کد مطلب: 46197
 
رتبه سوم اورژانس های هوایی پرتردد کشور را زاهدان به خود اختصاص داد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این دانشگاه یکی از 21 دانشگاه علوم پزشکی کشور است که برای امدادرسانی به مجروحان و بیماران در مکان های صعب العبور از اورژانس هوائی استفاده می کند .
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
 
به گزارش زاهدانه، فریبرز راشدی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، متوسط تعداد پروازهای اورژانس هوائی در دو ماه اول امسال در کل کشور 2/0 و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 4/0 بوده است .
راشدی افزود: از ابتدای راه اندازی امکان این خدمت رسانی در دانشگاه تاکنون در 99پرواز 158 بیمار و مجروح به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند.
وی گفت: 21درصد این موارد مربوط به مادران باردار پرخطر بوده است و خوشحالیم که با امداد رسانی به موقع منجر به حفظ جان مادران باردار به عنوان ستون استوار یک خانواده هستیم .
راشدی با اشاره به هزینه های بالای نگهداری بالگرد اورژانس هوایی تصریح کرد: هیچگاه در مقابل حفظ جان بیمار، میزان هزینه های مالی مطرح نیست و امیدواریم همواره بتوانیم بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان به مردم شریف ارائه دهیم .
وی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی 17 پایگاه اورژانس جاده ای در مسیرهای مواصلاتی فرعی افزود: هم اکنون متوسط زمان رسیدن به بالین بیمار یا مجروح در جاده ها 78/6 دقیقه است که تلاش می کنیم با بهره برداری از پایگاه های اورژانس جاده ای در مسیرها و با توجه به استانداردهای موجود در این زمینه، و همچنین نوسازی ناوگان امدادی، این مدت زمان کاهش یابد .
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی بیان کرد: خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی هوائی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله بندهای پیش بینی شده در طرح تحول نظام سلامت است که مرداد ماه سال گذشته با بهره مندی از یک بالگرد آغاز بکار کرد، هم اکنون این دانشگاه یکی از 21 دانشگاه علوم پزشکی کشور است که برای امدادرسانی به مجروحان و بیماران در مکان های صعب العبور از اورژانس هوائی استفاده می کند .
گفتنی است: اورژانس هوایی دانشگاه تا شعاع 150 کیلومتری از پایگاه هوایی زاهدان در شرایطی از جمله اعلام هر نوع فوریت پزشکی در مناطق کوهستانی با عدم امکان دسترسی زمینی ، ارائه خدمات به مادران باردار یا در حال زایمان که به تشخیص نیروهای حرفه ای نیاز به جابجایی سریع به مراکز درمانی مجهز را داشته باشد، جابجایی تعداد زیادی بیمار یا مصدوم بطور همزمان، برای امدارسانی به مجروحان از بعد از طلوع تا قبل از غروب خورشید پرواز انجام می دهد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark