کد مطلب: 43898
 
ظرفیت ۵۵ درصد كاروان‌های حج تكمیل شد / ۱۲ بهمن اولویت جدید حج تمتع اعلام می‌شود
مدیركل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت از تكمیل ظرفیت ۵۵ درصد كاروان‌های حج تمتع خبر داد .
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
ظرفیت ۵۵ درصد كاروان‌های حج تكمیل شد / ۱۲ بهمن اولویت جدید حج تمتع اعلام می‌شود
 
به گزارش زاهدانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن سرخوش مدیركل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت گفت: طبق برنامه‌ریزی اعلام شده امروز یكشنبه پنجم بهمن ماه نام نویسی كاروان‌های حج تمتع در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مركزی، یزد و حج و زیارت كاشان انجام خواهد گرفت.
 
وی افزود: نام نویسی در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین از ساعت ۹ صبح (جمعه) سوم بهمن ماه و استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، كرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، كردستان، كرمان، كهكیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان از ساعت ۹ صبح روز شنبه چهارم بهمن ماه آغاز شده بود.
 
مدیركل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت اظهار داشت: نام نویسی در كاروان‌های حج تمتع در تمامی استان‌های كشور تا ۱۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: با توجه به آغاز نام نویسی در برخی استان‌های كشور، تاكنون ظرفیت ۵۵ درصد كاروان‌های حج تمتع تكمیل شده است.

مدیركل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت تصریح كرد: اگر تا ۱۲ بهمن ماه ظرفیت كاروان‌های اعلام شده، تكمیل نشود از این تاریخ به بعد، اولویت‌های جدید جهت نام نویسی حج تمتع اعلام خواهد شد.

لازم به ذكر است، تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع كه تا تاریخ ۱۳۸۴/۱۲/۱۵ برای اعزام به حج سپرده‌گذاری كرده‌اند، می‌توانند بر اساس استان محل سكونت خود برای نام نویسی در كاروان‌های حج سال ۱۳۹۴ اقدام كنند.

واجدین تشرف به حج سال ۹۴ علاوه بر امكان مراجعه حضوری به هریك از كاروان‌ها، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتیhttps://haj94.haj.ir/ كاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل بعدی ثبت نام را دنبال كنند.
 
با توجه به اینكه گذرنامه واجدین شرایط تشرف به حج ۹۴ حداقل می‌بایست تا پایان سال ۱۳۹۴ اعتبار داشته باشد، تأكید می‌شود كسانی كه فاقد گذرنامه بوده و یا اعتبار گذرنامه آنان كمتر از تاریخ یادشده می‌باشد، در فرصت مناسب نسبت به دریافت گذرنامه جدید بصورت انفرادی، اقدام نمایند.

ضمناً تمامی كسانی كه قصد واگذاری اسناد ودیعه گذاری حج خود به بستگان درجه یك (شامل پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر و فرزند) را دارند و یا قبلاً نسبت به واگذاری فیش خود به این افراد اقدام كرده لكن این انتقال را در سامانه جامع نقل و انتقال ثبت ننموده‌اند، قبل از فرارسیدن زمان ثبت نام در كاروان‌های حج می‌بایست با مراجعه به یكی از دفا‌تر مجاز خدمات زیارتی در سطح استان/شهرستان، مراحل انتقال قطعی سند خود را انجام داده و مراتب را ثبت سیستمی نمایند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark