کد مطلب: 62135
 
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد؛
کمبود تجهیزات و نبود خودروهای بروز؛ دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی
کمبود تجهیزات و نبود خودروهای بروز از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی در زاهدان است.‏
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آتش نشانی شغلی پر استرس و دغدغه ای است که علاوه بر تمام مشکلات موجود، عدم تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری از هرگونه حوادث این مشکلات را دوچندان کرده است.

شهرستان زاهدان به عنوان کلان شهر هنوز از داشتن بسیاری تجهیزات و امکانات لازم آتش نشانی از جمله بالابر، داشتن خودروهای بروزتر با سرعت و قدرت مانور بالا محروم است.

اگر حادثه ای سنگین رخ دهد جان مردم به خطر می افتد زیرا که این تجهیزات است که حرف اول را در کنترل حادثه می زند و باید در نظر داشت چنانچه بخواهیم در وقوع حوادث خدمات بهتری بدهیم به تجهیزات بهتر و پیشرفته تری نیاز داریم ولی متاسفانه چندین سال است تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی این شهر از حیطه اصلی وظایف مسئولان مربوطه خارج شده است.

سرعت، دقت و داشتن تجهیزات و امکانات از ضرورت های موفقیت در آتش نشانی و از وظایف مهم آتش نشانان است که موجب تسریع در انجام ماموریت ها می شود.

شغل آتش‌نشانی شغلی که به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است که علاوه بر اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به داشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز اهمیت بیشتری داده شود.

عمده مشکلات سازمان آتش نشانی زاهدان کمبود تجهیزات است

ابراهیم شهریاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه وجود تجهیزات و ماشین آلات بروز از الزامات ارتقاء کیفیت و سرعت خدمت رسانی به شهروندان است، بیان کرد: تأمین تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: عمده مشکلات سازمان آتش نشانی زاهدان، کمبود تجهیزات و نبودن خودروهای بروزتر که قیمت این تجهیزات بسیار گران و با توجه به اینکه ظرفیت این ارگان محدود است می طلبد تا دستگاه های متولی کمک کنند تا امکانات و تجهیزات مدرن و به روز مجهز کنیم.

به گفته شهریاری؛ تجهیزات آتش نشانی زاهدان با توجه به کلان شهر بودن قابل قیاس با شهرهای بزرگ نیست.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در خصوص استهلاک تجهیزات و دیگر مشکلات آتش‌نشانان ادامه داد: کادر زحمت‌کش سازمان از دو بعد در مضیقه هستند، یکی ناایمن بودن ملزومات و فضاهای شهری و دیگری ضعف تجهیزات است، ابزارهای مورد استفاده کهنه و قدیمی هستند و نیاز به تعویض و به‌روزرسانی دارند.

وی گفت: اتفاقات و مأموریت‌ها نسبت به بقیه کلان‌شهرها همان است؛ اما باتوجه‌به اینکه در شهر زاهدان مواد سوختنی فله‌ای بیشتری وجود دارد که می‌طلبد شهروندان توصیه‌های ایمنی را بیشتر در نظر بگیرند.


انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark