کد مطلب: 28706
 
رئیس کمیسیون بهداشت و آموزش پزشکی:
اعزام تیمی به هندوستان برای بررسی برنج های آلوده
رئیس کمیسیون بهداشت و آموزش پزشکی گفت: موضوع بررسی برنج‌های آلوده در کشور در دستور کار قرار دارد و تیمی مجرب برای بررسی موضوع به کشور هندوستان اعزام شده‎اند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۴

به گزارش زاهدانه ، حسینعلی شهریاری صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: هیچ نوع برنج آلوده‌ای از مبادی قانونی وارد کشور نشده بود و برنج‌های آلوده‌ای که شناسایی شدند از مبادی غیر قانونی وارد شده بودند.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که انجام شده، هفت نوع برنج با مارک‌های مختلف در کشور آلوده اعلام شده که سه نوع ایرانی، یک نوع هندی و سه نوع پاکستانی بودند.

رئیس کمیسیون بهداشت و آموزش پزشکی اذعان داشت: به دنبال این موضوع هم اکنون تیمی متشکل از کمیسیون بهداشت، کمیسیون کشاورزی و سازمان غذا و دارو به هندوستان اعزام تا منشا آلودگی برج‌های آلوده را شناسایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ برنج آلوده‏‎ای از گمرکات کشور وارد نمی‌شود گفت: تمامی برنج های وارداتی به کشور باید استانداردهای ملی را داشته باشند، برنج‌ها در حین واردات در آزمایشگاه‌های غذا و دار نمونه گیری و مسمومیت‌ها را بررسی و اگر فاقد استاندارد باشند برگشت داده می‌شود.

شهریاری با اشاره به اینکه بررسی این موضوع با حساسیت ویژه‌ای در حال پیگیری است، بر نظارت مواد غذایی تولید داخل کشور تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در کشور ما آمار سرطان و بیمارها بالا رفته، باید بر تولید مواد غذایی داخلی نیز نظارت بیشتری باشد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark