کد مطلب: 47644
 
چرا رهبری بعد از یکسال به شبهه عمر سعد، شخصا پاسخ دادند؟!
آیا با اشاره صریح رهبری، خواص هنوز در خواب هستند؟!
نکته مغفول اینجاست که چرا رهبری بعد از یکسال نسبت به این قضیه مجبور به موضع گیری شخصی شده اند؟ به نظر می رسد که این ناشی از سکوت خواص دانشگاهی و حوزوی است و انتظار می رود که رئیس جمهور در ابتدا توسط هم لباسان خود و سپس دانشگاهیان مورد مطالبه قرار بگیرد و تبیین اسلام ناب قطعا جزو وظایف اصلی این دو مجموعه است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
 
به گزارش زاهدانه به نقل از آناج، صحبت های دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه حاوی پیام های صریحی بود که وظیفه نخبگان و خواص سیاسی را بیش از پیش سنگین می کند.

نکته اول ماهیت مهمانان حاضر در جلسه امروز بوده است که فرماندهان،کارکنان و خانواده شهدای نیروی دریایی سپاه بودند. امروز نیروی دریایی سپاه یکی از نمادهای ایستادگی و تحمیل حرف خود بر آمریکا با تمام تجهیزات به روزشان است. این بدین معناست که ایستادگی در مقابل آمریکا فقط یک حرف و آرمان صرف نیست، بلکه مجموعه هایی وجود دارند که علنا این آرمان را در حوزه تخصصی خودشان عینیت بخشیده اند. بدیهی است که نمی توان این مجموعه را به صورت انفرادی دید، بلکه وجود سایر قوا و سایر دستگاه ها نقش پشتیبان این نیرو را دارند.

متأسفانه یکی از چالش های پیش روی انقلاب اسلامی که به مرور زمان در حال خالص سازی است وجود خواصی است که گاها با اقدامات با تأخیر یا عجولانه، اجازه نتیجه گرفتن مطلوب را به نظام اسلامی نمی دهند. امروز بسیاری از خواص سیاسی، اعم از جریان راست، چپ، حوزه های علمیه و دانشگاه ها که نقش روشنگر در جامعه را باید به عهده بگیرند با سوء برداشت از سخنان رهبر معظم انقلاب، دچار اشتباه محاسبات شده و این اشتباه محاسبات جامعه را در فضای مبهم نگاه خواهد داشت. استدلال این دسته از خواص که در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی،علمی و حوزوی حضور دارند این است که وقتی رهبر معظم انقلاب از اصل مذاکرات حمایت کرده است پس نیازی به روشنگری ما نیست. این در حالی است که حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) صریحا فرمودند که من در جزئیات دخالت نمی کنم و اظهارات امروز ایشان مشخصه بارز و غیرقابل انکار دیگری از عدم رضایت ایشان است. "در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره‌کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکایی‌ها در جاهایی فرصت پیدا کردند". اشاره صریح رهبری به بعضی حوزه ها، یعنی اینکه در برخی از حوزه ها نفوذ طبق برجام صورت گرفته است و این هشداری به دولت و مجلس است که باید راه های نفوذ دشمن را بگیرند و کسی نمی تواند اذعان کند که رهبری از نتیجه مذاکرات رضایت دارند!

علیرضا زاکانی،رئیس کمیسیون برجام نیز در جمع خبرنگاران گفت: از مدت ها قبل آقای لاریجانی طرحی را تنظیم کرده بود، این طرح را به محضر حضرت آقا ارائه کرده بودند. ایشان هم این طرح را گرفته بودند ولی پاسخی نداده بودند. مجدد آقای لاریجانی ویرایش جدید طرح را خدمت حضرت آقا ارائه کرده بودند و مجددا آقا جواب نداده بودند. به نظرم حضرت آقا بنا نداشتند دخالت کنند و بنابر این دارند که مجلس مستقلا تصمیم بگیرد.

متأسفانه عدم روشنگری جامعه توسط خواص و اندیشمندان باعث شده است تا خواص سازشگر دارای نفوذ بتوانند با چانه زنی و اعمال فشار به سمت احقاق خواسته های غیرمنطقی خود بروند. اما امروز خواص نسبت به نشانه های صریح مطرح شده در سخنان رهبری واکنش به موقع نشان نمی دهند و اینکه رهبری امروز علنا مذاکره با آمریکا را ممنوع می کنند، پیامی غیر از فشارهای پشت پرده برای برقراری مذاکره با آمریکا است؟ ایشان در دیدار با کارکنان نیروی دریایی سپاه فرمودند: "مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد".

نشانه صریحی که رهبری امروز مطرح کردند و مستلزم فعالیت رجال سیاسی، نخبگان و حوزویان است، توجیه مذاکره توسط سهل اندیشان است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل‌اندیش و سهل‌انگار درخصوص مذاکره با آمریکا، گفتند: این افراد می‌گویند چگونه است که حضرت علی علیه‌السلام و حضرت امام حسین علیه‌السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می‌شود؟

ایشان در پاسخ به این شبهه افزودند: چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده‌اندیشی است زیرا حضرت علی علیه‌السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه‌السلام با عمربن‌سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: متأسفانه عده‌ای برای توجیه مذاکره‌ی جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه‌ها، سخنرانی‌ها و فضای مجازی مطرح می‌کنند، که کاملاً اشتباه است.

این در حالی است که رئیس جمهور در 30 مهرماه 93 در دیدار با مردم زنجان گفته بود: در شب تاسوعایی که شما مردم زنجان بزرگترین مراسم گرامیداشت را برای آن برگزار می‌کنید به طوری که مایه افتخار و غرور همه ایرانیان است، امام حسین(ع) خیمه‌ای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود؛ امامی که آگاه است که فردا او و یارانش توسط همین عمر بن سعد و یاران نادانش به شهادت خواهند رسید، اما خواست که با دنیا اتمام حجت کند و از همین‌رو در آن شب، ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود.

نکته مغفول اینجاست که چرا رهبری بعد از یکسال نسبت به این قضیه مجبور به موضع گیری شخصی شده اند؟ به نظر می رسد که این ناشی از سکوت خواص دانشگاهی و حوزوی است و انتظار می رود که رئیس جمهور در ابتدا توسط هم لباسان خود و سپس دانشگاهیان مورد مطالبه قرار بگیرد و تبیین اسلام ناب قطعا جزو وظایف اصلی این دو مجموعه است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به بی خیالی و سهل اندیشی برخی مسئولین فرمودند: مشکل کنونی کشور به خاطر وجود آدم‌های بعضاً بی‌خیال و یا بعضاً سهل‌اندیشی است که این واقعیات را نمی‌فمهند.

این در حالی است که علی رغم هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم مذاکره با شیطان بزرگ و مضر بودن آن، وزیر خارجه در مصاحبه با نیویورکر خلاف این را عمل می کند. ظریف در پاسخ به این سوال که دستور کار بعدی ایران و آمریکا چه خواهد بود؟ گفت: من در هر زمان یک گام برخواهم داشت اما این گام ها قاطع خواهند بود و شما آثار آن را دیدید.

او گفت: ما گام قاطع برمی داریم. ما مسئله هسته ای را با موضوعات دیگر قاطی نکردیم. برخی می گویند ما باید این موضوع را با مسائل دیگر ترکیب می کردیم. ما همانطور که گفتید بر وعده خود بودیم و توانستیم این مسئله بسیار سخت را حل کنیم. اگر ما در یک جهت باشیم و به اجرای با حسن نیت برنامه جامع اقدام مشترک ادامه دهیم در آن صورت این امکان را خواهیم داشت مقداری اعتماد ایجاد کنیم که ما را قادر می سازد مسائل دیگر را نیزحل کنیم.

بسیاری از منتقدان معتقدند که دولتمردان فقط تعاریف رهبری از دولت را به کار می برند و بسیاری از سخنان رهبری را مطرح نمی کنند!

این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سالروز مباهله و ایستادگی پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و خاندان مطهر ایشان در مقابل جریان کفر، خطاب به جوانان انقلابی کشور، تأکید کردند: همان‌گونه که در قضیه‌ی مباهله در صدر اسلام، همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفته بود، امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران، همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفته است و همانگونه که در آن زمان صفای معنوی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و خاندان ایشان توانست دشمن را از میدان خارج کند، امروز هم ملت ایران با اقتدار معنوی خود، دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعده‌ی الهی مبنی بر نصرت یاری‌کنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرح‌ها و برنامه‌های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.

بدیهی است که رهبر معظم انقلاب، تکیه گاه اصلی قدرت جمهوری اسلامی را نیروی لایزال الهی میدانند و امروزه مشخص شده است که این صحبت ها اصلا شعار نیست و نیروی دریایی سپاه نمونه بارزی از عینیت یافتن این ادعا است و سکوت خواص و عدم زمان شناسی آنها می تواند رخدادهای ناگواری را به دنبال داشته باشد.
Share/Save/Bookmark