۱
کد مطلب: 47708
 
مژده به شهروندان زاهدانی/ طرح قطار شهری استارت خورد
طرح مطالعاتی قطار شهری شهر زاهدان در یکصدوهفتاد‌و‌یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر زاهدان مطرح شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر زاهدان، در یکصدوهفتاد‌و‌یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر زاهدان ‌که با حضور اعضای شورا و سیدالحسینی شهردار زاهدان در سالن کنفرانس شورا برگزار شد، طرح مطالعاتی قطار شهری مطرح شد.

‌مهدی نخعی مقدم نایب رئیس شورای شهر زاهدان در این جلسه با برشمردن اهمیت ‌ضرورت آینده‌نگری در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها گفت: در تمامی ادوار از سوی مسئولان این مهم ‌مورد توجه و تأکید قرار گرفته ‌و از طرفی با توجه به نیاز مبرم کلانشهر زاهدان در بحث مدیریت ترافیک و ترغیب مردم در گرایش به سمت سیستم‌های حمل و نقل عمومی می‌طلبد جدا از برنامه‌ریزی و استفاده از اقدامات فرهنگی نسبت به ایجاد رفاه در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی برای بهره‌برداران اقدام کرد.

نخعی‌مقدم طرح ایجاد قطار شهری شهر زاهدان را یکی از موارد کلیدی برشمرد و افزود: ‌لازمه پیگیری این امر نیز انجام مطالعات اولیه به منظور دریافت و اخذ اعتبارات ملی است، ضمن اینکه با بهره‌گیری از شبکه مذکور می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و طراحی و اجرای رینگ حاشیه‌ای از این پروژه به عنوان یک شبکه بزرگ تمرکز و توزیع جمعیت از مرکز شهر به نقاط حاشیه و حومه و بالعکس استفاده کرد.

وی تاکید کرد: با این اقدام ‌ضمن رونق و ایجاد ارزش افزوده برای املاک و اراضی حومه شهر، می‌توان نسبت به ارائه خدمات به مردم حاشیه شهر اقدام و از طرفی موجبات کاهش هزینه‌های مردم ساکن در این مناطق را که به لحاظ مادی نیز در زمره اقشار کم‌بضاعت است‌ فراهم کرد.

نایب رئیس شورای شهر زاهدان‌ ضرورت حفظ و گسترش فضاهای زیست شهری و محیط‌های مناسب به منظور تجمعات شهروندان به عنوان فضاهای ارزشمند شهری به جای احداث و گسترش بی‌رویه خیابان‌ها و تعریض معابر را مهم دانست و افزود: پروژه مذکور به صورت اولیه در پیش‌زمینه ذهنی مورد فازبندی ‌قرار گرفته و در صورت تأیید و موافقت اعضای ‌شورا، با شرکت‌های مشاور برای بررسی امکان‌سنجی و ظرفیت‌سنجی مکاتبات اولیه صورت می‌پذیرد‌.

وی در پایان اعلام کرد که ‌استارت اولیه کار زده شده و با پیش‌بینی در بودجه سال آینده وارد مراحل عملیاتی می‌شود تا به عنوان یک پروژه شاخص و یادگار ارزشمند از فعالیت شورای چهارم در اذهان باقی بماند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
 
 


 
محمد جواد خمری
خیلی خوبه افرین (1686)
Romania
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۲:۴۱