کد مطلب: 31173
 
مدیرکل ‌محیط زیست سیستان و بلوچستان:
سمن‌ها در توسعه پایدار نقش تاثیرگذاری دارند
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نقش سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه پایدار در کنار متولیان اجرایی کشور بسیار تاثیرگذار است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۶
به گزارش زاهدانه ، خسرو افسری در نخستین نشست منطقه‌ای سالانه علمی پژوهشی سازمان‌های مردم‌نهاد در زاهدان اظهار کرد: محیط زیست متعلق به همه است و همه باید برای آن تلاش کنند.

وی افزود: سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، یاور بی ادعای متولیان اجرایی هستند که اگر همراهی این عزیزان نمی‌بود بسیاری از فعالیت‌های زیست محیطی راه به جایی نمی‌برد.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: در جریان توسعه پایدار، این سازمان‌های مردم نهاد است که همواره در کنار متولیان اجرایی کشور برای تحقق این امر فعالیت می‌کنند.

افسری اضافه کرد: در بحث تالاب هامون، سیستان و بلوچستان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد به طوری که خشکسالی‌های پی درپی و ریزگردها در طول مدت 16 سال اخیر، نگین فیروزه‌ای شرق کشور را تا مرز نابودی کشانده بود.

وی تصریح کرد: در طول این سال‌ها با تمام اقداماتی که انجام شده بود اما چیزی به چشم نمی‌آمد، اما از زمانی که سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار محیط زیست قرار گرفتند اقدام برای هامون شدت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: حضور ریاست سازمان محیط زیست کشور و نماینده سازمان ملل برای بازدید از هامون از جمله این اقدامات است.

افسری گفت: این برای نخستین بار است که موضوع هامون با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح بین‌المللی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد تا حدی تاثیرگذار هستند که به عنوان مثال در یک فراخوان عمومی برای کاشت نی در دریاچه هامون، جمعیت 2 هزار نفری را در اختیار داشتیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: مردم می‌خواهند در سرنوشت خود شرکت داشته باشند و باید از این فرصت به صورت بهینه استفاده کرد.

افسری عنوان کرد: اگر از روز نخست با مردم می‌نشستیم و حرف می‌زدیم و آن‌ها را در حل مشکلات مشارکت می‌دادیم بسیاری از معضلات ما نیز حل می‌شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark