کد مطلب: 41224
 
پنج نفر از کارکنان شهرداری زاهدان بازداشت شدند
تعداد پنج نفر از کارکنان شهرداری زاهدان به دلیل شکایات اعضای تعاونی مسکن توسط پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۶
پنج نفر از کارکنان شهرداری زاهدان بازداشت شدند
 
به گزارش زاهدانه به نقل از مهر، جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن شهرداری زاهدان که بیش از ۱۴ سال با وجود احداث منزل در اراضی واگذار شده به انها در مناطق شمالی و شرقی زاهدان همچنان بلاتکلیف هستند با تسلیم شکایت به مراجع قضایی موجب شدند تا پلیس آگاهی بیش از ۵ نفر از کارکنان شهرداری زاهدان را بازداشت کند.

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در این رابطه در گفتگو با مهر بیان داشت: تعداد زیادی زمین در طی سال های گذشته به برخی از کارکنان شهرداری تحویل داده شده بود که به دلیل غیر قانونی واگذار شدن این اراضی مالکان آنها با گذشت بیش از ۱۴ سال همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی با بیان اینکه این اراضی به صورت غیر قانونی به اعضای شرکت تعاونی واگذار شده و طی ۱۴ سال گذشته هیچ یک از متولیان امر پاسخگوی مطالبات مردم نبوده است اظهار داشت: این پرونده دارای ۳۰۰ نفر شاکی است که با بازداشت تعداد ۵ نفر از افراد دخیل در این پرونده تحقیقات لازم در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از افراد که از سال ۱۳۸۷ نسبت به این پرونده اعتراض و شکایت داشته با گذشت ۱۴ سال در بلاتکلیفی به سر می بردند که با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی به منظور تحقیقات لازم نسبت به تعقیب اعضای این تعاونی اقدام شد.

رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی شورای شهر زاهدان نیز در این رابطه در گفتگو با مهر اظهار داشت: واگذاری زمین به تعدادی از پرسنل خدماتی شهرداری در طی ۲۰ سال گذشته بدون تغییر کاربری اراضی و اسناد قانونی یکی از علت های اصلی تشکیل این پرونده در پلیس آگاهی و بازداشت تعدادی از کارکنان شهرداری است.

پرویز سارانی اظهار داشت: اراضی واگذار شده به تعدادی از پرسنل خارج از مقررات بوده و از آنجا که بسیاری از واحد های مسکونی در جوار دکل های فشار قوی برق احداث شده سلامت بسیاری از مالکان و نیروهای خدماتی شهرداری زاهدان نیز در طی سال های گذشته با تهدید همراه ساخته است.
Share/Save/Bookmark