کد مطلب: 62312
 
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان خبر داد:
عملیات ۱۲۵ برای نجات ۱۷ شهروند از حادثه آتش سوزی مجتمع مسکونی
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان از آتش سوزی مجتمع مسکونی خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۹
 
قاسمی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: امروز با تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵سازمان آتش نشانی زاهدان حریق منزل منجر به حبس افراد گزارش و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات بی‌درنگ ۳ تیم اطفاء حریق از نزدیکترین‌ایستگا‌هاً به محل حادثه واقع در خیابان قائم اعزام کرد.

وی افزود: رسیدن آتش نشانان مشاهده شد حریق در طبقه اول یک مجتمع مسکونی ۱۴ واحدی رخ داده، همچنین وقوع این حادثه حبس ۱۷ نفر از ساکنین این واحد مسکونی را در وضعیت خطرناکی در میان دود و آتش به دنبال داشته است.

قاسمی ادامه داد: نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله با استفاده از تجهیزات تنفسی در قالب چند تیم عملیاتی مشغول فعالیت شده که همزمان یک تیم برای خاموش کردن شعله‌های آتش و چند تیم هم برای جستجو و نجات محبوسین وارد ساختمان شدند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان تصریح کرد: تیم اطفایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به مهار شعله‌های آتش شدند و گروه‌های نجات هم توانستند از طریق هدایت نفرات محبوس شده به پشت بام ساختمان تعداد ۱۷ نفر از ساکنان را به سلامت از ساختمان خارج کنند.

وی گفت: نیرو‌های آتش نشانی با استفاده از فن‌های فشار قوی، دود حاصله از آتش سوزی را از ساختمان خارج کردند و پس از ایمن‌سازی کامل به ماموریت خود پایان دادند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در این عملیات ۲۰ آتش نشانان شرکت داشتند و متأسفانه یک نفر از ساکنین مجتمع به علت استنشاق دود ناشی از حریق دچار مسمومیت شده که تحویل نیرو‌های اورژانس حاضر در محل شد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark