کد مطلب: 31128
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
زنان در عرصه های گوناگون عامل مهمی در تربیت نسل بشری دارند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : زنان در عرصه های گوناگون عامل مهمی در تربیت نسل بشری و شکل گیری کانون خانواده و تحکیم رشد و تعالی مردان هستند و به همین سبب اسلام جایگاه خاصی برای آنان قائل شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۴
 
استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش زاهدانه ، ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز دوشنبه در همایش نقش زن در جامعه اسلامی از دیدگاه مذاهب اسلامی در زاهدان با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند افزود: زنان می توانند با توجه به توانمندی بالای خود در عرصه های مختلف جامعه حضوری سازنده داشته باشند.

وی اظهار داشت: خداوند رشد و تعالی همه انسان ها را مد نظر دارد و این مساله مختص جنس خاصی نیست از این رو اگر امروز در جامعه سخن از حقوق زنان مطرح می شود ناشی از نوع نگاهی است که ما هنوز نتوانسته ایم نگاه زیبای به زن را منطبق با توان او تدبیر کنیم.

وی گفت: زنان در عرصه های گوناگون عامل مهمی در تربیت نسل بشری، بقا و شکل گیری کانون خانواده، ایجاد عاطفه و آرامش در زندگی مشترک و تحکیم رشد و تعالی مردان هستند و به همین سبب اسلام جایگاه خاصی برای آنان قائل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از منابع ارزشمند جامعه که می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد زنان هستند به همین سبب باید با نگاه عالمانه و کارشناسانه در این مسیر فرصت را در اختیار آنان قرار دهیم.

هاشمی با بیان اینکه نگاه به زنان باید از تک بعدی به همه جانبه نگر تغییر کند افزود: این امر باید بیش از بیش مورد توجه دانشمندان، فقا و عالمان جامعه قرار گیرد زیرا حضور فعالانه و تاثیرگذار زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زمینه پیشبرد اهداف توسعه کشور و استان را فراهم می کند.

امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در این همایش به جایگاه والای زن در اسلام اشاره کرد و افزود: زنان مسلمان با حجاب اسلامی می توانند در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند.

مولوی ˈمحمدعلی شهنوازیˈ با بیان اینکه زنان جامعه در دوران مختلف بویژه هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار سازنده و تاثیر گذاری داشتند، گفت: از بانوان سیستان و بلوچستان انتظار است با حضور در عرصه های علمی و اجتماعی مورد نیاز منطقه بویژه بهداشت و درمان به توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

ˈزهرا برهان زهیˈ دبیر همایش نقش زن در جامعه اسلامی نیز گفت: کانون فرهنگی زنان بلوچ در استان در راستای توانمند سازی بانوان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و محور قرار دادن نقش اصلی بانوان در مدیریت خانه و خانواده اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقا علم و آگاهی بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و هنری ذکر کرد و افزود: از مجموع 182 مقاله رسیده در 15 موضوع به دبیرخانه این همایش 15 مقاله برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش زاهدانه ،  همایش نقش زن در جامعه اسلامی از دیدگاه مذاهب اسلامی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه خاش و شماری از بانوان فرهیخته و صاحبنظر استان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark