کد مطلب: 39634
 
آل سعود با اجرای حکم اعدام آيت الله نمر زمینه نابودی خود را فراهم خواهد کرد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت : اجرای حکم اعدام آيت الله نمر حكومت سلطنتي آل سعود را متزلزل خواهد کرد و به نابودی می کشاند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۴
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: محرم جنگ نرم ملت ايران در برابر يزيديان زمان، زورگويان و استكبار جهاني است.

وي با بيان اينكه جنگ نرم ملت ايران عليه دشمنان در قالب سوگواري، دعا و مناجات ظهور و بروز پيدا مي كند، افزود: نهضت امام حسين(ع) سرمايه بي بديل و ارزشمند انقلاب اسلامي است كه ملت ايران با برپايي مجالس عزاداري پاسدار فضيلت طلبي و آزادي خواهي امام حسين(ع) در محرم هستند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اينكه نهضت امام حسين(ع) از بيرون و درون كشور مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، بيان داشت: دوستداران اهل بيت(ع) مبتني بر فرهنگ سجادي و زينبي عزاداري كنند.

سليماني در بخش ديگر خطبه ها حركت تروريستي به شهادن رساندن رضا سرگزي معلم شهرستان قصرقند را محكوم كرد و ادامه داد: به شهادت رساندن رضا سرگزي در سنگر تعليم و تربيت يك حركت احمقانه و دردمنشانه بود كه به زودي عاملين اين جنايت به مجازات سختي گرفتار خواهند شد.

امام جمعه زاهدان در ادامه به رونمایی از لوح یادبود ثبت جهانی شهر سوخته زابل از سوی یونسکو با حضور مسئولان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: دیروز(پنجشنبه) شاهد یک رویداد مهم و بزرگ کشوری و استانی بودیم که همان ثبت تاریخی شهر سوخته در فهرست آثار جهانی است.

وی تاکید کرد: ثبت جهانی شهر سوخته از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) صدها پیام دارد که فرصت بازگویی آن در خطبه های نماز جمعه نیست.

وی یادآور شد: ولی می توان به این نکته بسنده کرد که دنیا باید بداند که در پنج هزار سال قبل ایران و ایرانی در این خطه نقش موثری در پیدایش فرهنگ و تمدن بشری داشت.

وی ادامه داد: پنج هزار سال قبل این ملت توانسته بود در ایجاد تمدن بزرگ بشری نقش آفرینی کند باید آن را به همه ایرانیان تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به صدور حکم اعدام برای شیخ نمر مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای این حکم شاهد موج سنگینی از اعتراض ها در منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شیخ نمر نسبت به تبعیض و حق کشی و ایجاد محدودیت دینی و سیاسی حاکم بر عربستان سعودی اعتراض کرد که متاسفانه برای او حکم اعدام صادر شد.

وی گفت: علمای اهل سنت ما با نوشتن نامه، اعتراض خود را از این واقعه ابراز کردند که در صورت اجرای حکم اعدام وحدت اسلامی خدشه دار خواهد شد.

وی ادامه داد: عربستان به خاطر وجود شهرهای مقدس مکه و مدینه می توانست نقطه اتکا جهان اسلام باشد، متاسفانه با نفوذ اندیشه وهابیت در مدیریت داخلی آن کشور، شاهد بروز مشکلات فروانی است.

وی با اشاره به ذخیره منابع فسیلی و دستیابی این کشور به دریای آزاد و کسب میلیون دلارها از محل گردشگری مذهبی گفت: 65درصد مردم عربستان قدرت خرید خانه را ندارند و با فقر دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه اعمال محدودیت سیاسی، نقض حقوق بشر، همراهی حاکمان سعودی با آل خلیفه در کشتار شیعیان بحرین، پشتیبانی از داعش و ویرانی بناهای اسلامی را از جمله محدودیت ها در عربستان عنوان کرد.

همچنین خطیب جمعه زاهدان در بخشی از سخنانش با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: این عالم ربانی یار امام امت و مقام معظم رهبری بود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark