کد مطلب: 62341
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
حل مشکلات و تأمین زندگی شرافتمندانه حق معلمان است/ تکریم کارگران یک تکریم واقعی باشد نه منحصر به حرف و نه تنها در طول یک هفته
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جایگاه معلمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات و تأمین زندگی شرأفتمندانه که حق آنهاست تلاش کنیم.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تحکیم بنیان خانواده و تکریم و ادای حقوق پدر و مادر و فرزندان است

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از محور‌های مهم معارف اسلامی مباحث اخلاقی و ارزش‌های اخلاقی است و بخش عظیمی از آیات و روایت در خصوص مباحث اخلاقی است.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه در منظومه معارف اسلامی غیر از مباحث اخلاقی بخش مهم دیگر موضوع خانواده است، گفت: خانواده به عنوان هسته اولیه شکل دهنده اجتماع مورد توجه اسلام بوده و همواره به ابعاد مختلف آن تأکید شده است از جمله تشکیل خانواده و حاکمیت فضای صمیمی و انس و الفت و معنویت تا توسعه خانواده با فرزندآوری و تربیت فرزندان شایسته و نیز رعایت حقوق یکدیگر.

وی ادامه داد: ۲ رکن اولیه خانواده زن و شوهر هستند که این دو نسبت به یکدیگر حق و مسئولیت دارند و بعد از اینکه پدر و مادر شدند نیز نسبت به فرزندان حق و مسئولیت دارند و در ادامه نیز فرزندان نسبت به پدر و مادر و نسبت به یکدیگر حق و مسئولیت دارند و حق و مسئولیت به موازات یکدیگر هستند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمن کانون خانواده را هدف گرفته تا فرهنگ اسلامی را کنار‌زده و فرهنگ غربی را که برای خود نمی‌پسندد برای ما تبلیغ می‌کند تا فساد اخلاقی در خانواده رواج و بنیان خانواده متزلزل شود و جامعه اسلامی از درون پوچ شود که متأسفانه این تبلیغات تا حدودی در جامعه ما تأثیر گذاشته است و آمار‌هایی که از کاهش ازدواج و افزایش طلاق ارائه می‌شود نشان دهنده این است که جامعه تا حدودی گرفتار این تبلیغات شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تحکیم بنیان‌های جامعه، ادای حقوق و تکریم ذبل حقوق از عالمان و شهیدان گرفته تا معلمان و کارگران است.

امام جمعه زاهدان افزود: سالروز شهادت شهید مطهری، شهادت شهید آیت‌الله سلیمانی، شهید علیرضا شهرکی و همسرشان شهیده صیاد و شهید غیرت حمیدرضا الداغی در سبزوار فضای کشور و استان را معطر به عطر شهادت کرده است.

روحانیت در طول تاریخ اسلام پرچمدار علم، معنویت، جهاد و شهادت بوده

وی گفت: روحانیت متعهد در طول تاریخ اسلام همواره پرچمدارعلم و معنویت و جهاد و شهادت بوده و هست.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: این روز‌ها برای گرامیداشت علمای بزرگی همچون شیخ صدوق، مرحوم کلینی و سالروز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی نامگذاری شده است و این سلسله روحانیت پرچمدار علم، معنویت و جهاد و شهادت در طول تاریخ اسلام بوده و هستند و می‌بینیم که که جامعه روحانیت همواره پیشتاز و جلودار در تقدیم شهید بوده است و میزان آمار شهدای روحانی در انقلاب و دفاع مقدس نشان دهنده همین نکته است.

خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) شهدا شمع محفل بشریت هستند و جان خود را برای حفظ استقلال، امنیت و ایحاد زمینه رشد کشور تقدیم کرده‌اند و همچون شمعی سوختند تا به دیگران نورانیت ببخشند و معلمان هم همین گونه هستند و مانند شمع سوخته و عمر خود را ساعت به ساعت برای تربیت نسل جدید و آینده‌سازان کشور صرف می‌کنند و مانند شمع می‌سوزند تا نور هدایت و تربیت را به جامعه و فرزندان تقدیم کنند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: روحانیونی که به شهادت می‌رسند هم کسوت مبلغ دین و معلمی داشته و هم شهادت که از این جهت مجمع هر دو کمال هستند همانند شهید مطهری که نظریه پرداز انقلاب و در صف اول و خط مقدم با انحراف و نفاق بود و به خوبی گروه‌های منحرف را تشخیص می‌داد و در برابر آن‌ها می‌ایستاد و جز اولین کسانی بود که پس از پیروزی انقلاب توسط این گرو‌های منحرف به شهادت رسید و به تعبیر امام خمینی(ره) شهید مطهری با شهادت مهر تأییدی بر سخنان و کتاب‌هایش زد و آن‌ها را در جامعه گسترده‌تر و تأثیرگذار‌تر کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی هم یک عمر در مسیر تبلیغ دین و معارف دینی تلاش کرد و در سنگر‌های مختلف از جمله امامت جمعه، نمایندگی ولی‌فقیه و نمایندگی مجلس خبرگان تلاش و عمرش را صرف کرد تا زمانی که دعای شب قدرش مستجاب و خداوند متعال خریدار جان او شد و به شهادت رسید و این‌ها باید برای روحانیت، معلمان و همه مردم الگو باشند و تلاش کنیم راهشان را ادامه دهیم.

آیت‌الله محامی گفت: شنیدیم که پس از ترور شهید آیت‌الله سلیمانی عده‌ای از طلاب جوان بر سر مزار‌ایشان جمع و معمم شدند تا این میان را به دشمن می‌خوره کنند که با شهادت این عزیزان راه بدون رهرو نخواهد ماند که این یک کار نمادین است و ما هر کدام به ار نحو که می‌توانیم باید این مسیر را دنبال کنیم و روحانیون با تلاش بیشتر، معلمان با نگاه عبادی به کار برای تربیت نسل آینده و خانواده‌ها با فرستادن فرزندان با استعداد برای ثبت نام در حوزه‌های علمیه تلاش کنند تا بتوانیم راه این عزیزان را دنبال کنیم

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ما نه تنها در یک هفته بلکه در طول سال باید از جایگاه معلم تجلیل کنیم آن هم نه تنها با حرف بلکه با عمل تا فرزندان نیز تجلیل و تکریم از مقام معلم را بیاموزند و بدانند که جایگاه معلم در منظومه معارف اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است

امام جمعه زاهدان تشریح کرد: رسیدگی به حقوق معلمان و رسیدگی به شکایات آن‌ها نیز مهم است و باید عملاً جایگاه معلمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات و تأمین زندگی شرأفتمندانه که حق آنهاست تلاش کنیم.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: دین اسلام برای کارگران جایگاه ارزشمندی قائل شده است و انسان مسلمان نباید بیکار باشد و هر کس هر توانی که دارد باید به کار بگیرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت کار و جایگاه رفیع کارگری خاطرنشان کرد: کارگران موتور مولد و محرک جامعه هستند و اگر این قشر نباشند در عرصه‌های اقتصادی و عمرانی پیشرفت نخواهیم داشت

آیت‌الله محامی ادامه داد: تکریم کارگران و جایگاه آن‌ها باید یک تکریم واقعی باشد نه منحصر به حرف و نه تنها در طول یک هفته بلکه باید در طول سال و در عمل به دنبال احقاق حقوق کارگری باشیم و خدماتی به آن‌ها ارائه کنیم تا همه از جایگاه رفیع کارگری مطلع و به آن افتخار کنند.

وی اضافه کرد: در طول هفته کارگر دیداری با مسئولان نهاد‌های مرتبط با جامعه کارگری داشتیم و گزارشی از خدمات ارائه شده به جامعه کارگری ارائه شد مبنی بر اینکه خدمات نسبت به گذشته بهتر شده و معوقات از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده تا خدمات درمانی، بهداشتی و بیما‌ای که ارائه شده و نمایندگان جامعه کارگری هم مطرح کردند که وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده و از تیم استان راضی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نکته مهم مطرح شده در جلسه این بود که در سیستان و بلوچستان پروژه‌های مختلف نیازمند نیروی کار است اما نیروی کار مراجعه نمی‌کند و مجبور به تأمین نیرو از استان‌های دیگر هستیم و حیف است که در استان زمینه کار فراهم باشد اما نیروی کار مراجعه نکند و بعد بگوییم مشکل اشتغال و بیکاری داریم که متأسفانه مشاغل کاذب از جمله قاچاق پول‌های راحت‌تر و بیشتری به دست برخی رسانده و فرهنگ کار آسیب دیده که مردم باید به این جهت توجه کنند و مسئولان زمینه کار و اشتغال را با حقوق کافی برای تأمین یک زندگی شرأفتمندانه تأمین کنند تا رغبت برای انجام کار ایجاد شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مراسمات تشییع، تدفین و بزرگداشت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید در شهرستان قم با شکوه فراوان برگزار شد و در سیستان و بلوچستان نیز مراسمات متعدد برگزار شد که از تلاش همه عزیزان برای برگزاری این مراسمات تقدیر و تشکر دارم.

وی در پایان با اشاره به حضور در منزل شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی وعرض تسلیت به خانواده‌ایشان به بیان جزئیات حادثه شهادت از زبان همسر شهید پرداخت.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark