کد مطلب: 43791
 
دادگاه عالی اتحادیه اروپا‎ تحریم بانک تجارت ایران را لغو کرد
دادگاه عالی اتحادیه اروپا تحریم های بانکی و کشتیرانی علیه ایران را لغو شده اعلام نمود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۰
دادگاه عالی اتحادیه اروپا‎ تحریم بانک تجارت ایران را لغو کرد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال؛ دادگاه عالی اتحادیه اروپا تحریم های بانکی و کشتیرانی علیه ایران را لغو شده اعلام نمود.این دادگاه اعلام کرده است تحریم بانک های ایرانی و خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دلیل برنامه هسته ای ایران را لغو شده اعلام می کند.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا در حکم جدید خود اذعان کرده است که سران منطقه یورو نتوانسته اند برای تصمیم خود جهت تحریم بانک تجارت ایران و مصادره اموال و منابع مالی این بانک شواهد و توجیهات کافی و محکمه پسند ارائه کنند.به همین دلیل دادگاه عالی اتحادیه اروپا رای به لغو تحریم بانک تجارت و یک خط کشتیرانی ایرانی و شرکت های مرتبط با آن داده است.این تحریم ها به دلیل مضحک نقش این بانک در برنامه هسته ای و سایر موارد وضع شده بود.
دادگاه اتحادیه اروپا حکم داده است که شواهد برای اینکه ثبات شود بانک تجارت در دور زدن تحریم ها نقش داشته است ، کافی نیست.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا در حکم دوم خود مدعی شده است که نمی تواند ثابت کند که شرکت " اوشن کاپیتال "که یک شرکت کشتیرانی است به همراه سایر شرکت ها وخطوط کشتیرانی که با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران "IRISL"در ارتباط هستند به ایران در مورد برنامه هسته ای و اشاعه سلاح اتمی (!)کمک کرده اند. لذا تحریم های این شرکت نیز لغو شده اعلام گردیده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark