کد مطلب: 43802
 
امام جمعه زاهدان:
توهین غربی‌ها به ساحت پیامبر بدون پاسخ از سوی مسلمانان نخواهد ماند
امام جمعه زاهدان گفت: توهین غربی‌ها به ساحت پیامبر اسلام (ص) بدون پاسخ از سوی جامعه جهانی مسلمانان نخواهد ماند.
تاریخ انتشار : جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه در مصلی قدس زاهدان با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در حالی که اعتقادات جامعه اسلامی در فرانسه به حراج گذشته می‌شود، نشستن پای میز مذاکره بر خلاف انتظار و توقع همگان، چه مردم ایران چه جامعه اسلامی جهان بود.

وی افزود: روزی که تیم مذاکره کننده به فرانسه رفت و می‌خواست مذاکره کند، روز چهارشنبه یعنی 14 ژانویه، مسئله کاریکاتور موهن در حدود 3 میلیون نسخه به 16 زبان و در 25 کشور اتفاق افتاد و آن‌وقت تیم مذاکره کننده در آن کشور با کسانی نشست که آنها از این حرکت ددمنشانه حمایت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: توقع از تیم مذاکره کننده این بود که بتوانند جلسه را ترک کنند و یا از اول حضور نمی‌یافتند و جلسه را به تعویق می‌انداختند تا انزجار خود را از این حرکت به نمایش بگذارند.

سلیمانی عنوان کرد: ممکن است عزیزان ما در مقام توجیه برآیند و مثلا بگویند ما اطلاع نداشتیم اما متاسفانه در 24 دی ماه، در هنگامه برپایی این اجلاس، عناصر ددمنش، ضد دین و ضد اسلام مربوط به آن نشریه اعلام کردند که یک کاریکاتور موهن چاپ خواهند کرد و اگر تیم مذاکره کننده بگوید که خبر نداشته‌ایم، قابل پذیرش نیست.

وی گفت: ممکن است تیم مذاکره کننده بگوید که در عرف دیپلماسی به تعویق انداختن مذاکرات متداول نیست اما به این دلیل که مذاکرات ده‌ها بار توسط نیروهای مقابل به بهانه‌های اندک و واهی به تاخیر افتاده، این چنین عذری پذیرفته نیست و نشستن با جان کری‌ها و عناصر کذایی که دقیقا کشور مطبوعشان بزرگترین حامی این جریان اهانت هستند، امر پسندیده‌ای نبود.

خطیب جمعه زاهدان افزود: ممکن است تیم مذاکره کننده بگویند که از عمق فاجعه و ابعاد آن اطلاع نداشته‌اند اما با توجه به اینکه سیل اعتراضات در جهان اسلام بوجود آمد و انسان‌های فهیم و آزاده دنیا به اعتراض برآمدند و حتی در این جریان پاپ نیز سکوت نکرد، به طور قطع برای کسانی که رهبری دیپلماسی کشور را در دست دارند، این توجیه قابل قبول نیست.

سلیمانی بیان کرد: شاید عزیزان بگویند که ما نمی‌دانستیم چه رفتاری اتخاذ کنیم و چه راهی را پیش روی خود قرار دهیم اما حتی تیم‌های ورزشی ما وقتی در میادین بین‌المللی با حریف آمریکایی یا اسرائیلی روبه رو می‌شوند، نه سیاست تولایی بلکه سیاست تبرایی را پیش می‌گیرند آن وقت کسانی که قرار است تدبیر امور سیاست خارجه کشوری را که ام‌القراء سیاست جهان اسلام است عهده‌دار باشند، بعید می‌دانم چنین عذری قابل قبول باشد.

وی تصریح کرد: شاید تیم مذاکره کننده بگویند که منافع عظیمی پیش رویمان بود و اگر به تعویق می‌انداختیم از دست می‌رفتند اما باید بدانند که به تعویق انداختن این مذاکرات آن هم از باب اعتراض به اهانت شرم‌آور به مقدسات اسلامی و وجود نبی مکرم اسلام(ص)، منافعش خیلی بالاتر از چیزی بود که تیم مذاکره کننده بخواهد بدست آورد.

سلیمانی گفت: ممکن است این تیم بگوید اگر ما مذاکرات را به تعویق می‌انداختیم، طرف مقابل در برابر این عقب گردی ما به نوعی مسیر پیموده شده را برمی‌گشت و برای ما امکان تدوام راه نبود اما رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به هوشمندی و زیرکی، قطعا از همه ما بهترمی‌داند که تاکنون راهی را که طی کرده‌اند چه راهی بوده است و طرف‌های مقابل ادبیات و منطقی به غیر از حیله و نیرنگ، توقع خواهی، زورگویی ارائه نداده‌اند.

امام جمعه زاهدان افزود: بالاتر از سیاهی که رنگی نیست، تحریمی بوده که بر ما روا داشته‌اند، فشاری بوده است که به ما آورده‌اند، تحریک دشمنان ما بوده که علیه ما انجام داده‌اند و حتی منافع ما را در سطح بین‌المللی به مخاطره انداخته‌اند.

وی گفت: توقع از تیم مذاکره کننده این بود که وقتی با این حرکت ددمنشانه روبه رو شدند به پای میز مذاکره نمی‌رفتند یا آن را ترک می‌کردند و اگر این کار را انجام می‌دادند، موج عظیمی در جهان به نفع ایران و انقلاب اسلامی، هم در بین آزادمردان دنیا و هم در بین مسلمین جهان، بوجود می‌آمد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان متذکر شد: توهین غربی‌ها به ساحت پیامبر اسلام (ص) بدون پاسخ از سوی جامعه جهانی مسلمانان نخواهد ماند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: غرب در مذاکرات هسته‌ای جز نشان دادن نیرنگ و فریب چیز دیگری از خود نشان نداده است.

وی بیان کرد: غربی‌ها همزمان با مذاکرات، تلاش داشته‌اند تا مناقع کشورمان را در نقاط مختلف جهان به مخاطره بیندازند.
سلیمانی در پایان به گرامیداشت مناسبت‌های هفته پرداخت و گفت: شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه در خط مقدم جبهه اسلامی اگر چه هزینه سنگینی بود، اما افتخار دیگری از ملت ایران اسلامی بود امیدواریم جبهه اسلامی پاسخ دندان شکنی به دشمنان بدهند.

در پایان نماز جمعه در زاهدان، نمازگزاران به دنبال اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) با برگزاری راهپیمایی و تجمع، اعتراض خود را اعلام و انزجار خود را از متولیان این کار هتاکانه اعلام کردند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark