کد مطلب: 32973
 
مدیرکل ارشاد سستان و بلوچستان خبر داد
اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای احیای سینما در سیستان و بلوچستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری تنها یک سرمایه‌گذار برای احیای سینما در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم مدیریت نظام بانکی، حمایت کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای احیای سینما در سیستان و بلوچستان
 

به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام عباس دانشی اظهار کرد: انجمن سینمای جوان دستاوردهای دهه 60 کشور است و در آن دوران برای کشف استعداد‌های حوزه سینما، فیلم‌سازی  تأسیس شد و اکنون بعد از سه دهه فعالیت این انجمن‌ها مشخص شده که بسیاری از نام آشنایان عرصه فیلم‌سازی و سینمای کشور، دانش‌‌آموختگان و هنر جویان دفاتر سینمای جوان هستند و می‌توان این مجموعه را یک مجموعه موفق و کارآمد قلمداد کرد که از موفقیت نسبی در عرصه موضعی خود بهره‌مند بوده است.

وی افزود: انجمن سینمای جوان استان سیستان و بلوچستان، فعالیت آموزشی‌ خود را از سال 64، 65 آغاز کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هنوز صنعت سینما در این استان به جایگاه اصلی و شایسته خود دست نیافته است.

دانشی گفت: برای دستیابی به رتبه و مقام شایسته در عرصه سینمای این استان نیازمند حمایت‌‌های برتر مسئولان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تأسیس شبکه استانی هامون در چند سال گذشته و نیازی که این شبکه به فیلم‌های تلوزیونی، سریال، فیلم‌سازی و ... داشته سبب رونق قابل توجهی در صنعت فیلم‌سازی استان شده است اما به لحاظ فقدان منابع مالی دولتی و غیردولتی و عدم وجود شرکت‌ و ساز‌مان‌های قوی و کارآمد سینمایی در این استان هنوز از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هنرمندان صنعت سینما در این استان مثل سایر هنرمندان از اسپانسر‌های قوی برخوردار نیستند.

دانشی افزود: باید مدیران صنعت‌ سینمای کشور توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته، هنرمندان این استان در عرصه مستندسازی، فیلم‌سازی و ... در جشنواره‌های مختلف مقام کسب کرده‌اند و اگر عرصه‌های بزرگتر کار برای آنان مشخص شود و آثار آنها مورد حمایت قرار گیرد می‌توان به موفقیت‌های هنرمندان این استان امید داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از استقبال تنها یک سرمایه‌گذار از سینما در این استان خبر داد.

دانشی افزود: امیدواریم وجود این سرمایه‌گذار مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد و مدیریت نظام بانکی نیزحمایت کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark