کد مطلب: 39717
 
عاشورزاده و خدابخشی قهرمان مسابقات تکواندو انتخابی المپیک شدند/ مدال برنز بر گردن حجی زواره
دومین روز رقابت های تکواندو انتخابی المپیک در منچستر شنبه سوم آبان با دو نشان طلا و یک برنز برای نمایندگان ایران به پایان رسید.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۳
عاشورزاده و خدابخشی قهرمان مسابقات تکواندو انتخابی المپیک شدند/ مدال برنز بر گردن حجی زواره
 
به گزارش زاهدانه ، دومين روز از سومین مرحله مسابقات تکواندو انتخابی المپیک در منچستر شنبه شب به پایان رسید.

فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار "سرجيو كولب" از آلمان را 12 بر صفر برد. او در گام دوم "تاييمون چا" از كره جنوبي را 20 بر هشت مغلوب کرد. عاشورزاده در مرحله سوم رقابت ها "کارلوس ناوارو" از مکزیک را با نتیجه 11 بر پنج شکست داد.

قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. او برای رسیدن به مرحله فینال "روی براگانسا" از پرتغال را 9 بر 6 برد و به فینال مسابقات رسید.

عاشورزاده در دیدار پایانی برابر "شواي ژائو" از چين در وقت قانونی به تساوی سه به سه رسید و در راند طلایی با شکست این حریف به مدال طلا دست یافت.

این تکواندوکار چینی در دور اول هادی مستعان از ایران را در راند طلایی و با دو اخطار مغلوب کرده بود. در این وزن 28 تکواندوکار حضور دارند.

اما مسعود حجي زواره تكواندوكار وزن 80- كيلوگرم كشورمان ابتدا "هنريكه موراي" از برزيل را سه بر صفر برد، سپس " محمد لوتالو" از انگلیس را هشت بر هفت شکست داد، او در ادامه "نیکیتا رافالوویچ" را 6 بر 2 مغلوب کرد و مدال برنزش قطعی شد. در این وزن 28 تکواندوکار حضور دارند.

در این وزن همچنین مهدي خدابخشي ديگر نماينده ايران در نخستين گام "اوساما" از تونس را با نتيجه پنج بر چهار برد، سپس "ماكسيم رافالوويچ" از ازبكستان را پنج بر سه برد. او در سومین دیدار خود "ارمن یرامیان" از ارمنستان را با نتیجه سه بر صفر برد. در اداسط این مسابقه یرامیان به دلیل شکستگی دست از ادامه مسابقه انصراف داد.

خدابخشی در دیدار پایانی برابر "آرون کوک" از جزایر مان به برتری 13 بر یازده رسید و دویمن مدال طلای تکواندو ایران از این رقابت ها را بدست آورد.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات گرندپریکس منچستر در این وزن، مسعود حجی زواره و مهدی خدابخشی دو نماینده ایران در وزن 80- کیلوگرم به مصاف هم رفتند که در این دیدار خدابخشی با نتیجه پنج بر سه برنده شد و به مرحله نیمه نهایی رسید تا مسعود حجی زواره نیز به مدال برنز برسد.

انتهای پیام/

 

 

Share/Save/Bookmark