کد مطلب: 28121
 
استاندارسیستان وبلوچستان:
مجوز استخدام هزارنفر ازنیروهای بومی درنیروی انتظامی صادرشد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این استان دارد بطوریکه درنخستین اقدام پس ازانتصاب مدیریت جدید استان مجوز استخدام یکهزار نفر ازنیروهای بومی در نیروی انتظامی که همواره مورد اعتراض برخی ازمعتمدان ومردم بود، صادر شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۷
به گزارش زاهدانه ، ˈعلی اوسط هاشمیˈ چهارشنبه شب درنخستین نشست خود با مسوولان وفعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی درسیستان وبلوچستان اظهار داشت: نظیر این اقدام در سپاه پاسداران نیز انجام خواهد شد منتهی شکل آن متفاوت وبراساس ضوابط خاصی خواهد بود زیرا اکنون نیز شمار زیادی از نیروهای بومی با بسیج وسپاه همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری عنایت خاصی به مردم این استان دارد، افزود: ریاست جمهوری درجلسه هیات دولت خطاب به اینجانب تاکید کرد مبنای اعتدال، غیرجناحی بودن وشایسته سالاری است.

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: افرادی که توان تخصصی کار خود را دارند وآزموده هستند بکار گرفته شوند چون دیگر زمان آزمون وخطا گذشته است.

اوسط هاشمی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای گفت: همین که در نود و نهمین روز کاری دولت این اتفاق بزرگ و مهم جهانی رخ داد خود نشانگر تلاش و برنامه ریزی اصولی دولت تدبیر و امید است.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری تاکید کردند که فاصله بین شیعه و سنی توطئه است و این را باور داریم، همه در زیر پرچم جمهوری اسلامی جای دارند و باید جذب شوند و حق تقدم هم با مسلمانان و ایرانیان است.

استاندار با بیان اینکه رویکرد مدیریت جدید استان ˈرویکرد دینی و ایرانیˈ است، اظهارداشت: توسعه پایدار مهمترین هدف وبرنامه است که در همین راستا رونق چابهار، تسریع درساخت راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد مورد تاکید و دستور ریاست جمهوری است که با جدیت دنبال می شود.

وی با تاکید براینکه احترام به عامه مردم باید الگو وسرلوحه باشد، گفت: قرار نیست دوست را به دشمن تبدیل کنیم بلکه باید دشمن را به دوست تبدیل کنیم.

وی افزود: جامعه ما به اجماع ، وفاق ونقش آفرینی مردم محتاج است ونباید به هر کسی اجازه داد که به منافع ملی بتازد، هر حرکتی که در این استان در راستای تضعیف زیست مسالمت آمیز مردم انجام شود برخلاف منافع ومصالح مردم و نظام است.

وی تاکید کرد: راه نجات کشور همان راهی است که ملت در 24 خرداد رفت وقرار نیست این پیروزی به رخ رقیب کشیده شود زیرا رقیب هم به همین نتیجه رسیده که راه توسعه و پیشرفت کشور همین راه است.

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: نمایندگان دولت از دهدار تا استاندار ملزم به عمل به تفکرات دولت هستند البته این بدان معنا نیست که ، از سرمایه های کشور وفرد فرد جامعه که می تواند ما را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری دهند استفاده نشود.

وی خطاب به مسوولان وهمکاران ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی گفت: اکنون ستادها تعطیل شده ونوبت کار است وهمه ما درصفوف مردم قرار داریم و دولت هم با تمام وجود موظف به مشارکت جویی است، مدیری که مشارکت جو نباشد مردمی نیست.

وی افزود: ازاختلاف ورقابتی که موضوعیت ندارد اجتناب کنید وهمه یاد بگیریم که فصل رقابت تمام شده است.

اوسط هاشمی تاکید کرد: ما باید به سمت نقد وانتقاد برویم، وقتی جامعه بسته باشد آنگونه می شود که بود، نقد وانتقاد مدیر را ترغیب می کند که پا را از قانون فراتر نگذارد.

وی با اشاره به روند انتصاب خود ازسوی وزارت کشور گفت: پرونده ام برای استانداری کرمانشاه 60 روز دروزارت کشور بود اما وقتی پیشنهاد سیستان و بلوچستان مطرح شد وبا نمایندگان روشنفکر ومردم محور این استان آشنا شدم خدمت دراین استان را افتخار دانستم وانگیزه ام برای خدمت رسانی چند برابر شد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی هنوز30 تا 35 درصد زایمان های در این استان به روش سنتی انجام می شود ودرمرکز استان نرخ 35 درصدی بیکاری حاکم است و شادابی درمحیط شهرها وجود ندارد باید آن را جدی گرفت وقابلیتها وتوانمندیهای استان را با برنامه های کوتاه، میان وبلند مدت شکوفا کرد.

استاندار سیستان وبلوچستان با تاکید برجذب سرمایه گذاران بومی استان گفت: در سالهای 56- 57 شعار مرگ بر سرمایه دار را سر می دادم اما اکنون دست سرمایه دار را می بوسم تا بیاید و در این استان سرمایه گذاری و دولت نیز این سرمایه گذاری را تضمین کند.

وی افزود: همچنین افراد متخصص وتوانمندی که در این استان حضور دارند و تاکنون به دلایلی از تخصص و تجربه و توان آنها استفاده نشده، باید بکار گرفته شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر زهرا اربابی رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در سیستان وبلوچستان وعضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست گزارشی ازبرخی فعالیت های انجام شده وحضور حداکثری مردم درانتخابات ارائه وآمادگی فعالان ستادهای انتخاباتی برای همکاری با مدیریت جدید استان را اعلام کرد.

وزیر کشور درسفر به زاهدان عصر روزچهارشنبه علی اوسط هاشمی را به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی کرد. ک/2

653/536

 

انتهای پیام /*
Share/Save/Bookmark