کد مطلب: 62203
 
چراغ هشدار کرونا هنوز روشن است؛
ضرورت همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
هنوز چراغ هشدار بیماری کرونا روشن است و نباید با عادی انگاری و کوتاهی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از اوج دوباره آن غفلت کنیم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، ویروس کرونا در حالی بار دیگر چند روز اخیر چهره‌ای سرکش‌تر از همیشه به نمایش گذاشته است که تقریبا‌امید به کاهش همه‌گیری کووید ۱۹ و اثربخشی واکسیناسیون همه جا به وضوح قابل مشاهده شده بود.

بازگشت به روال قبلی زندگی و بازگشایی مدارس، نوید شادی بخش روز‌های خوش را در دل مردم ایجاد کرده بود که به ناگاه با سرکشی سویه اُمیکرون تمام دلخوشی روز‌های اخیر و خواب خوش آینده بی‌رنگ شد.

نگرانی و دلواپسی‌های موج جدید در حالی رو به افزایش است که بازگشایی حضوری مدارس بسیاری از خانواده‌ها را دچار سردگمی و دلواپسی کرده و بیم ابتلا دانش‌آموزان در موج جدید بیش از گذشته والدین را درگیر کرده و این در حالی است که طی روز‌های اخیر آمار ابتلای روزانه در زاهدان ۲ برابر شده است.

ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن طی ۳ سال همه‌گیری کرونا برکسی پوشیده نیست و لازمه رفتار هر شهروند آگاه توجه به تمامی نکات ایمنی و دوری از ویروس کرونا تا زمان ریشه کنی کامل این ویروس است.

ویروس کرونا زلزله‌ای در همه ارکان زندگی بشر ایجاد کرد و به تعبیری می‌توان گفت باعث شد تا انسان‌ها از زندگی بر روی کره زمین ‏قبل از کرونا به کره زمین بعد از کرونا مهاجرت کنند. ‏

کرونا آتش زیر خاکستر است

محمود فاطمی، رئیس مرکز بهداشت زاهدان بیان کرد: فوت ۴ نفر از همشهریان در کمتر از یک ماه نشان از صعودی بودن نمودار موارد ابتلاء به بیماری در این شهرستان است.

وی افزود: علی رغم تمام درخواست‌ها با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان در اماکن عمومی و همچنین دید و بازدید‌های سال نو، همچنان شاهد جولان ویروس کووید-۱۹ در کلان شهر زاهدان هستیم.

به گفته فاطمی؛ مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری در قدم اول استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ایمن است.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان ادامه داد: همچنین انجام و تکمیل نوبت‌های واکسن برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که ۶ تا ۱۲ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آن‌ها گذشته باشد برای پیشگیری و کاهش عوارض این بیماری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تمام پایگاه‌های سلامت سطح شهر زاهدان و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون برای مراجعین است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark