کد مطلب: 49596
 
در گفت و گو با یک کارشناس مذهبی مطرح شد:
از میهمان سفره پشت بام تا دشمنی آرام و سرگرم کننده در خانه/ ماهواره عاملی برای رنگ باختگی باورهای مذهبی و اعتقادی
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ماهواره عاملی برای سستی و تخریب روحیه افراد است، گفت: این جعبه جادویی که امروز میهمان سفره پشت بام خانه ها است منجر به رنگ باختگی باورها و اعتقادات دینی و مذهبی به ویژه برای نسل جوان شده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
 
به گزارش زاهدانه، ماهواره همان ابزاری که توسط بیگانگان برای فروپاشی کانون گرم در خانواده های ایرانی بکار گرفته شد تا با نفوذ در هر خانه و کاشانه ای عقاید و باورها را سست و تخریب کند .این ابزار رسانه ای همچون اینترنت چاقو‌ی دولبه نیست که استفاده صحیح وهم غیر صحیح داشته باشد بلکه همچون شراب است که ضررهایش بیشتر ازمنافع آن بوده بگونه ای که درمانی در آن نیست چرا که ماهواره با عادی نشان دادن گناه گوهر تقوا را از بین برده و مانند شیطان گام به گام از نظر اعتقادی و اخلاقی افراد را منحرف می ‌کند به طوری که هر فرد خود می ‌تواند ترویج کننده آن فرهنگ باشد.
در این راستا میثم درانی در گفت و گو با خبرنگارما با اشاره به اینکه ماهواره رقیبی برای کارکرد تربیتی خانواده و عاملی برای کاهش تاثیر پذیری فرزندان از والدین بشمار می آید، اظهار داشت: امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه ها در بعد فرهنگی جامعه آسیب هایی است که برخی از افراد بعلت گرایش و الگوپذیری از سریال ها و برنامه های ماهواره ای داشته و تحت تاثیر آن قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه ماهواره عاملی برای سستی و تخریب روحیه افراد است، گفت: این جعبه جادویی که امروز میهمان سفره پشت بام خانه ها است منجر به رنگ باختگی باورها و اعتقادات دینی و مذهبی به ویژه برای نسل جوان شده است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای تغییر در نگرش و سست کردن بنیان خانواده ها بکار گرفته است، افزود: شبکه های ماهواره ای بدنبال ترویج فرهنگ غرب و تشدید روابط نامشروع درخانواده بوده بگونه ای که برای دستیابی به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با پخش انواع سریال ها و برنامه های دروغین در پی خدشه دار کردن باورها و عقاید دینی در جوامع اسلامی هستند.
وی از بدحجابی بعنوان مهمترین معضل جامعه یاد کرد و گفت: بی حجابی ریشه در کمرنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی دارد، همچنین افزایش آمار طلاق، افزایش سن ازدواج، اعتیاد، ترویج خشونت و بزهکاری از دیگر دستاوردهایی است که نشات گرفته از شبکه های ماهواره ای است.
درانی افزایش اختلافات خانوادگی را از دیگر معضلات اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: تماشای مداوم و مستمر شبکه های ماهواره ای باعث کم جلوه دادن نقش والدین بویژه پدر در خانواده شده و از طرفی نیز زمینه ایجاد اختلاف بین زوجین، بلوغ زودرس جوانان و دور شدن فرزندان از والدین را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ و تحریم نتوانست بر ملت ایران پیروز شود، افزود: امروز کشورهای بیگانه از طریق گسترش شبکه های ماهواره ای کانون خانواده را مورد هدف خود قرار داده و با سست کردن پایه های این بنیان اجتماعی سعی در خدشه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی را دارند.
این کارشناس مذهبی خالی کردن جیب مردم از طریق تبلیغات بازرگانی در شبکه های ماهواره ای را از دیگر مواردی عنوان کرد که هیچ تائیدیه ای برای کالای تبلیغ شده از سوی نهادها و ارگان خاصی برای آنها وجود ندارد اما با بازار گرمی ماهرانه و تبلیغات دروغین توسط این شبکه ها برخی از سودجویان مشغول خالی کردن جیب مردم هستند.

گزارش: نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark