کد مطلب: 47752
 
همزمان با سراسر کشور؛
اجرای هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در زاهدان
قائم‌مقام اجرای آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال95در کشور برای نخستین‌بار به دو شیوه اینترنتی و همچنین مراجعه حضوری و با استفاده از تبلت اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
 
به گزارش زاهدانه، محمد حسین جلالی با اعلام این خبر اظهار داشت: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال95در کشور برای نخستین‌بار به دو شیوه اینترنتی و همچنین مراجعه حضوری و با استفاده از تبلت اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت آمار گیری افراد در جامعه گفت: سرشماری، یک طرح آمارگیری جامع می باشد که اطلاعات تک‌تک افراد در آن جمع‌آوری شده به طوریکه شناخت دقیق تعداد افراد جامعه و ویژگی‎های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آنها در این سرشماری مشخص می شود.
قائم‌مقام اجرای آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سیستان و بلوچستان افزود: به منظور ثبت دقیق اطلاعات هویتی اعضای خانوار و تسریع کار ماموران سرشماری، لازم است هنگامی که مامور آمارگیر به خانوار مراجعه می کند، کدپستی، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن درج شده در دسترس باشد که این مهم در ثبت دقیق اطلاعات خانوار به مامور سرشماری کمک می کند.
وی با بیان اینکه امسال آزمایش سرشماری در همه استان‎ها به صورت محدود اجرا می‎شود،ادامه داد: حوزه مورد آزمایش شهرستان زاهدان در این سرشماری، محدوده محصور به خیابان‌های شهید مصطفی خمینی، شهید چمران، بلوار جام‌جم، و میلان در محمد کهرازهی است که با مراجعه مامور آمارگیر به درب منازل انجام می‎گیرد.
جلالی بیان کرد: بر اساس قانون، اطلاعات فردی که خانوارها به ماموران سرشماری مرکز آمار ایران ارائه می‎دهند، کاملا محرمانه بوده و اطلاعات جمع‎آوری شده به صورت کلی برای برنامه‎ریزی‎های کشور و صرفا برای تهیه آمارهای کلی و اهداف پژوهشی مورد استفاده قرار می‎گیرد.
این مسئول در پایان با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت آزمایشی از 4 آبان ماه لغایت 4 آذر امسال در زاهدان انجام می‎شود، خاطر نشان کرد: ارائه درست و صحیح اطلاعات، نقش مهمی در اجرای هرچه بهتر این سرشماری در برنامه‌ریزی‎های کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark