کد مطلب: 38570
 
برنامه و نتایج ورزشکاران ایران در روز نهم مسابقات آسیایی+مصاحبه‌ها
یک مدال طلا و یک نقره حاصل کاروان ایران در روز نهم
ورزشکاران کشورمان در روز نهم بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان رفتند که حاصل آن یک مدال طلا در کشتی و یک مدال نقره در دوچرخه‌سواری بود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۶
برنامه روز نهم مسابقات آسیایی به این شزح است:
 
کشتی آزاد:
97 کیلوگرم(رضا یزدانی) از ساعت 8:30، رده بندی و فینال از 13:30 تا 14:30
 
والیبال:
 مرحله حذفی، ایران - قطر، ساعت 6:30
 
دوومیدانی:
 هفتگانه زنان – (100 متر با مانع سپیده توکلی) ساعت 4:30، توکلی پرش ارتفاع ساعت 5:30، توکلی پرتاب وزنه ساعت 13، توکلی دوی 200 متر ساعت 15:30، پرش طول (محمد ارزنده) ساعت 4:30، از ساعت 13:30 نیمه نهایی 100 متر مردان (تفتیان و قاسمی)، مریم طوسی در فنیال دوی 100 متر ساعت 16
 
دوچرخه سواری جاده:
 مسابقات استقامت جاده (مهدی سهرابی و آروین معظمی گودرزی) ساعت 4:30 تا 9:30
 
کبدی:
زنان ایران - ژاپن ساعت 5:30،
مردان ایران - مالزی ساعت 10:30
 
قایقرانی:
بادبانی (احمد احمدی) ساعت 5:30، نیمه نهایی کایاک دو نفره 200 متر مردان از ساعت 8:30

بسکتبال:
ایران_چین

*جدول توزیع مدال‌ها


**نمودار مدال‌های آسیایی اینچئون



**تیم ملی کبدی بانوان از سد ژاپن گذشت


کبدی بانوان ایران که با تیم های تایلند، ژاپن و جین تایپه همگروه است، در بازی نخست از ساعت ١١(به وقت اینچئون)به مصاف ژاپن رفت و موفق شد با نتیجه ٣٤ بر ٢٣ پیروز شود.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در سالن مسابقه حضور داشت.

سالن مسابقات کبدی در دهکده دانشگاهی اینچئون واقع شده که در بازیهای داخل سالن به مسابقات فوتسال آقایان و بانوان اختصاص داشت. در این دهکده دانشگاهی دانشگاههای معتبری همچون نیویورک و کلمبیا نمایندگی دارند.

**دومین تمرین تکواندو کاران در اینچئون

    
تیم ملی تکواندو مردان و بانوان کشورمان که در اینچئون بسر می برند دومین تمرین خود را در دهکده ورزشکاران انجام دادند.

تیم ملی تکواندو کشورمان که از پس فردا بعد از مراسم قرعه کشی به مصاف رقبای خود می رود روز گذشته نخستین تمرین خود را انجام داده و امروز نیز زیر نظر کادر فنی تمرینات تیم ملی مردان و زنان تمرینات خود را برگزار گردد.

مراسم قرعه کشی هوگوپوشان بعد از ظهر امروز برگزار و تکواندو کاران از روز سه شنبه در سالن "کانگ وا دالمنز "به مصاف رقبای خود می رود.

**شروع رقابت ٥ ساعته رکابزنان در جاده های اینچئون
    
رقابت های دوچرخه سواری در جاده استقامت بازیهای آسیایی از ساعت ۱۰ اغاز و حدود ساعت ۳ بعدازظهر به پایان می رسد.

ایران در این ماده دو نماینده به نام های مهدی سهرابی و اروین معظمی گودرزی دارد. در این ماده دوچرخه سواران مسیر ۱۸۲ کیلومتری را در ۱۳ دور ۱۴ کیلومتری رکاب می زنند. ۲۶ کشور و ۴۸ دوچرخه سوار این مسیر را رکاب خواهند زد.

خالقی، دبیر فدراسیون دوچرخه سواری گفت:سهرابی و گودرزی حدود سه ماه در زنجان، همدان و تهران در اردو بوده اند و از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

او گفت: کره جنوبی، قزاقستان، چین و ژاپن از رقیبان ما در ماده استقامت جاده هستند، با این حال دوچرخه سواران ما امید زیادی برای رفتن روی سکو و حتی گرفتن مدال طلا دارند.

پرونده بازی های دوچرخه سواری برای نمایندگان کشورمان پس فردا با حضور فراز شکری و پرویز مردانی در ماده کوهستان بسته می شود. به گفته مسوولان دوچرخه سواری کشورمان نمایندگان ایران در ماده کوهستان اولین تجربه خود را در بازی های آسیایی پشت سر می گذارند و امیدی به کسب مدال در این ماده ندارند و هدفشان تنها کسب تجربه برای حضور در سایر میادین است.

**تیم ملی کبدی بانوان از سد ژاپن گذشت
    
تیم ملی کبدی بانوان در نخستین بازی خود در بازیهای آسیایی به پیروزی رسید.

تیم کبدی بانوان ایران که با تیم های تایلند، ژاپن و جین تایپه همگروه است، در بازی نخست از ساعت ١١به مصاف ژاپن رفت و موفق شد با نتیجه ٣٤ بر ٢٣ پیروز شود.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در سالن مسابقه حضور داشت.

سالن مسابقات کبدی در دهکده دانشگاهی اینچئون واقع شده که در بازیهای داخل سالن به مسابقات فوتسال آقایان و بانوان اختصاص داشت. در این دهکده دانشگاهی دانشگاههای معتبری همچون نیویورک و کلمبیا نمایندگی دارند.

**شهنازى: تیم ملی کبدی بانوان عالی بازی کرد/ ژاپنی‌ها پیشرفت خوبی داشته‌اند

    
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بازیکنان کبدى بانوان ایران مقابل ژاپن عالى بازى کردند.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پیروزی تیم ملی کبدی بانوان مقابل ژاپن در بازی‌های آسیایی گفت: بازیکنان کبدى بانوان ایران عالى بازى کردند. ژاپنى‌ها بهتر از انتظارات ما ظاهر شدند و نشان دادند که در این سال‌ها خوب کار کرده‌اند، اما خوب نتوانستند کارى از پیش ببرند.

وی ادامه داد: ژاپنى‌ها در امتیازهاى٢٠-٢٢ به ما نزدیک شدند، اما بچه‌هاى ما با قدرت و صلابت توانستند کارى کنند که انتظارش را داشتیم و فوق‌العاده خوب بازى کردند. امیدوارم در ادامه مسابقات هم پیروز میدان باشند.

**مقصودلو: هدف کبدی بانوان کسب نتیجه بهتر از دوره قبل است
    
سرمربی تیم ملی کبدی بانوان گفت: هدف تیم ملی کبدی بانوان کسب نتیجه بهتری نسبت به دوره قبل است که برنز گرفتیم.

اعظم مقصودلو، سرمربی تیم ملى کبدى بانوان پس از پیروزی مقابل ژاپن گفت: بازی اول ما مقابل ژاپن از تیم‌های قدرتمند آسیا بود که برای ما حساسیت زیادی داشت؛ به خاطر اینکه بازی اول بود بچه‌ها به فضای سالن آشنا نبودند و استرس داشتند و شرایطی بود که نتوانستند با تمام توان بازی کنند.

وی ادامه داد: با این وجود ما باید ژاپن را شکست می‌دادیم چون در غیر این صورت دستمان از رسیدن به مدال کوتاه می‌ماند. این مسابقه تنها 50 درصد توان بچه‌ها بود و قول می‌دهم که بازی به بازی تیم بهتر می‌شود و هدفمان کسب نتیجه بهتری نسبت به دوره قبل است که برنز گرفتیم.

سرمربی تیم ملی کبدی بانوان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به عنوان تیم اول از گروهمان صعود کنیم تا در مرحله نیمه نهایی به هند نخوریم تا در فینال با هندی‌ها بازی کنیم.

**کاپیتان کبدی بانوان: امیدوارم به عنوان سرگروه صعود کنیم/ برای طلا تلاش می‌کنیم
    
کاپیتان تیم ملى کبدى بانوان گفت: امیدوارم از گروهمان به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کنیم.

سلیمه عبدالله‌بخش، کاپیتان تیم ملى کبدى بانوان پس از پیروزی مقابل ژاپن گفت: فکر نمى‌کردیم ژاپن آنقدر قوى شده باشد. در مسابقات داخل سالن آسیا با این تیم بازى کرده بودیم، اما نسبت به آن زمان خیلى پیشرفت کرده بودند و شکل بازیشان تفاوت زیادى کرده بود.

وی ادامه داد: مشخص است ژاپنی‌ها به خوبى کار کرده‌اند، اما به لطف خدا پیروز میدان ما بودیم. در ادامه مسابقات سه‌شنبه با چین تایپه مسابقه داریم و چهارشنبه باید به مصاف تایلند برویم که هر دو بازى مهم هستند، اما بازى با تایلند سخت‌تر است.

کاپیتان تیم ملى کبدى بانوان گفت: امیدوارم از گروهمان به عنوان سرگروه صعود کنیم که به احتمال زیاد باید در دور بعد با کره یا هند بازى کنیم که هر دو، تیم‌هاى قدرتمندى هستند و تلاش مى‌کنیم که مدال طلاى این دوره را به دست آوریم.

**سرمربی تیم ملی کبدی: تیم ملی کبدی مردان برای کسب مدال طلا تلاش خواهد کرد/ بانوان‌مان امروز عالی ظاهر شدند
    
سرمربی تیم ملی کبدی آقایان گفت: تیم ملی با تمام توان خود برای کسب مدال طلا می‌جنگد.

غلامرضا مازندرانی در خصوص شرایط تیم ملی کبدی اظهار داشت: با هاهنگی‌های به عمل آمده با کمیته ملی المپیک، تیم ملی کبدی مردان کشورمان یک هفته پیش وارد کره‌جنوبی شد و توانستیم در این مدت 6 جلسه تمرین خوب را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصدومیت جدی در بین اعضای تیم نداریم و دو نفر آسیب دیده نیز به دیدار نهایی خواهند رسید. تیم‌های هند، پاکستان و کره‌جنوبی تیم‌های قدرتمند این رشته هستند که قطعا کار مشکلی مقابل آنها خواهیم داشت.

مازندرانی تاکید کرد: بازی امروز مقابل مالزی را نیز با وجود اینکه بازیکنان جوانی دارد و تجربه حضور در مسابقات بزرگ و این چنینی ندارند را ساده و دست کم نمی گیریم.

وی در خصوص عملکرد بانوان مقابل ژاپن گفت: با توجه به استرس خاص بازی اول، آنها خوب ظاهر شدند و من مطمئنم که با قدرت به مراحل پایانی راه پیدا می‌کنند.

**سپیده توکلی در اولین هفته گانه پنجم شد
    
دومیدانی‌کار هفت‌گانه بانوان ایران در اولین مسابقه‌اش در گروه خود پنجم شد.

سپیده توکلی دوومیدانی کار هفت‌گانه کار ایران در اولین مسابقه‌اش در دوی ١٠٠ متر مانع با زمان ١٤ ثانیه و ٨٧ صدم ثانیه در گروه خود پنجم شد.

او در حال حاضر در ماده پرش ارتفاع کارش را دنبال می‌کند. باقی مسابقاتش نیز بعدازظهر خواهد بود.

**پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل قطر
    
تیم ملی والیبال ایران در دیدار مقابل قطر توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد.

ملی‌پوشان ایران با نتیجه 25- 19 (در زمان 22 دقیقه)، 25-18 (در زمان 24 دقیقه) و 25- 19 (در زمان ۲۲ دقیقه) به برتری رسیدند.

کواچ که تیمش کار دشواری در این دیدار نداشت از تمامی بازیکنانش استفاده کرد و درنهایت در سه تایم متوالی به پیروزی رسید.

امیر غفور عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و قطر را به خود اختصاص داد.

در این دیدار امیر غفور با 14 امتیاز به عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن میدان معرفی شد. همچنین میرزاجانپور موفق به کسب 10 امتیاز شد.


**تیم کایاک ۲ نفره مردان ایران فینالیست شد



تیم کایاک ۲ نفره کشورمان امروز در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به عنوان نخست مرحله نیمه نهایی دست‌ پیدا کرد.علیرضا علی‌محمدی و سعید فضل مولی در کایاک 200 متر مردان و در مرحله نیمه نهایی موفق شدند به عنوان اول دست پیدا کنند. تیم کشورمان در این مسابقه با زمان 33 ثانیه و 68 صدم ثانیه از خط پایان گذشت.

**معظمی در دوچرخه سواری استقامت جاده نقره ای شد


مسابقات دوچرخه سواری در بخش جاده امروز برگزار شد و آروین معظمی و مهدی سهرابی نمایندگان ایران در این ماده بودند که در پایان پس از 5 مرحله آروین معظمی موفق شد با ثبت رکورد چهار ساعت و هفت دقیقه و ۵۲ ثانیه مقام دوم و مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند.

**رکورد شکنی توکلی در پرش ارتفاع


 سپیده توکلی، در دومین مسابقه‌اش در رقابت‌های هفتگانه و در ماده پرش ارتفاع با رکورد یک متر و ٨٣ سانتی‌متر در گروهش اول شد.
 
توکلی با ثبت این حد نصاب، رکورد ملی، پرش ارتفاع ایران را یک سانتی متر ارتقا داد. این رکورد قبلا دست خود این پرنده ارتفاع بود.

**سعید معروف: نباید حریفان را دستکم گرفت
    
سعید معروف، گفت: اگر حریفان را دست کم بگیریم مانند بازی‌های دوره قبل به مشکل خواهیم خورد.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی برابر قطر، گفت: این بازی از نظر نتیجه‌ بازی حساسی بود و برای اول شدن در گروه باید پیروز می شدیم. امروز مقابل قطر خوب بازی کردیم و حریفمان نیز نتوانست کاری کند.

معروف با تاکید بر دست کم نگرفتن حریفان، گفت: بازیکنان ما با توجه به شرایط بدنی که دارند با 40 درصد توانشان بازی می‌کنند و نمی‌شود بیشتر از این فشار آورد.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: در بازی ضربدری قطعا بهتر خواهیم بود و اگر بازی خودمان را انجام دهیم، به مشکل نخواهیم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله نیمه نهایی تیم‌هایی هستند که همیشه ایران را اذیت کرده‌اند و ما باید دقت لازم را داشته باشیم.

**کواچ: به اندازه‌ای که قطر را ببریم خوب بازی کردیم

    
اسلوبودان کواچ گفت: به اندازه‌ای که بتوانیم قطر را ببریم خوب بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی برابر قطر، گفت: ما تیم برتر میدان بودیم، اگر چه قطر تیم بدی نبود و خوب بازی کرد.

او در مورد بازی آینده ایران گفت: بازی‌ها کم‌کم سخت‌تر می‌شوند و مربی کره پس از باخت در مسابقات جهانی گفت که مسابقات جهانی برایش مهم نیست و تمام هدفش بازی‌های آسیایی است. با این که توان شکست کره را داریم، ولی باید تمرکزمان را حفظ کنیم.

کواچ گفت: برای این که بازیکنان این مسابقات را دست کم نگیرند انگیزه دادن به آنها سخت است، ولی سعی می‌کنیم تا اندازه‌ای که برای بردن لازم است خوب بازی کنیم.
ظریف گفت: از فردا (دوشنبه) بازی‌های سخت ما آغاز می شود. از همین بازی با قطر هم فشار بیشتری به خود آوردند و محمد موسوی برای اولین بار در این بازی‌ها به میدان رفت.

**کیومرث هاشمی: طلا و نقره دوچرخه سواری برای ما ارزشمند است
    
رییس کمیته ملی المپیک گفت: دوست داشتیم در استقامت جاده طلا بگیریم، اما مدال نقره نیز برای ما ارزشمند است.

کیومرث هاشمی پس از کسب مدال نقره آروین معظمی گودرزی در استقامت جاده، اظهار کرد: رقابت خیلی خوبی بود. دوچرخه‌سواران واقعا خوب کار کردند. در کل در این رشته یک طلا و یک نقره بسیار ارزشمند به دست آمد. البته امیدوار بودیم که امروز (یکشنبه) در استقامت جاده طلا بگیریم، اما با فاصله بسیار کمی به مدال نقره رسیدیم. با این وجود این مدال‌ها برای ما ارزشمند است و برای قهرمانان ایران آرزوی موفقیت داریم.

**بعد از شکست سیچلو نوبت به پارک کی وون رسید؛ کره جنوبی سخت ترین حریف والیبال ایران

به نظر می رسید که رقابت سختی باشد رقابت با تیمی که سرمربی آن آنالیزور سابق تیم ملی والیبال کشورمان بوده است. خوان سیچلو که به همراه ولاسکو روی نیمکت ایران می نشست حالا روبروی آنها قرار گرفت و با این حال باز هم قطری ها نتوانستند کاری از پیش ببرند  ست نخست را با نتیجه 25 بر 19 واگذار کردند. در ست دوم هم دفاع های محمد موسوی و اسپک های امیر غفور باعث برتری ایران شد  توانستیم 25 بر 18 این ست را هم پشت سر بگذاریم. با اینکه ملی پوشان کشورمان انرژی زیادی از خود صرف نکردند اما در طول دقایق بازی از حریف خود پیش بودند و سیچلو نتوانست کاری از پیش ببرد و حتی کوپکترین خخطری هم برای بلند قامتتان والیبال کشورمان به وجود نیاورد تا در ست سوم هم با نتیجه 25 بر19  برنده شویم.

با این برد حالا باید به مصاف سخت ترین حریفمان برویم تیمی که میزبان است و این میزبانی می تواند کمکی باشد برای آنها. کره ای ها علاوه بر میزبانی سرمربی دارند که قبل تر روی نیمکت ایران می نشسته است. پارک کی وون کسی است که سرمربیگری ایران را تجربه کرده است و از تیم ایران شناخت خوبی دارد اما با همه اینها به نظر نمی رسد برای ایرانی که جهانی درخشیده است دردسر بزرگی شود اما بدون شک رقابت سختی خواهد بود شاید سخت ترین بازی ایران. بعد از شکست سیچلو حالا نوبت به پارک کی وون رسید . او را هم شکست خواهیم داد چراکه هدف قهرمانی است.

**یزدانی در برابر حریف مغولی خو پیروز شد


در ادامه مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی که امروز در 2 وزن برگزار می‌شود، رضا یزدانی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدارش مقابل حریف مغول به پیروزی دست یافت.

یزدانی پس از استراحت در مرحله اول، در دور دوم باید با دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا از مغولستان به پیروزی رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

روز گذشته در روز اول رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی، حسن رحیمی و مصطفی حسین‌خانی از دور رقابت‌ها حذف شده بودند.

**طوسی: استقبال تماشاگران از دوومیدانی بیش از حد تصور است
    
دونده دو 100 متر زنان گفت: بهترین های آسیا در دو100 متر این دوره از بازیها حاضر بودند و به همین دلیل می توا ن با اطمینان کامل گفت که سط این مسابقات بسیار بالاتر از همیشه بود.

مریم طوسی بعد از کسب مقام سوم در رقابت های مقدماتی دو 100 متر  صعود به مرحله پایانی این مسابقات گفت: هدف اصلی من رسیدن به فینال بود به همین دلیل تلاش کردم بدون اینکه فشار اضافی به خودم بیاورم این روند را طی کنم.

وی افزود: رکوردی که امروز زدم حتی از رکورد تمرینی خودم هم کمتر بود چرا که فکر می کنم کار سختی را در فینال مسابقات دارم و به واسطه اینکه همه ورزشکاران این جا برای مدال می جنگند، باید تمرکز خودم را روی دیدارهای فینال حفظ کنم.

دونده 100 متر کشورمان با اشاره به احتمال کسب مدال خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این پیش بینی امکان پذیر نیست اما من همه تلاشم را انجام می دهم تا بهترین نتیجه را کسب کنم. من به لحاظ ذهنی تمرینات زیادی را انجام داده ام و آمادگی خوبی دارم.  

طوسی با اشاره به استقبال خوب تماشاگران از مسابقات دوومیدانی بازیهای آسیایی هم گفت: واقعیت این است که جو بسیار سنگینی در ورزشگاه حاکم است چرا که جمعیت قابل ملاحظه ای برای تماشای مسابقات به استادیوم آمده اند این در حالی است که در کشور ما حتی 10 نفر هم برای تماشای مسابقات ما به ورزشگاه نمی آیند.

**سیچلو: والیبال ایران می تواند طلا بگیرد
    
سرمربی تیم ملی والیبال قطر گفت: ایران تیم قدرتمندی است، خوب بازی کردیم ولی شکست این تیم خیلی سخت است.

خوان سیچلو پس از شکست تیم ملی والیبال قطر مقابل ایران اظهار داشت: مسابقه خیلی خوبی برای ایران بود. ایران تیم قدرتمندی است، خوب بازی کردیم ولی شکست این تیم خیلی سخت است. شناخت خوبی از تیم ایران دارم ولی کسب نتیجه به عملکرد بازیکنان هم نیاز دارد و باید سعی کنم این تیم را قوی‌تر کنم، امیدوارم در آینده این تیم به یکی از تیم های مطرح تبدیل شود.

وی ادامه داد: تیم های چین و ایران بهترین تیم های حاضر در این رقابتها هستند و من فکر می‌کنم ایران قطعا می‌تواند به مدال طلا برسد، عملکرد ایران در مسابقات جهانی فوق العاده بود و برای اولین بار توانست در بین ۶ تیم قرار بگیرد، این تیم هم اکنون با بهترین تیمهای جهان رقابت می‌کند و یکی از آنها است.

سرمربی والیبال قطر در مورد اینکه آیا دوست داشت هنوز در تیم ایران باشد تصریح کرد: ایران تیم بسیار خوب و قابل تحسینی است ولی من مسیر دیگری را در پیش گرفتم و اکنون به تیم قطر تعهد دارم، از طرفی مربی فعلی ایران کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد.

سیچلو در مورد عملکرد ولاسکو در تیم آرژانتین یادآور شد: او تیم آرژانتین را خیلی خوب می‌شناسد، می‌دانست که این تیم خیلی جای کار دارد ولی بعد از سالها به کشورش بازگشته و برای ساختن این تیم نیاز به زمان دارد.

**یزدانی با شکست کشتی‌گیر میزبان فینالیست شد

کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان با شکست حریف کره‌ای‌اش به فینال بازی‌های آسیایی راه یافت.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (یک‌شنبه) در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی روی تشک رفت. وی در مسابقه قبلی با شکست حریف مغولستانی در مرحله نیمه نهایی حریف نماینده کره‌جنوبی شد و با شکست این کشتی‌گیر به فینال راه یافت.

یزدانی در مصاف با چانوک یون با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید.

گفتنی است، یزدانی در فینال به مصاف "ماگومد موسایف" از قرقیزستان می‌رود.

**تیم ملی بسکتبال به نیمه‌نهایی رسید

تیم ملی بسکتبال ایران توانست تیم چین را نیز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به زانو در آورد و فینالیست شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی 2014 با نتیجه 88 بر 66 چین را شکست داد تا با قدرت راهی نیمه نهایی شود.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در ادامه رقابت های آسیایی اینچئون برابر چین به میدان رفت چینی که زمانی برای ما تهدید بود اما امروز این ما هستیم که برای آنها تهدید به حساب می آئیم. تیم ملی بسکتبال کشورمان از همان ابتدای کوارتر نخست توانست از چینی ها پیشی بگیرد. ایران کوارتر نخست را با نتیجه 22 بر 13 به نفع خود به پایان برد.

در کوارتر دوم هم جوانان کشورمان عملکرد قابل قبولی داشتند به خصوص آرمان زنگنه که با 2 سه امتیازی زیبا همه را به وجد آورد. ایران نیمه نخست را هم با نتیجه 35- 26 به نفع خود بهپایان برد. درنیمه نخست اوشین ساهاکیان با 11 امتیاز و 7 ریباند عملکرد خوبی داشت و جالب آنجا بود که حدادی در یک نیمه هیچ امتیازی بدست نیاورد و تنها 7 ریباند داشت. اما در کوارتر سوم چینی ها تلاش بسیاری کردند تا به ایران برسند که باز هم موفق نبودند.

در کوارتر سوم ایران در دفاع بسیار خوب ظاهر شد به طوریکه سه بار پشت سر هم حمله چینی ها را مختل کرد تا آنها دقایقی به امتیاز نرسند. پاس زیبای حامد حدادی به اوشین هم دیدنی بود. کوارتر سوم با نتیجه 56 بر 44 به اتمام رسید و در کوارتر پایانی که چینی های داخل سالن یکصدا تیم خود را تشویق می کردند باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. چین تیم جوانی داشت تیمی که میانگین سنی آنها 21 سال است و مشخص است ککه در آینده حریفی به مراتب سخت تر از امروز خواهد شد. ایران در پایان 75 بر 67 پیرووز این دیدار شد و به نیمه نهایی صعود کرد آنهم به عنوان صدرنشین گروه خود.

**تیم ملی کبدی از سد مالزی گذشت

    
تیم ملی کبدی مردان ایران در نخستین بازی خود در بازیهای آسیایی مقابل مالزی به پیروزی دست یافت.

تیم ملی کبدی مردان در نخستین بازی خود در بازیهای آسیایی اینچئون مقابل مالزی به میدان رفت و در پایان با نتیجه 56 بر 22 مقابل حریف خود به برتری دست یافت.

تیم ملی کبدی ایران در این بازیها با تیم های مالزی، ژاپن و کره جنوبی در یک گروه قرار دارد و قرار است در بازی دوم خود روز سه شنبه مقابل کره جنوبی به میدان برود و در آخرین بازی مرحله گروهی نیز روز چهارشنبه رو در روی ژاپن صف آرایی خواهد کرد.

**ساهاکیان: مسابقه نیم نهایی خیلی مهم است
    
ملی‌پوش بسکتبال ایران مرحله نیمه نهایی را حساس‌ترین مسابقه بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی توصیف کرد.
اوشین ساهاکیان ملی‌پوش بسکتبال ایران پس از پیروزی برابر چین اظهار کرد: دیدار آخر من در مرحله دوم برابر چین بود چینی که تیمی جوان اما باتجربه محسوب می‌شود. آن‌ها می‌خواستند در کورس بمانند و حذف نشوند و بازی خوبی داشتند. بازیکنان آن‌ها عملکرد قابل قبولی انجام دادند اما به هر حال ما بهتر کار کردیم و برنده شدیم.

او ادامه داد: حضور تماشاگران در سالن هم به سود چینی‌ها بود و حتی سعی کردند اختلاف را کاهش دهند اما به خوبی مهارشان کردیم و اجازه ندادیم کاری از پیش ببرند. در این مسابقه واقعا عملکرد خوبی داشتیم و چین حرفی برای گفتن برابر ما نداشت.

بهترین پست چهار آسیا افزود: هدف ما قهرمانی است و ان‌شاءالله در بازی نیمه نهایی که بازی اصلی ماست، با قدرت به میدان می‌رویم و برنده می‌شویم. بازی نیمه نهایی اصلی‌ترین مسابقه ما محسوب می‌شود و باید با قدرت تمام به میدان برویم.

ساهاکیان همچنین گفت: در دیدار برابر چین سوت داوران بیشتر به سود آن‌ها بود. بازیکنان حریف استرس زیادی داشتند چرا که در صورت باخت حذف می‌شدند. امیدوارم در ادامه راه با قدرت و آمادگی کامل به میدان برویم و به هدف‌مان برسیم.

**سرمربی کبدی: ناداوری‌ها علیه ما آغاز شده است

    
سرمربی تیم ملی کبدی مردان با انتقاد از نحوه داوری در بازی مقابل مالزی گفت: ناداوری‌ها علیه ایران شروع شده است.

غلامرضا مازندرانی پس از پیروزی تیم ملی کبدی ایران برابر مالزی در نخستین بازی مرحله گروهی اظهار کرد: ‌از عملکرد بچه‌ها راضی هستم اما ناداوری‌ها برای ایران از هم‌اکنون آغاز شده است. کادر داوری بازی‌ها از هم‌اکنون ناداوری را در حق ما آغاز کرده‌اند تا بی‌انصافی‌های فاحش مقابل کره و هند را طبیعی جلوه دهند.

سرمربی تیم ملی کبدی مردان افزود: متاسفانه در دیدار امروز داوران خیلی پوئن‌های ما را نادیده گرفتند و به چند تایم اوت درخواستی ما ترتیب اثر ندادند. هر بار هم که به این موضوع اعتراض کردیم پاسخ داوران سکوت بود و بس.

وی تصریح کرد: تیم مالزی تیم جوان و خوبی بود اما چیزی برای گفتن مقابل ما نداشت. بچه‌های ما خیلی خوب بازی کردند و در نیمه اول فشار چندانی به حریف وارد نکردند. اما رفته رفته با شناخت آن‌ها و همگام شدن با فضای بازی بهتر شدند. مطمئن باشید بازی بعدی عملکرد تیم ما با شناخت هرچه بهتر بازی‌ها و آنالیز حریفان بهتر خواهد شد.

**نیکخواه بهرامی:یکی از اصلی ترین رقیبمان را شکست دادیم
    
کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با ابراز خوشحالی از پیروزی برابر چین گفت: هیچ فرقی ندارد چه تیمی در مرحله نیمه نهایی حریف ما شود.

صمد نیکخواه بهرامی پس از پیروزی قاطع ایران برابر چین و صعود به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اظهار کرد: بازی خوبی بود و از اول اختلاف 10 امتیازی ایجاد کردیم. تصمیمات عالی کادر فنی موجب پیروزی در این مسابقه شد و حالا ما یکی از اصلی‌ترین رقیبان‌مان را شکست داده‌ایم.

او ادامه داد: چین آمده بود تا در این مسابقه برنده شود. ما از همان اول برتر بودیم و با دفاع خوب اجازه ندادیم حریف کاری انجام دهد.

نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سوال که بهتر است کدام تیم در مرحله نیمه نهایی حریف ایران شود گفت: قطر، فیلیپین یا قزاقستان هیچ فرقی ندارد. وقتی هدف ما قهرمانی است باید همه حریفان را شکست دهیم.

**تفتیان از رسیدن به فینال بازماند

    
دونده دوی ۱۰۰ متر کشورمان در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی به رقابت پرداخت و موفق به صعود به فینال نشد.

حسن تفتیان در مرحله نیمه‌نهایی دوی 100 متر هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی و در گروه اول در خط 8 قرار گرفت و به عنوان نفر چهارم از خط پایان عبور کرد.

تفتیان در این مرحله زمان 10 ثانیه و 34 صدم ثانیه را به ثبت رساند و بدین ترتیب شانس حضور در فینال را از دست داد.

**قاسمی در دوی ۱۰۰ متر به فینال رسید
    
دونده‌ سرعت تیم دوومیدانی کشورمان به فینال بازی‌های آسیایی رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون، رضا قاسمی که روز گذشته (شنبه) با ثبت زمان 10 ثانیه و 33 صدم ثانیه موفق شده بود راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات دوی 100 متر هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی شود، امروز در گروه دوم مرحله نیمه‌ نهایی چهارم شد.

قاسمی زمان 10 ثانیه و 30 صدم ثانیه را به ثبت رساند و فینالیست شد.

**توکلی در مرحله مقدماتی پرتاب وزنه دوم شد

    
ورزشکار زن هفتگانه دو و میدانی کشورمان در پرتاب وزنه عنوان دوم را کسب کرد.

سپیده توکلی در ادامه مرحله مقدماتی رقابت‌های هفتگانه دو و میدانی در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (یک‌شنبه) در ماده پرتاب وزنه با حریفانش به رقابت پرداخت.

وی با ثبت رکورد 12 متر و 62 سانتی‌متر در پرتاب اول و در پرتاب دوم خود نیز 12 متر و 43 سانتی‌متر را به ثبت رساند. توکلی در پرتاب سوم خود توانست 12 متر و 62 سانتی‌متر وزنه را پرتاب کند و در رده دوم مرحله مقدماتی قرار بگیرد.

**هفتمین طلای کاروان ایران بر گردن یزدانی

    
رضا یزدانی با شکست حریف قرقیزستانی موفق شد به مدال طلا برسد.

در فینال رقابت‌های کشتی آزاد هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی و در وزن 97 کیلوگرم امروز (یک‌شنبه) رضا یزدانی مقابل مگومد موسی‌اف از قرقیزستان قرار گرفت و با شکست این کشتی‌گیر صاحب گردن آویز طلا شد.

کشتی‌گیر 97 کیلوگرم کشورمان در این مسابقه با نتیجه 13 بر 4 موسی‌اف را شکست داد تا هفتمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کند.

در این وزن دوریخاند از مغولستان و ابراهیموف از قزاقستان به مدال برنز رسیدند.

**یزدانی: خوشحالم شرمنده مردم نشدم
    
رضا یزدانی سومین مدال طلای خود در بازیهای آسیایی و نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در اینچئون را بر گردن آویخت و از اینکه ناکامی در مسابقات جهانی را جبران کرده خوشحال است.

رضا یزدانی پس از کسب اولین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: تمام سعی خود را کردم تا عدم نتیجه‌گیری مناسب در مسابقه‌های جهانی ازبکستان را جبران کنم.

دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را کردم تا ایرادهایم را برای کسب موفقیت در این بازی‌ها و رسیدن به مدال طلا جبران کنم. خدا را شکر ایرادهایی که در مسابقات جهانی داشتم را در این بازی‌های آسیا جبران کردم.

وی تصریح کرد: خوشحالم که طلا گرفتم و شرمنده مردم نشدم. مردم دعا کنند تا روزهای آینده نیز کشتی‌گیران ایران خوب مسابقه بدهند و مدال های رنگارنگی را کسب کنند.

**رسول خادم: یزدانی غیرتمندانه کشتی گرفت

    
رئیس فدراسیون کشتی ابراز امیدواری کرد آزادکاران در روز پایانی مسابقات طلای یزدانی را تکرار کنند.

رسول خادم پس از کسب طلای رضا یزدانی گفت: رضا با غیرت کشتی گرفت. اگر همین گونه در ازبکستان کشتی می‌گرفت می‌توانست طلای جهان را به دست آورد. حریف او کشتی‌بلد بود و منتظر بود از یزدانی زیرگیری کند.

وی درباره رقابت‌های فردا نیز گفت: امیدوارم سایر کشتی گیران نیز بتوانند در چهار وزن آخر خوب کشتی بگیرند.

**قاسمی: برای رکورد خوب می‌جنگم
    
ملی پوش دوی سرعت ایران گفت: خوشحالم که برای نخستین بار به فینال دوی منر بازی‌های آسیایی صعود کردم.

رضا قاسمى پس از صعود به فینال دوی 100 متر بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خوشحالم که براى نخستین بار در تاریخ دوومیدانى به فینال١٠٠ متر مردان صعود کردم.

ملی پوش دوی سرعت ایران در مورد مسابقه فینال گفت: کارم در این مرحله بسیار سخت است و حریفان قطر، چین و کره رکوردهای خوبی دارند و رسیدن به مدال کار دشواری است، اما تمام تلاش خود را براى کسب رکورد بهتر انجام مى دهم.

**سپیده توکلی: امیدوارم روی سکو بروم
    
کسب مدل سخت است اما همه تلاشم را انجام می دهم.

سپیده توکلی، هفتگانه ای کار ایران که تلاش خوبی انجام داده و رقابتهایش را در بازی های آسیایی خوب شروع کرده، به قرار گرفتن روی سکو امیدوار است.

توکلی بعد از اینکه سه ماده از رقابت های هفتگانه را انجام داد، گفت:« تا پایان مرحله سوم شرایطم خوب است و در جایگاه دوم قرار دارم. امیدوارم که در بقیه مواد هم رکوردهای خوبی بر جا بگذارم و روی سکو بروم.»

این ملی پوش دوومیدانی ادامه داد:« حریفان قطری، چینی و کره ای سرسخت هستند و می دانم که برای رسیدن به مدال کار سختی دارم اما تمام تلاشم را انجام می دهم تا بهترین رکوردهای ممکن را به دست بیاورم.»

**سپیده توکلی در ۲۰۰ متر پنجم شد

    
سپیده توکلی در ادامه مسابقات هفت‌گانه دوومیدانی بانوان در ۲۰۰ متر به مقام پنجم رسید.

در ادامه مسابقات هفتگانه دوومیدانی بانوان و در بخش 200 متر، سپیده توکلی با امتیاز 26.50 در رده پنجم قرار گرفت.

**مریم طوسی در 100 متر بازی‌های آسیایی هفتم شد
    
دونده 100 متر بانوان ایران به مقام هفتم بازی‌های آسیایی رسید.

مریم طوسی دونده تیم ملی دوومیدانی ایران در فینال ماده 100 بازی‌های آسیایی هفتم شد.

در فینال این ماده ورزشکارانی از کشورهای تایلند، ویتنام ، ژاپن ، دونماینده از چین و دونماینده از قزاقستان حضور داشتند.

طوسی با زمان 11:73 از خط پایان گذشت.

طوسی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با زمان 11 ثانیه و 70 صدم ثانیه سوم شد و به این مرحله صعود کرد.

**قاسمی در ۱۰۰ متر مردان پنجم شد
    
دوومیدانی‌کار کشورمان در ماده ۱۰۰ متر مردان پنجم شد.

رضا قاسمی در فینال مسابقات 100 متر دوومیدانی زمان 10 ثانیه و 25 صدم ثانیه را از خود بر جای گذاشت و پنجم شد تا دستش از رسیدن به مدال کوتاه بماند.

**هوگوپوشان حریفانشان را شناسایی کردند/ حذف زودهنگام کیمیا علیزاده

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی اینچئون یکشنبه ششم مهر برگزار شد که با حذف زودهنگام نماینده ایران همراه بود.

مسابقات تكواندو در هفدهمين دوره بازي هاي آسيايي اينچئون كره جنوبي از روز سه شنبه هشتم مهرماه به مدت 4 روز در هشت وزن مردان وزنان برگزار می‌شود.

جلسه قرعه كشي اين مسابقات عصر امروز برگزار شد و طي آن هوگوپوشان ايران، حريفان خود را در اين رقابت ها شناختند.

بر اين اساس، از تيم ايران و در روز اول اين رقابت ها، سه شنبه (8 مهرماه) مسعود حجي زواره، يوسف كرمي و سوسن حاجی پور به مصاف رقیبانشان خواهند رفت. حجي زوارهاولين نماينده ايران خواهد بود كه در وزن 74- كيلوگرم ابتدا با "تام دونگ" از ويتنام مبارزه مي كند و در صورت پيروزي يكي از تكواندوكاران هند، نپال و لبنان حريف او خواهند بود.

يوسف كرمي كاپيتان تيم ملي كشورمان، دارنده مدال برنز المپيك، نيز با "جسور بايكازوف" از ازبکستان ديدار خواهد كرد. وی نماينده وزن 87- كيلوگرم كشورمان، در ادامه و در صورت برتري بايد با نماينده اردن مبارزه كند.

سوسن حاجي پور در وزن 53- كيلوگرم، دارنده مدال برنز بازي هاي آسيايي گوانگجو، ابتدا با "فريزا الدانگوروا" از قزاقستان مبارزه خواهد كرد و در صورت برتري با برنده ديدار "ساريتا" از تايلند و "نيكولاس چام" از فيليپين مسابقه می دهد.

در روز دوم اين مسابقات، مهدي خدابخشي، سجاد مرداني و سمانه شش پري نمايندگان ايران هستند كه مهدي خدابخشي، ابتدا با "بهادر آريه" از نپال مبارزه مي كند و در ادامه بايد به مصاف برنده ديدار "هيدونري اباتا" از ژاپن و "نبيل تلال" از اردن برود.

همچنين سجاد مرداني، نايب قهرمان جهان در وزن 87+ كيلوگرم در فینالی زودهنگام بايد با نماينده كشور ميزبان مبارزه كند.

مرداني در صورت برتري بايد با برنده ديدار هند و لبنان مبارزه كند.

اما در بخش بانوان، سمانه شش پري كاپيتان تيم ملي كشورمان، در وزن 57- كيلوگرم در اولين گام به مصاف "مارسيكا هاليندا" از اندونزي مي رود و در صورت برتري با "محبوبا شاريپوا" از تاجيكستان مبارزه خواهد كرد.

در روز سوم رقابت هاي تكواندو در المپيك هفدهم، پنجشنبه (دهم مهرماه)، بهنام اسبقي و شكرانه ايزدي بر روي شياپ چانگ مي روند.

بهنام اسبقي، قهرمان جهان و آسيا تكواندوكار وزن 68- كيلوگرم كشورمان پس از يك دور استراحت با برنده مبارزه "سعيد صالح" از قطر و "تينگ فان" از ويتنام مسابقه دارد.

شكرانه ايزدي تكواندوكار وزن 67- كيلوگرم كشورمان، نیز پس از يك دور استراحت بايد با برنده ديدار "آيشا شاكيا" از نپال و "ژينگ ليو" از ماكائو ديدار كند.

همچنین در روز پاياني اين بازي ها كه جمعه (يازدهم مهرماه) پيگيري مي شود، فاطمه روحاني، اكرم خدابنده و فرزان عاشورزاده نمايندگان ايران خواهند بود كه فاطمه روحاني در وزن 73- كيلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس با برنده ديدار برونئي و پاكستان مبارزه مي كند. روحاني در صورت پيروزي در مرحله بعدی مسابقات تكواندوكاراني از هند و كويت را پيش رو دارد.

اكرم خدابنده، تكواندوكار وزن 73+ كيلوگرم كشورمان نيز، در اولين گام به مصاف "داوين سورن" از ماكائو (دارنده مدال برنز قهرماني آسيا) مي رود و در صورت برتري با برنده ديدار نپال و ماكائو مبارزه خواهد كرد.

اما فرزان عاشورزاده تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم ایران در نخستين ديدارش، "محمد خليفه" از اردن را پيش رو دارد. وی در صورت برتري در اين ديدار بايد با " پن يك كاراكت" از تايلند مبارزه مي كند.

گفتني است؛ با اینکه ثبت نام و صدور آي دي كارت از سوي مسئولان برگزاري مسابقات انجامش ده بود، امروز و در حين انجام مراسم قرعه كشي، اعلام شد كه تكواندوكاران كمتر از 17 سال مجوز حضور در اين رقابت ها را ندارند كه بر اين اساس 4 تكواندوكار از كشورهاي ايران (كيميا عليزاده تكواندوكار وزن 62- كيلوگرم)، تايلند، بنگلادش و تاجيكستان از قرعه مسابقات كنار گذاشته شدند.

برای دیدن نتایج روز هشتم اینجا کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز هفتم اینجا کلیک کنید


برای دیدن نتایج روز ششم اینجا کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز پنجم اینجا کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز چهارم اینجا کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز دوم اینجا کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز نخست اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark