کد مطلب: 34827
 
امام جمعه زاهدان:
تفکر داعش ریشه در تفکر استکبار‌ی دارد
امام جمعه زاهدان گفت:گروهک داعش قصد دارد در درون کشورهای مسلمان جنگ داخلی به وجود بیاورد تا مرزهای ملی یک کشور به مرزهای قومی و مذهبی تبدیل کند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۵
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان با سفارش به تقوا، اظهار کرد: با وجود صحبت بزرگان مبنی بر ریشه‌یابی جریانات اخیر که دامن اسلام را گرفته است، عده‌ای تلاش دارند با الگوبرداری از رسانه‌های بیگانه چنین القا کنند که عدم وصول مطالبات و توجه دولت‌های منطقه منجر به شکل‌گیری داعش شده است و این جای بسی تاسف دارد زیرا دشمن با هدف و طرح این‌گونه مسائل می‌خواهد مسلمانان را به جان همدیگر بیندازد.

وی بیان کرد: روزهای اخیر در عراق 70 ملیت در اعتراض به این آشوب‌ها که توسط داعش شکل گرفت، گرد هم آمدند و موضع شفاف خود را نسبت به این جریان انحرافی اعلام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: باید ریشه جریانات تکفیری را بررسی کرد که از کجا شکل گرفته‌اند و چه کسانی از قبل آنها سود می‌برند و آیا اقدامات آنان بر پایه عقل و اسلام است، کشتار کودکان، تجاوز به نوامیس و ده‌ها جنایت دیگر با کجای اسلام مطابقت دارد.

سلیمانی اضافه کرد: باید در ماه مبارک رمضان تلاش کرد تا هرچه بیشتر به قرآن نزدیک شد و نسبت به آن کم نگذاشت و به گونه‌ای نباشد که قرآن در دست ما باشد اما بیگانگان و دنیای کفر به آن عمل کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیای کفر محبت و وحدت به یکدیگر را امری ضروری می دانند، تصریح کرد: با وجود اینکه دین اسلام سرشار از رأفت و عطوفت و مهربانی است اما این‌گونه در جهان القا کرده‌اند که اسلام قتل، غارت، تعدی و تجاوز به نوامیس را روا می‌داند و اقدامات گروه های تندرو را در این راستا دستاویز قرار می‌دهند.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: اکنون سایرین در عمل به قرآن از مسلمانان پیشی گرفته‌اند و ما از جهات مختلف نیازمند بازگشت به دامن قرآن هستیم که به عنوان نخستین نیاز اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و در کتب کلامی 14 هزار معجزه را به پیامبر نسبت داده‌اند که هم زمینی و هم آسمانی بود.

سلیمانی بیان کرد: توجه به عترت حضرت رسول (ص) به عنوان امانت اصغر که ما باید در پاسداشت آنها نهایت کوشش را انجام تا متهم نشویم و اگر کوتاهی شود در نگهداری امانت‌های او به طور قطع به محاکمه کشیده می‌شویم.

وی با بیان اینکه عمل به قرآن و مبانی آن دردهای جامعه را درمان می‌کند، تصریح کرد: قرآن کتاب اخلاق، اعتقاد و احکام است و نیاز هست به برنامه‌های متنوع آن به طور عملی تن داد تا به جامعه‌ای مدرن و پیشتاز و برتر دست یافت چراکه خود قرآن این نوید را داده که شما برترین امت هستید.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن گنجینه علوم و معارف است و ما در سایه علوم اسلامی، دنیا و آخرت را آباد کنیم و این با عمل به قرآن که در 50 مورد از عقل و مشتقات آن یاد کرده است همواره پیروان اسلام را به تفکر، اندیشیدن و تامل دعوت کرده است.

عقل‌گریزی نخستین شکل گروه‌های تندرو و تکفیری است

سلیمانی افزود: نخستین شکل گروه‌های تندرو و تکفیری، عقل‌گریزی است که متاسفانه امروز دامن آنها را گرفته به طوری که شاهد اعمال غیرانسانی و قتل هزاران انسان بیگناه را با درنده‌خویی هرچه تمام‌تر می‌توان دید که حتی در جنگل چنین توحشی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حضور یکسری تندرو از کشورهای فرانسه، انگلیس، کانادا و سایر ملل که تبعه کشورهای دیگر بوده و امروز در عراق گردهم آمده‌اند و تحت عنوان اسلام جنایت می‌کنند را نسبت دادن به عدم توجه دولت به مردم آیا منطقی است؟

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: تحلیل‌گرها بر این باورند در عمر رژیم غاصب صهیونیستی هیچ سالی مثل 92 در امن، آرامش و آسایش نبوده است و این بیانگر این است که تحلیل ما هم ریشه عقلانی دارد و ریشه در تقلید از رسانه‌های بیگانه است تا هرچه بگویند سریع الگوبرداری می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: اگر تحلیل ما نسبت به گروه های تکفیری این است که جنایات آنان را به کم‌توجهی دولت‌ها نسبت دهیم جای تاسف داشته و این نشان از عقل‌گریزی است نه چیز دیگر و همصدایی با دشمنان را می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی به ضرورت عقلانیت تاکید فراوان شده است و این مهم در مذاهب امامیه و حنفیه تاکید شده به طوری که احناف در عقل شدیدتر از ما سخن می‌گویند و از ادله شرعی و دینی عقل و توسعه اصولی مبتنی بر آن را احتیاط مبتنی بر عقل و محکم شرعی می‌دانند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در حالی که شیعه و سنی دلباخته اهل سنت هستند گروه‌های تکفیری تخریب مراکز منتسب به اهل بیت (ع) را جزو اعتقادات خود می‌دانند و به این مسئله بسنده نکرده و کار را به جایی رسانده‌اند که به کعبه نیز اهانت می‌کنند و آن را کانون شرک عنوان و گفته‌اند اگر دست ما برسد آن را درهم می‌کوبیم.

سلیمانی گفت: جالب اینکه با این باورهای ضد عقل و دین، اعلام خلافت اسلامی می‌کنند و گروه‌های مسلمان و غیر مسلمان را به بیعت با خود فرا می‌خوانند که جای شگفتی دارد.

وی افزود: این مسائل همه با هدف برهم زدن نقشه و جغرافیای کشورهای اسلامی است و ریشه در تفکرات استکباری دارد تا مسلمانان را به خود مشغول کرده و نظاره کنند و ریشخند زنند و باید بدون هیچ تساهل و تسامحی این اصل قرآنی «انماالمومنون اخوه» را فصل‌الخطاب قرار داده و خود را رها سازیم.

خطیب جمعه زاهدان به مناسبت‌های هفته از قبیل روز قلم، شهرداری و دهیاری‌ها، سالرئز انسداد دارایی‌های کشور توسط آمریکا در سال 59 تاکنون، روز مالیات، وفات حضرت خدیجه (س) و روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهادی است که درست است که قوانین حکومتی و کشوری دارند اما خدمات‌دهی و خدمات‌رسانی آنان محوریت مردمی داشته و همه باید حمایت کنند تا توفیقات آنان در برنامه‌های شهری گسترش یابد.

وی بیان کرد: در زمینه مالیات نیز در حالی که از حساب افراد حقوق‌بگیر و در دسترس با دقت مالیات کسر می‌شود انتظار می‌رود مشاغل کاذب و درآمدهای پنهان هم بررسی تا این طیف عمده که همواره گریز مالیاتی داشته لند هم تابع قانون باشند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به خصوصیات بارز حضرت خدیجه کبری (س)، افزود: جایگاه ایشان همواره در تاریخ اسلام و جهان به عنوان حامی و پشتیبان حضرت رسول (ص) ثبت خواهد ماند و جایگاه رفیع ایشان در بین سایر همسران پیامبر که هر یک قابل احترام هستند، کاملا سرآمد است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark