کد مطلب: 35250
 
امام جمعه زاهدان:
نگاه به مقوله عفاف و حجاب در دنیا متفاوت است
امام جمعه زاهدان گفت: زن در اسلام و خانواده جایگاه ویژه و والایی دارد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
 
به گزارش زاهدانه ، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بر رعایت فرائض ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: باید از منزلت شب‌های قدر نهایت استفاده را بکنیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه حجاب و عفاف در کشورمان ریشه دیرینه دینی و ملی دارد و زنان و دختران رعایت حجاب را در ردیف مسئله نماز و روزه خویش قرار می‎دهند، افزود: کشورهای غربی به زنان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و شهوت‎رانی می‎نگرند.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی به زنان ارزش قائل شده و اجازه داده که آنان در لقای پوشش در عرصه‎های سیاسی، علمی و فرهنگی فعالیت داشته باشند.

خطیب نماز جمعه زاهدان اضافه کرد: جوامع غربی با فهم وحشی گرایانه خویش به زن بسان حیوانات نگاه می‎کنند به نحوی که بزرگان غرب فریادشان درآمده و قلم به دست گرفته‎اند که چرا بنیان خانواده‎های غرب متلاشی شده است.

وی افزود: هر چقدر مکتب دین در خانواده مستحکمتر باشد به همان میزان پایه‎های خانواده استوارتر خواهد بود، رضا شاه می‎خواست خانواده‎های ایرانی را در لقای کشف حجاب، متمدن نشان دهد اما او نمی دانست که عفاف و حجاب زنان ایرانی با فرهنگ آنان پیوند ناگسستنی دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کشف حجاب پدیده شوم استکبار جهانی بوده که بر جوامع اسلامی تحمیل شده و سلامت آرمان‎ها و آداب و رسوم خانواده‎ها را به خطر انداخته است.
آيت الله سليماني با اشاره به روزجهاني جمعيت، رعايت توصيه هاي رهبر معظم انقلاب در رابطه با افزايش جمعيت با توجه به بالا رفتن سن جمعيت كشور را مورد تاكيد قرار داد.

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه ها به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و كشتار مردم بدست رضا خان در سال 1314 به بهانه طرفداري مردم از حجاب و مخالفت با كشف حجاب، روز حماسه همبستگي ملي در دفاع از اركان انقلاب و جايگاه ولايت فقيه در مقابل آشوبگران و اخلال گران، سالروز كشف كودتاي نوژه، افتتاح نخستين مجلس خبرگان رهبري در سال 62 و روز تامين اجتماعي و بهزيستي اشاره كرد.

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان فرارسيدن سالروز ولادت امام حسن مجتبي (ع) را تبريك گفت و بر بهره گيري از بركات ماه مبارك رمضان و اكرام ايتام و نيازمندان تاكيد كرد.

نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان و كرمان در زمينه ماليات در كشور اظهار داشت: شيوه دريافت ماليات در كشور حقيقي و واقعي نيست هنوز مشاغل پنهان و مختلفي وجود دارند كه با مخفي كردن مسائل مالي خود از پرداخت ماليات فرار مي كنند اين در حالي است كه از افراد عادي و واحدهاي توليدي مشخص بطور كامل ماليات دريافت مي شود.

امام جمعه زاهدان از تلاشها و اقدامات دولت در زمينه تامين اجتماعي و اجراي طرح نظام سلامت در كشور تقدير كرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark