کد مطلب: 28159
 
استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران رسانه‌ها:
روحیه نقدپذیری بالایی دارم/دوری رسانه‌ها از افراط و تفریط در ‌انتقاد‌
استاندار سیستان و بلوچستان از رسانه‌های استان خواست واژه محرومیت را برای این منطقه به کار نبرند چرا که این منطقه از ظرفیت‎های بسیار خوبی در زمینه‌های معدن، کشاورزی، صنعت و نیروی انسانی برخور‌دار است.
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۲

به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی امشب ( 9 آذر) در نشست با مدیران و مسئولان رسانه‌های سیستان و بلوچستان‌ اظهار داشت: اگر به درستی جایگاه افکار عمومی را برای مدیران تبیین نکنیم، مدیران دچار مشکل شده و به دنبال آن طرح‌ها نیز دچار مشکل می‌شود.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این میان فرصت‌طلبان که به دنبال شکاف و ایجاد اختلاف هستند ممکن است رشد قارچ‌گونه پیدا کنند و سبب دلسردی مردم شوند.

این مسئول ادامه داد: مدیران باید نقد منصفانه را پذیرا و خود را در معرض قضاوت قرار دهند.

وی با بیان اینکه به وسعت سیستان و بلوچستان و پراکندگی مردم آن باید در اینجا نفوذ رسانه‌ای داشته باشیم، گفت: وسعت نگاه بنده نیز به رسانه‌ها و مطبوعات به اندازه مردم است.

نقد مصداق نهی از منکر است

هاشمی با بیان اینکه اینجانب روحیه نقدپذیری بالایی دارم، افزود: در جلسه‌ای که با مدیران خواهم داشت نیز بر تقویت روحیه نقدپذیری تاکید می‌کنم.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان اذعان داشت: بهترین مدیر در ادارات و دستگاه‌های دولتی مدیری است که با رسانه‌ها و مطبوعات ارتباط نزدیک و دوستانه داشته باشد، آنها باید به ارتباط گیری با رسانه‎ها مشتاق باشند.

این مسئول از رسانه‌ها نیز خواست در نگارش مطالب و اطلاع‌رسانی مسیر اعتدال را پیش گرفته و از افراط و تفریط در زمینه انتقاد و غلو دوری کنند.

وی افزود: اگر رسانه‌ها ذائقه مردم را بشناسند و در مسیر اعتدال حرکت کنند، قطعا امنیت کلام حفظ می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه انتقاد همان نهی از منکر است گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور خود بر انتقاد سازنده و منصفانه تاکید دارند و ما نیز که در سطوح پایین‌تر قرار داریم نیز این مهم را رعایت کنیم.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان ابراز داشت: هر کس در مدار اصول حرکت نکند، قانون گریز باشد و خود را ببیند، نمی‌تواند در عرصه مدیریت جایگاهی داشته باشد.

شکست اجماع جهانی در مذاکرات ناشی از اجماع بزرگان به اتکا مردم مردم بود

این مسئول با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای نیز اذعان داشت: شکست اجماع جهانی ناشی از اجماع بزرگان کشور با اتکا به رای مردم رقم خورد.

وی با اشاره به نقش ایران در منطقه، گفت: منهای ایران معادلات منطقه‌‎ای به هم می‌خورد و کشورهای مذاکره کننده مجبور هستند نظر ملت و حکومت ایران را نیز در مسائل منطقه‎ای در نظر بگیرند.

هاشمی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان نیز اجماع را با حفظ مردم، پشتوانه توسعه قرار می‎دهیم.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان از رسانه‌های استان خواست واژه محرومیت را برای این منطقه به کار نبرند چرا که این منطقه از ظرفیت‎های بسیار خوبی در زمینه‌های معدن، کشاورزی، صنعت و نیروی انسانی برخور‌دار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: می‌‎توانیم به گونه‌ای بیندیشیم که سیستان و بلوچستان علاوه بر تامین نیازهای متنوع خود، در تولید ثروت ملی نیز نقش داشته باشد که در این راستا همکاری تمام رسانه‌ها لازم و مؤثر است.

وی گفت: تمامی ادارات را موظف خواهیم کرد که خبرنگاران را از عملکرد خود مطلع کرده و برنامه‎ها و اقدامات انجام شده و در حال اجرا را حوزه کاری خود تشریح کنند.

سیستان و بلوچستان از دولت طلبکار است

هاشمی اذعان داشت: سیستان و بلوچستان از دولت طلبکار است و باید با تدبیر و همکاری حق این استان را از دولت بگیریم، البته با توجه به نگاه مثبت دولت به مردم این استان، کار بسیار آسان است.

وی با بیان اینکه دوری از مرکز، روابط کم مناطق دیگر با این استان و خرده شرارت‌ها سبب شده تا سرمایه‌گذاری در این منطقه کمتر صورت بگیرد، افزود: با تلاش و همکاری سیستان و بلوچستان را باید به جایگاه واقعی آن برسانیم.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با همکاری با هم باید به پمپاژ شادی در سیستان و بلوچستان دامن بزنیم گفت: باید سهم این استان را در عرصه ملی پر رنگ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، به تشریح تعداد رسانه‌ها از نظر هفته نامه‌، خبرگزاری‎، روزنامه و غیره پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون در سیستان و بلوچستان 78 نشریه در غالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه و دوروزنامه فعال است که 29 نشریه توسط بخش غیر دولتی اداره می‌شوند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی همچنین از فعالیت 11 خبرگزاری در سیستان و بلوچستان خبر داد.

در ادامه مراسم هریک از مدیران و مسئولان خبرگزاری‌ها و نشریات سراسری و محلی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark