کد مطلب: 44106
 
فضای آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده است/ دیوار اصلاح طلبی و اصول‌گرایی باید برداشته شود
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دیوار اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی باید برداشته شود، معتدل‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب باید با اتحاد در مقابل افراط و فرصت‌طلبی‌ها بایستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
فضای آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده است/ دیوار اصلاح طلبی و اصول‌گرایی باید برداشته شود
 
به گزارش زاهدانه ، "علی مطهری" نماینده مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین کنگره سالانه حزب مردم سالاری با خوب توصیف کردن شعار همایش این حزب که اصلاحات لازمه اعتدال خوانده شده است اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم اعتدال انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، باید هرچند وقت یکبار، یک آسیب‌شناسی از انقلاب خودمان داشته باشیم.  
 
وی در همین باره به صحبت‌های شهید مطهری استناد کرد و گفت: نهضت اسلامی ممکن است با آفاتی مواجه شود؛ مسئله تجددگرایی افراطی، رخنه فرصت‌طلبان و مسئله ابهام در طرح‌های آینده از جمله این آفات است.  
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که فضای عدم تحمل منتقد یکی از آسیب‌هایی بوده که در چند سال اخیر بر کشور ما حاکم شده است اظهار داشت: فضای آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده است؛ فشار جناح مقابل به دولتی که با گرایش اصلاح‌طلبانه سرکار آمده است می‌تواند دلیل کم شدن فضای آزادی بیان باشد.  
 
وی افزود: امروز خودسانسوری در رسانه‌های ما بیشتر شده است؛ رسانه‌ها از توقیف شدن و لغو امتیاز هراس دارند. 

مطهری با بیان اینکه من چهار سال عضو هیئت نظارت بر مطبوعات بوده‌ام گفت: این هیئت یا باید به دادستانی واگذار شود یا اینکه نباید بدون حکم آن، رسانه‌ و روزنامه‌ای با توقیف مواجه گردد.  
 
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به این مطلب که ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که شما در مورد هلوکاست اجازه اظهار نظر را به کسی نمی‌دهید گفت: ما در ایران همین کار را در مورد فتنه 88 در حال انجام دادن هستیم.  
 
وی در ادامه تأکید کرد: برخی‌ها می‌گویند که هاشمی و موسوی از قطار انقلاب پیاده و تنها رسایی و کوچک‌زاده بر آن سوار باشند.  
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه باهم باشیم؛ چرا کسی که می‌گوید من انقلاب را قبول دارم وی را هُل می‌دهیم و می‌گوییم که نه تو انقلاب را قبول نداری.

مطهری افزود: آیا دل ما برای انقلاب بیشتر می‌سوزد یا این تندروهایی که در مجلس و این طرف و آن طرف حضور دارند؟  
 
وی با ذکر این مطلب که دیوار اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی باید برداشته شود خاطر نشان کرد: معتدل‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب باید با اتحاد در مقابل افراط و فرصت‌طلبی‌ها بایستند. 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark