کد مطلب: 49248
 
یک کارشناس مذهبی بیان کرد:
نادیده گرفتن حریم خصوص در فضای مجازی/ استیکرها زمینه ای برای ایجاد گناه
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در فضای مجازی حریم خصوصی، محرم و نامحرم نادیده گرفته می شود، گفت: استیکرهای وجود در این نرم افزارها خواه ناخواه زمینه گناه و ارتباط دو جنس مخالف با یکدیگر را فراهم می کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۷
 
به گزارش زاهدانه، در چند سال اخیر هم‌ زمان با ورود تلفن ‌های همراه هوشمند به‌ ویژه سیستم های اندرویدی به بازار شاهد تغییر و تحولات عظیمی در سبک زندگی خانواده‌ ها و به ‌خصوص جوانان هستیم بگونه ای که اعتیاد به وایبر، واتس آپ، تانگو و تلگرامی در میان چندین میلیون کاربر ایرانی، به یک معضل جدی تبدیل شده است.
از آنجا که عموم این نرم افزارها قابلیت تشکیل گروه و تجمعات مجازی را دارند، در حال حاضرگروه های گوناگونی در آنها با عناوین هنری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و خبری تشکیل شده که در فضای موجود وجدان، اخلاق و معنویت را در استفاده از این نرم افزارها کنار گذاشته و با رویکردی هنجارستیز و ارزش گریز از آن سوء استفاده می کنند.
در این زمینه یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگارما با اشاره به اینکه امروزه کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی موبایلی حضور گسترده ای از خود نشان داده اند، اظهار داشت: ارتباط و وابستگی افراد جامعه از دنیای واقعی به دنیای مجازی نوعی تهدید و آسیب به شمار می آید که نمونه بارز آن دوری از اعتقادات، باورها و ارزش های دینی و اسلامی است.
میثم درانی گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد در انواع گروه های اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و غیره موجود در فضاهای مجازی مانند واتس آپ، تلگرام، وایبر و غیره مشغول به فعالیت هستند که این مهم علاوه بر مزایای مفید همچون بالا بردن آگاهی افراد خود عاملی برای انتشار اخبار کذب و دروغی می شود که گاها موجب اهانت، نزاع های مجازی و سواستفاده از اشخاص نیز می شود.
وی با اشاره به اینکه در چنین گروه هایی حریم خصوصی، محرم و نامحرم نادیده گرفته می شود، افزود: استیکرهای وجود در این نرم افزارها خواه ناخواه زمینه گناه و ارتباط دو جنس مخالف با یکدیگر را فراهم می کند.
این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: مشتری پروپا قرص این شبکه ها اغلب افراد متاهلی هستند که تمام وقت خود را به جای گذراندن در کنار خانواده صرف گشتن و بالا و پایین کردن پیامک ها در گروه های مختلف می کنند که در این میان با چت کردن با افرادی که هیچگونه شناختی روی آن ندارند خو گرفته و این عاملی برای کمرنگ شده مهر و محبت در بین زن و مرد و به تبع آن باعث فروپاشی کانون گرم خانواده نیز می شود.
درانی افزود: هدف این شبکه ها از در دسترس قرار گرفتن بصورت رایگان در بین کاربران تغییر آرمان ها، باورها و اتقاداتی است تا با تضعیف کردن آنها دشمن به راحتی بتواند اهداف و توطئه های شوم خود را عملی کند که در این زمینه افراد باید هوشیا باشند تا مبادا در تله شیطانی دشمنان بیفتند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark