کد مطلب: 27881
 
با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
دفتر دادیار ناظر در زندان مرکزی زاهدان افتتاح شد
دفتر دادیار ناظر در زندان مرکزی زاهدان با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰

به گزارش زاهدانه ،‌حجت‌الاسلام صبح امروز در مراسم افتتاح این دفتر هدف از افتتاح این دفتر را توجه بیشتر به حقوق شهروندی زندانیان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با شروع به کار این دفتر و حضور دائم دادیار ناظر در محیط زندان در رفع مشکلات مربوط به زندان و زندانیان تسریع شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زندانیان به سه گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول کسانی هستند که مرتکب جرائم خشن و خطرناک شده اند و باید در زندان‌ها نگهداری شوند، اما از حقوق شهروندی و بشردوستانه نباید محروم گردند که بحمدالله در زندان‌ها این امر بخوبی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: گروه دوم محکومین مالی هستند اینگونه افراد عمدتاً بخاطر مسائل و مشکلات مالی در زندان‌ها بسر می‌برند که با همکاری قاضی ناظر بر زندان با اعطاء مرخصی برای اخذ رضایت شاکی و یا با موافقت رای باز و نیز معرفی آنها به ستاد دیه برای رهایی و حل مشکلات این زندانیان تلاش می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: دسته سوم کسانی هستند که با رای مراجع قضایی محکومیت‌های دیگری دارند که با همکاری قاضی ناظر و مسئولین زندان موجبات آزادی آنها را می‌توان زودتر فراهم کرد که البته این امر منوط به اصلاح مددجو و شرکت وی در برنامه‌های اصلاحی، فرهنگی و تربیتی در زندان است و قاضی ناظر بر زندان می‌تواند با تدبیر به موقع زمینه بازگشت مددجو را به جامعه فراهم کند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت و جایگاه مددکاری در زندان بر لزوم بهره مندی مسئولین از این ظرفیت تاکید کرد. 

محمد مرزیه از دفتر دادیار ناظر بر زندان بعنوان شعبه 12 دادیاری دادسرای عموم و انقلاب زاهدان یاد کرد که از جمله اهداف راه اندازی آن علاوه بر رفع مستقیم مشکلات زندانیان و توجه به حقوق شهروندی، رسیدگی به جرائم درون زندان است.

وی در پایان اذعان داشت: شعبه دادیاری علاوه بر موضوعات مرتبط با نظارت بر زندان از اختیارات لازم برای رسیدگی به جرایم مرتبط با زندان و زندانی برخوردار است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark