کد مطلب: 47673
 
به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت سالمندان صورت گرفت؛
برگزاری نهمین دوره مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه نسل سوم در زاهدان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نهمین دوره مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه نسل سوم هدف از ایجاد این دانشگاه را ارتقای عزت نفس ومشارکت سالمندان در فعالیت های اجتماعی و همچنین افزایش آگاهی در زمینه پیشگیری از بیماری هاعنوان کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
 
به گزارش زاهدانه، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت همایش سلامت سالمندان و مراسم دانش آموختگی نهمین دوره دانشجویان دانشگاه نسل سوم با حضور علی‌اصغر جمشیدنژاد معاون استاندار سیستان و بلوچستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و جمعی از سالمندان صبح امروز در سالن همایش های پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در همایش سلامت سالمندان با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام مبنی بر تکریم و احترام به سالمندان، اظهار داشت: سالمندان حامیان پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت بشمار می آیند.
دکتر مهدی طباطبایی با اشاره به ارائه موضوعاتی مانند تاثیر بهداشت محیط بر سلامت خانواده، تغذیه در دوران سالمندی و روانشناسی در دانشگاه نسل سوم گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از مداخلات موثر باعث فرهنگسازی در راستای ارتقاء سلامت خانواده ها گام برداشته است.
وی شعار هفته سلامت امسال را " سالمندان حامیان پویایی و بالندگی و جوانی جمعیت" عنوان کرد و افزود: در این همایش که با هدف فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه نسل سوم صورت گرفته است، از تعدادی از سالمندان تجلیل خواهد شد.
این مسئول هدف از ایجاد دانشگاه نسل سوم را ارتقای عزت نفس ومشارکت سالمندان در فعالیت های اجتماعی و همچنین افزایش آگاهی در زمینه پیشگیری از بیماری هاعنوان کرد.
وی ادامه داد: ارتقای سطح سلامت سالمندان با ارائه آموزش هایی از قبیل خود مراقبتی، تقویت حافظه، مشکلات شایع روان پزشکی و تغذیه سالم در دوران سالمندی، تحرک و ورزش و توانمندسازی این افراد از طریق ارائه آموزش های رایانه ای و مباحث دینی و اجتماعی، دو راهبرد اساسی دانشگاه نسل سوم در زاهدان را تشکیل می دهد.
طباطبایی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت افراد دارای سنین بالای 60 سال را به عنوان سالمند معرفی می کند، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای حفظ سلامت، شادابی و نشاط سالمندان امری ضروری برای حفظ سرمایه های انسانی کشور است که این مهم همکاری سایر نهادها و ارگان ها را برای پشبردی بهتر طلب می کند.
وی با بیان اینکه امید به زندگی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دستاورد بزرگی است که به آن دست یافته ایم، گفت: امید به زندگی در ایران تا سن 72سالگی برای مردان و در میان بانوان به سن 74 سالگی افزایش پیدا کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه ایران جزء سه کشوری است که به سمت سالمندی پیش می رود، بیان کرد: در این راستا باید برنامه ریزی هایی در سطح کلان کشوری و استانی انجام گیرد زیرا مهمترین هدف در این زمینه تقویت سرمایه های اجتماعی سالمندان است.
در پایان لازم به ذکر است که اجرای برنامه‌های شاد و مفرح علاوه بر سخنرانی مسئولان برای سالمندان از دیگر برنامه‌های این همایش یک‌روزه بود.






انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark