کد مطلب: 38888
 
واکنش رئیس شورای اجرایی حزب الله به اظهارات "جو بایدن" چه بود؟
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا درباره کشورهای عربی و ترکیه را تأکیدی بر این مسئله دانست که حوادث سوریه یک انقلاب یا اراده مردمی نیست، بلکه ماهیتی خرابکارانه و وارداتی دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۷
واکنش رئیس شورای اجرایی حزب الله به اظهارات "جو بایدن" چه بود؟
 
به گزارش زاهدانه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "هاشم صفی الدین" امروز در سخنانی اظهار داشت: اظهارات جو بایدن دلیل و تاکید درگیری بر این مسئله است که حوادث جاری در سوریه بیانگر یک انقلاب یا اراده ملت ها نیست بلکه خرابکاری و تحقق بخشیدن به اهداف سیاسی کشورهایی منطقه ای و غربی و آمریکا است.

صفی الدین که در مجلس ختمی در روستای کفرا در جنوب لبنان سخن می گفت، افزود: جو بایدن روز گذشته گفت که پول و سلاح تکفیری ها از ناحیه کشورهای هم پیمان آمریکا تامین شده و او در این زمینه از ترکیه و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نام برد و این اظهارات بار دیگر بیانگر آن است که همه گفته های ما درباره آنچه در سوریه جریان دارد، درست بوده است. آنچه در این کشور روی می دهد، نه انقلاب و نه اراده ملت ها است بلکه خرابکاری و تحقق اهداف سیاسی کشورهایی منطقه ای و کشورهایی غربی و آمریکا است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: وقتی ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پول می دهند و حمایت تسلیحاتی می کنند، این کار فقط برای تحقق اهداف خودشان نیست، بلکه آمریکا این کار را از آنها خواست است، پس در هر قطره خون ریخته شده در سوریه و هرگونه ظلم و ویرانی روی داده در این کشور، آمریکا هم به نوبه خود شریک این کشورها است.

وی تصریح کرد: گفته های روز گذشته بایدن به روشنی بیانگر آن است که این آمریکا و هم پیمانانش هستند که مسئول همه حوادث سوریه می باشند؛ آمریکا و هم پیمانانی که امروز با اسم ائتلاف بین المللی برای نابود کردن تروریسم می آیند یعنی همان تروریسمی که خودشان – به اذعان خود- آن را ایجاد و مسلح کرده و از آن حمایت مالی بعمل آوردند.
 
صفی الدین تاکید کرد:  هیچ قدرت یا فشار یا مسلح کردن یا ارعاب رسانه ای و سیاسی و فتنه گرانه نمی تواند باعث شود تا ما از حق خود و مقاومت خویش و مسائل برحق خود عقب نشینی کنیم. مسائل برخقی که از دهه ها پیش بر آن پافشاری کرده ایم و همچنان تا امروز بر این خط مشی و شیوه قوی و مستقیم پافشاری می کنیم و در راستای وفاداری به همه شهیدان و جانفشانی ها و ایثارگری های خویش بر این خط مشی ثابت قدم باقی خواهیم ماند.

جو بایدن در سخنرانی روز جمعه خود در دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست گفت: تروریست ها در سوریه از جمله جنگجویان القاعده از پشتیبانی مالی و حمایت دیگری از سوی هم پیمانان واشنگتن در منطقه برخوردار شده اند.



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark