کد مطلب: 45611
 
تقویت نظام مراقبت بیماریها و واکسیناسیون تکمیلی دو اقدام ضروری حذف سرخک
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه کشور در مرحله حذف بیماری قرارداد لذا هر مورد مثبت به عنوان یک طغیان تلقی گردیده و نظام مراقبت وتیم های سلامت باید هوشیار و فعال باشد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
تقویت نظام مراقبت بیماریها و واکسیناسیون تکمیلی دو اقدام ضروری حذف سرخک
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی، دکتر طباطبایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته منطقه شرق مدیترانه در برنامه حذف سرخک و سرخجه مطرح بوده و از سال 2003 میلادی عملیات و واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه را برای گروه سنی 5 تا 25 سال آغاز نموده است.از این رو بعنوان استراتژی های اصلی برنامه حذف بیماری سرخک در کشور تقویت برنامه نظام مراقبت سرخک و ارتقای شاخص های آن ( مانند حفظ و ارتقای پوشش واکسیناسیون نوبت اول ودوم سرخک در حد بالاتر از 95% ) همواره مد نظر حوزه سلامت کشور است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کشور در مرحله حذف بیماری قرارداد لذا هر مورد مثبت به عنوان یک طغیان تلقی گردیده و نظام مراقبت وتیم های سلامت باید هوشیار و فعال باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به طغیان های رخ داده طی دو ماه اخیر در استان اظهار داشت: بیش از 17 هزار نفر از اطرافیان موارد مشکوک و مثبت در گروه سنی 9 ماهه تا 15 سال در سراسر استان سیستان وبلوچستان با واکسن سرخک واکسینه شده اند .

دکتر طباطبایی به همه دست اندرکاران حوزه سلامت در بخش در مان تاکید کرد: از آنجایی که خطر بالای انتقال داخل بیمارستانی سرخک وجود دارد لازم است حتی الامکان بیمارانی در بیمارستان شوند که اندیکاسیون بستری را دارند در غیر اینصورت باید کلیه اقدامات احتیاطی و ایزوله تنفسی رعایت گردد و بیماران در صورت جابه جایی از ماسک جراحی استفاده نمایند.
Share/Save/Bookmark