کد مطلب: 42178
 
اثرات معجزه آسای این نوشیدنی
به گفته یک متخصص تغذیه چای سبز به دلیل این که در فرآوری کارخانه مرحله تخمیر را ندارد، دارای خواص بیشتری است زیرا پلی فنول آن از بین نمی‌رود مقدار آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌ها حفظ می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
اثرات معجزه آسای این نوشیدنی
 
به گزارش زاهدانه ، غزاله اسلامیان با بیان اینکه چای سبز به عنوان پیشگیری کننده سرطان شناخته شده است اضافه کرد: یکی از مهمترین ترکیبات موجود در چای سبز، پلی فنول ها است که اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است.

و همچنین چای سبز دارای خاصیت ضد چربی و با مصرف چای سبز کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی با طرح این خاصیت که مصرف زیاد چای سبز روزانه، غلظت سرمی کلسترول، تری گلیسرید و چربی بد خون را کاهش می‌دهد افزود: مطالعات خطر حمله قلبی در افرادی که بیش از یک فنجان چای سیاه در روز می نوشند، یک دوم کمتر از افرادی است که چای سیاه نمی‌نوشند.

به گفته وی پژوهشگران براین باورند که نوشیدن چای سبز حتی باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده رگ ها و قلب می‌شود و روند ترمیم سلول‌ها را تسریع می‌کند ترکیب کاتچین موجود در چای سبز، اثرات مفیدی برسیستم قلب و عروق دارد این ترکیب اثرات خود را از طریق خاصیت‌های آنتی اکسیدانی، ضد پرفشاری خون، ضد التهابی، ضد تکثیری، ضد انعقادی و کاهنده چربی خون می‌گذارد.

اسلامیان افزود :عصاره چای، به ویژه چای سبز و ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن اثرات مهاری در تشکیل و رشد تومورهای سرطانی به ویژه سرطان‌های پوست، ریه، معده، کبد، روده کوچک، پانکراس، کولون، مثانه و سینه دارند. و علاوه بر این چای سبز، معده را تقویت و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نیز برطرف می کند.

وی در خصوص مضرات چای سبز گفت : چای سبز نیز همانند چای سیاه مانع از جذب آهن بدن می شود و بهترین زمان برای مصرف این چای یکی تا دو ساعت قبل یا بعد از غذاست و مصرف چای با غذا اصلا مناسب نیست .

این متخصص تغذیه در خصوص چای سفید اضافه کرد: چای سفید در فرآیند تخمیر (از زمانی که برگ چای چیده می شود تا زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد) تغییراتی در ترکیبات چای رخ می‌دهد به نحوی که در چای سبز و سفید مقدار کافئین به حداقل ممکن می‌رسد. چای سفید خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد. همچنین در کاهش کلسترول، سلامتی پوست، جوان سازی، محافظ پوست در برابر اشعه ماورای بنفش، سلامتی دهان و دندان و استحکام استخوان‌ها موثر است.

اسلامیان گفت: چای سفید از خاصیت درمانی بیشتری نسبت به چای سبز برخوردار است اما گران بودن آن مانعی است که مردم زیاد آن را مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

وی متعقد است: همچنین مطالعه دیگری نشان داده است که خطر سکته مغزی در افرادی که روزانه 3 فنجان چای سیاه یا سبز می نوشند، 20 درصد کمتر از افرادی است که کمتر از 1 فنجان، چای می نوشند. نوشیدن چای می‌تواند در کاهش قند خون با تأثیر بر انسولین اثرگذار باشد.

یه گفته وی نوشیدن چای همچنین منجر به کاهش باکتری‌های دهان که عامل بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌ها هستند، می‌شود همچنین اثرات احتمالی محافظتی از بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون و همچنین افزایش میکروب‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark