کد مطلب: 41748
 
ایران و چین به بازسازی سوریه کمک خواهند کرد
خبرنگار شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان چین گفت: ایران و چین به بازسازی مناطق تخریب شده‌ سوریه کمک خواهند کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۸
ایران و چین به بازسازی سوریه کمک خواهند کرد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، مجری این شبکه ابتدا گفت: درپی دیدار وزیر امور خارجه سوریه از مسکو در ماه گذشته، اکنون دولت سوریه گزینه‌های بیشتری برای رسیدگی به ناآرامی های این کشور، روی میز دارد. 

دولت سوریه نتایج بررسی‌های مربوط به میزان خسارات وارد شده به زیرساخت های این کشور بر اثر جنگ چند ساله داخلی سوریه را منتشر کرد که در آن، خسارات وارده به سوریه 35 میلیارد دلار برآورد شده است. 

خبرنگار ما علا ابراهیم طی گزارشی از دمشق به این مسئله اشاره می کند که روسیه چه قول هایی به دولت و ارتش سوریه داده و همچنین کشورهای چین و ایران چگونه به بازسازی مناطق ویران شده‌ی سوریه کمک خواهند کرد. 

علا ابراهیم گفت: سفر اخیر ولید المعلم به روسیه، باعث ایجاد فضای امیدواری در سوریه شده است. وزیر امور خارجه سوریه با رییس جمهور روسیه ملاقات کرد و با پیشنهاد روسیه برای فیصله دادن به جنگ داخلی سوریه، به صورت مسالمت آمیز، به کشور بازگشت. 

ابراهیم افزود: با این حال، هیچ نشانه ای در افق وجود ندارد که حاکی از این باشد که بحران سوریه به اواخر خود نزدیک شده باشد. هیچکس نمی داند شرایط سوریه از الان به بعد به چه سمتی خواهد رفت.

با این حال، در اوایل این هفته دولت سوریه با دعوت از شرکت های بزرگ ساخت و ساز در پایتخت، نمایشگاه بازسازی کشور را برگزار کرد. وائل الهلاکلی، نخست وزیر سوریه، در جمع خبرنگاران در این نمایشگاه گفت: ما به خوبی از مشکلات پیش رو آگاهیم، ولی هیچ چاره ای جز حرکت رو به جلو نداریم. ارتش ما در حال پیشروی است و ما باید دقیقاً پشت سر سربازانمان به بازسازی مناطق ویران شده بپردازیم. 

محمد خرمه، صاحب یکی از شرکت های ساخت و ساز سوری گفت: من پیش از این نیز گفتگوهای خود را با شرکت های ایرانی و چینی به عنوان همکاران‌مان در روند بازسازی سوریه صحبت کرده ایم. وی افزود: دولت سوریه به روشنی به ما اعلام کرده است که تسهیلاتی (ویژه) برای شرکت های ساخت و ساز از دو کشور یاد شده قائل خواهد شد. 

خبرنگار افزود: دولت سوریه میزان کلی خسارات وارد شده به این کشور را هفت تریلیون (هزار میلیارد) پوند سوریه، برابر با 35 میلیارد دلار آمریکا، برآورد کرده است. این در حالی است که ارقام تخمینی سازمان ملل تا 42 میلیارد دلار نیز می‌رسد. 
 


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark