کد مطلب: 35647
 
امام جمعه زاهدان
جهان اسلام گرفتار تفکر تحجرو انجماد خوارجی شده است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حاکم شدن تفکر تکفیری و تحجر و انجماد خوارج بر گروهکهایی چون داعش در برخی کشورهای اسلامی مسلمانان را گرفتار ظلم و جنایت این گروهکها کرده است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۹
 
به گزارش زاهدانه ،  آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران روزه دار در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: اگر در صدر اسلام گروه نادان خوارج با تفکر تکفیری انسانهای پاک و زلالی همانند حضرت علی (ع) مولود کعبه و نخستین مرد ایمان آورنده به خدای یکتا و پیامبر رحمت و عدالت (ص) را در محراب عبادت به شهادت رساند امروز گروهکهایی بنام دفاع از اسلام زنان و کودکان و مردان بی گناه مسلمان را قتل عام می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: دشمنان اسلام که به خوبی می دانند هر ملتی گرفتار تفرقه شود سرنوشتش ذلت و خواری است، با توطئه ها و دسیسه های مختلف در صدد ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند تا امت اسلامی را به نابودی کشانند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تفرقه عذاب عظیمی برای هر ملت و منطقه ای است، گفت: اینکه امروز در درون قطعه پیوسته امت اسلامی فلسطین و نوار غزه از دو هفته پیش تاکنون مورد تهاجم هوایی، دریایی و زمینی صهیونیستها قرار گرفته و دولتمردان مدعی اسلام خواهی و عربی سکوت کرده و گرفتار خواب مرگ آمیز شده اند نشانه عذاب عظیمی است که بر منطقه وارد شده است.

آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت و پشتیبانی از مظلومان جهان بویژه مسلمانان مظلوم و تحت ستم فلسطین و غزه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: عذاب عظیم یعنی اینکه در درون کشورهای اسلامی عراق و سوریه تمامی امکانات و تجهیزات و منابع به ناچار صرف مبارزه با ترور و تروریزم می شود و اسراییل غاصب بدون دغدغه و نگرانی از سوی کشورهای همسایه به جنایات ددمنشانه خود علیه مسلمانان ادامه می دهد.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: با وجودی که تمامی علمای اسلام حرکات و اقدامات تروریستی را محکوم کرده و آن را حرام می دانند یک گروه مدعی اسلام و مسلمانی تنها خود را پیرو اسلام راستین می داند و به بهانه دفاع از پیامبر و اسلام در کشورهای اسلامی مسلمانان را قتل عام می کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: همانگونه که ابن ملجم مرادی و سایر همفکرانش معتقد بودند وقتی حضرت علی (ع) و معاویه و سایر افرادی که جریان حکمیت را پذیرفته اند به قتل رسانند به بهشت می روند امروزه همین تفکر بر اعضای گروهک داعش حاکم است و باور دارند که اگر مسلمانان بویژه شیعیان را قتل عام کنند به بهشت می روند، از همین رو است که صهیونیستها را دشمن اصلی خود نمی دانند بلکه مسلمانان شیعه را دشمن اصلی می دانند.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز مناسبتهای این هفته از جمله سالروز پذیرش قطعنامه 598 را مورد اشاره قرار داد و گفت: صدام به عنوان یکی دیگر از دست نشاندگان استکبار با حمله به ایران می خواست به هر دو کشور ایران و عراق خسارت وارد کند که وجود آن همه شهید و مجروح و خسارات برجای مانده نتایج جنگ تحمیلی هشت ساله صدام است.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا