کد مطلب: 41964
 
خطر قهوه، چای و شکلات برای دانش آموزان!
مصرف ویتامین‌هایی چون B,C کارآیی ذهن کودک را افزایش می دهد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
خطر قهوه، چای و شکلات برای دانش آموزان!
 
به گزارش زاهدانه ، برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد قهوه و چای به دلیل کافئین موجود در آن اختلال در تمرکز و کاهش یادگیری را به همراه دارد مصرف کم آن سبب رفع خستگی فرد می شود.
 
وی با اشاره به مواد مورد نیاز برای از بین بردن اختلال تمرکز افزود: ویتامین‌ها یا مواد مغزی برای سلول های عصبی مانند ویتامین‌های B,C بر تمرکز فرد تاثیر می گذارد و تمرکز فرد را افزایش می دهد.

کافئین می تواند با افزایش تحریک پذیری فرد را برای مدت زمان بیشتری نگه دارد اما این تحریک پذیری می تواند باعث کاهش تمرکز و قدرت یادگیری شود.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: افت قند خون مهمترین مسئله در کاهش تمرکز فرد محسوب می شود این مسئله به میزان زیادی تمرکز فرد را کاهش می دهد به منظور جلوگیری از افت قند خون در کودکان باید 3 وعده غذایی توسط آنها مصرف شود.
 
بزرگمهر با اشاره به مصرف 2 میان وعده توسط کودکان به منظور جلوگیری از کاهش قند خون در بین کودکان بیان کرد: کودکان به مدت طولانی گرسنه نمانند همچنین از مصرف مواد قندی پرهیز کنند تا از بروز قند خون و در نتیجه کاهش تمرکز کودکان جلوگیری شود، همچنین مصرف نشاسته و ویتامین‌های گروه B,C در کارآیی ذهنی فرد تاثیر می گذارد.
 
Share/Save/Bookmark