کد مطلب: 33081
 
توجه به حقوق اقوام و مذاهب از مهم‌ترین توجهات دولت است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به حقوق اقوام و مذاهب و حفظ و ارتقای شان و منزلت اجتماعی آنان، از جمله مهم‌ترین مسائل مورد توجه دولت تدبیر و امید است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۳
توجه به حقوق اقوام و مذاهب از مهم‌ترین توجهات دولت است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با دو تن از روحانیون شیعه و سنی استان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدضیاء طباطبایی و مولوی نذیراحمد سلامی با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در استان به سفر اخیر حجت‌الاسلام روحانی به استان اشاره کرد و از حضور گسترده روحانیون در برنامه‌های رئیس جمهور در استان تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: دغدغه و وظیفه اصلی ما عمل به شعارهای دولت تدبیر و امید و تحقق تمام و کمال وعده‌های این دولت است و با قصد قربت در این میدان وارد شده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان همواره نماد وحدت شیعه و سنی در کشور بوده است، تصریح کرد: دشمنان تلاش‌های بسیاری را برای ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعه در استان انجام داده‌اند اما هوشیاری مردم شیعه و سنی و هم‌چنین آگاهی بخشی روحانیون و علما، دشمنان را ناکام گذاشته است.

هاشمی اضافه کرد: وجود منابع و معادن گوناگون در استان ظرفیت و فرصتی بی نظیر برای شکوفایی، پیشرفت و توسعه استان است.

وی گفت: توجه به حقوق اقوام و مذاهب و حفظ و ارتقای شان و منزلت اجتماعی آنان، از جمله مهم‌ترین مسائل مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز اشاره کرد و افزود: همه ما باید با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، سهم خود را در تحقق شعار سال که همانا مرتفع کردن مسائل و مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور است، ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام سیدضیاء طباطبایی و مولوی سلامی نیز با تقدیر از استاندار به خاطر حضور و دیدار با آنها بر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مسئله اتحاد اسلامی و شعار سال 93، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدضیاء طباطبایی یکی از شخصیت‌های معروف انقلابی در استان سیستان و بلوچستان است که هم اکنون در مراکز عالی آموزشی به تدریس دروس قرآنی مشغول است.

هم‌چنین مولوی نذیراحمد سلامی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و از بزرگان و ریش سفیدان اهل سنت استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark