کد مطلب: 48482
 
گزارش زاهدانه از مشکلات زندگی زناشویی؛
اختلالات جنسی و روانی دو عاملی که منجر به طلاق می شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان از واژه طلاق بعنوان یک پدیده روانی یاد کرد و گفت: اختلالات جنسی و روانی از جمله عواملی هستند که منجر به پدیده طلاق می شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۵
 
به گزارش زاهدانه، خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی و اولین کانونی است که فرد در آن قرار می گیرد، کانونی که بیشترین تاثیر را در سرنوشت انسان دارد از همین رو  وقتی دو جنس مخالف با هم پیوند زناشویی را برقرار می کند پیمان می بندند که در تمامی مراحل سخت و ناگوار در کنار هم و حامی یکدیگر باشند.
این روزها هر چند که شنیدن واژه طلاق هنوز هم در بسیاری از خانواده ها سنگین و دردآور است اما همواره شاهد آن هستیم که قبح طلاق ریخته شده و با کوچکترین ناسازگاری یا مشکل جزئی افراد اقدام به جدا شدن از یکدیگر می کنند که این مهم نه تنها زندگی مشترک آنان را متلاشی کرده بلکه تعادل روانی فرزندان و اطرافیان را نیز به‌هم ریخته که در این میان نیز کودکان یکی از قربانیان اصلی بشمار می آیند.
گفتنی است از جمله دلایل به وقوع پیوستن این پدیده تلخ که در جامعه در حال افزایش و گسترش می باشد فقر مالی، ناهماهنگی میان زوجین، خشونت، دخالت های بی جا و بی مورد والدین و افزایش چشم و هم چشمی می باشد که کانون گرم خانواده را تهدید می کند.
در همین راستا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان در کارگاه مداخله در فرایند طلاق از این واژه بعنوان یک پدیده روانی یاد کرد و اظهار داشت: طلاق یکی از مهمترین پدیده‌های حیات انسان بشمار می آید که در آن نه تنها به تعادل روانی دو انسان آسیب وارد می شود بلکه فرزندان، دوستان، بستگان و نزدیکان هم تحت تاثیر اثرات سوء آن قرار می گیرند.
محمدعلی حمیدیان با اشاره به اینکه پیامدهای ناشی از طلاق اجتماع را تحت تاثیر خود قرار می دهد، گفت: افزایش جرائم اجتماعی، تزلزل اجتماعی و عدم ثبات جامعه، فروپاشی خانواده، افزایش هزینه‌های اجتماعی برای جلوگیری کنترل جرائم و ناهنجاری‌ها و انحراف ناشی از طلاق، افزایش کودکان خیابانی و سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله تبعات این پدیده روانی است.
وی هدف از برگزاری کارگاه های توانمند سازی مشاوران را کاهش دادن آمار طلاق عنوان کرد و افزود: تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از طلاق و کاهش عوارض ناشی از آن از طریق ارتقای کیفیت ارائه خدمات به زوج‌های متقاضی می تواند اثرات زیادی در کاهش آمار طلاق در جامعه داشته باشد.
این مسئول از جمله عواملی که منجر به پدیده طلاق می شود را اختلالات جنسی و روانی ذکر کرد و گفت: اعتیاد، خشونت و خیانت از جمله عوامل دیگر در این زمینه است که در همین راستا برگزاری کارگاه‌های ملی مداخله در فرآیند طلاق پیش بینی شده تا اساتید مجرب در این کارگاه ها به مهارت بر قراری ارتباط موثر و پیاده سازی آن در استان بپردازند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark