کد مطلب: 41461
 
بالاترین آمار شکستگی استخوانی کشور، در مچ دست است
بر اساس شواهد موجود شکستگی مچ دست شایعترین شکستگی استخوانی در کشور است و پس از آن شکستگی گردن و بالای استخوان ران و سپس شکستگی مهره‌ها شایع هستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۵
بالاترین آمار شکستگی استخوانی کشور، در مچ دست است
 
به گزارش زاهدانه ، محمد تکبیری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران فزود: بسیاری از افراد جامعه در نتیجه بروز حوادث مختلف دچار آسیب‌‌های استخوانی و مفصلی می شوند و علاوه بر هزینه‌های مالی، درد و رنج زیادی را هم متحمل می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه همه استخوان‌ها و مفاصل بدن در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: البته استخوان‌های ناحیه دست، زانو، شانه، بازو، پا و لگن و همچنین مهره‌ها بسیار بیشتر دچار آسیب و شکستگی می‌شوند.
 
تکبیری تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود شکستگی مچ دست شایعترین شکستگی استخوانی در کشور است و پس از آن شکستگی گردن و بالای استخوان ران و سپس شکستگی مهره‌ها شایع هستند.
 
وی یادآور شد: ضربات مستقیم، تصادف، افتادن از بلندی و پوکی استخوان از دلایل مهم و مرتبط با آسیب استخوان‌ها به ویژه آسیب و شکستگی مچ دست است.
 
تکبیری خاطر نشان کرد: در سایر مناطق دنیا نیز شکستگی‌های ران و مچ دست به عنوان دو آسیب مهم در حوزه ارتوپدی مطرح هستند که تروما و تصادفات از دلایل مهم آن به حساب می آیند.
 
 
 
انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark