضور محققان و اساتید این رشته از دانشگاههای سراسر کشور روز چهارشنبه در دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۰

به گزارش زاهدانه ، دبیر همایش گفت: این همایش با محورهای ˈرشد خواص فیزیکی و شیمیایی بلورها، روشهای تجربی در پراش پرتوایکس الکترون و نوترون، روشهای تحلیل ساختار بلور، هندسه بلور و تعیین ساختار بلوری ملکولهای معدنی، آلی و لایه های نازک آن و زمین شناسی، کانی شناسی و تعیین ساختار بلوری کانیهای ناشناختهˈ برپا شده است.

دکتر ˈحمیده سراوانیˈ ادامه داد: ساختار بلوری ابررسانه ها، بلورهای مایع و نانو بلورها، بلور و کانی شناسی صنعتی، ساختار ملکولی در علوم زیستی و سایر زمینه های مرتبط با علوم بلورشناسی و کانی شناسی از دیگر محورهای بیست و یکمین همایش بلور و کانی شناسی ایران است.

وی اظهار داشت: فراهم کردن فرصتی دیگر در ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف علمی بلورشناسی و کانی شناسی با تاکید بر کاربردهای آنها در حوزه های مختلف و همچنین برقراری ارتباط بیشتر علمی بین پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی و مراکز صنعتی از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی علمی هستند.

او گفت: 154 مقاله از اساتید و محققان شیمی، فیزیک، زمین شناسی، مهندسی مواد و متالورژی و مهندسی معدن از دانشگاههای سراسر کشور در این همایش به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

دبیر بیست و یکمین همایش بلور و کانی شناسی ایران افزود: این همایش به همت دانشکده علوم دانشگاه سیستان و بلوچستان به مدت دو روز ادامه دارد.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark